26 uger og ked af det... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

Anonym trådstarter

KittyMaMa skriver:

Hej med dig!

Sikke en masse tanker at gå med helt alene! Jeg kan godt forstå du ikke kan overskue alle de ting på en gang. Og det skal du heller ikke, - en ting af gangen!

- Jeg tror det ville være en god ide med en snak med din læge og jordmor! Og din kæreste/familie, mon ikke de kan hjælpe og støtte dig lidt? Hvis de virkelig vidste hvordan du har det? Det er ikke sikkert at du er i gang med at udvikle en depression, men derfor vil det stadig være en god ide at tale med nogen, - om ikke andet kan det være det kan tage, hvad det end måtte være i opløbet. 

Jeg havde både i min første og nuværende graviditet også mange tanker, - om jeg kunne klare det også videre, - og ind i mellem gik jeg helt i panik. Man er ikke helt sig selv under og efter en graviditet, - hormonerne vælter jo rundt i kroppen, og ting man ikke før ville reagere på,  virker mega store og uoverskuelige! 

Jeg håber du kommer oven på! Husk at tale med nogen, - også selvom du føler ingen vil kunne forstå dig, - så prøv alligevel, - du er ikke den første gravide, ej heller den sidste der har det på denne måde!

/Katja

Jeg er den første i min omgangskreds der får børn, så synes ikke der er så meget at snakke om. og vil helst ikke fremstå som en pivemarie over for min søde mor! har prøvet at antyde det og hun siger bare at det hele nok skal gå..

Men tak, skal prøve at huske at jeg nok ikke er den eneste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

en gravid kvinde er det smukkeste i verden om hun er kraftig bygget eller slank.. tænk på at hun bærer på noget af det mest dyrebare en kvinde kan bære pådet er da smukt efter min mening

Føler mig bare ikke smuk, og lorteungen gør allerede sit til at tæve mine indre organer, og alle siger bare(især svigermor og svigerinder), bare vent det bliver værre...

Anmeld

29. december 2011

samantha1986

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det, er bare meget ked af det, jeg hader at være gravid og at sådan en anden lille alien bestemmer over mig og min krop.

Jeg er træt af at alle kalder mig tykke, har altid været kraftig men aldrig helt desideret tyk med stor mave som jeg er nu.

Jeg synes min kæreste er en RØV, føler ikke at han er der nok for mig, har ikke lyst til sex.  Han virker bare så ligeglad i dagligdagen, og når jeg trækker mig væk fra ham bliver han sjovt nok først kærlig, han vil ikke med til fødslen... Har mest af alt lyst til en pause, men hvordan skulle jeg kunne klare mig alene med en lille baby et sted jeg ikke kender......?

Kan slet ikke overskue de næste 3 måneder, gravid, arbejde og skole.

Kan ikke overskue tanken om at være alene med en baby, i fucking 12 måneder, og en kæreste der arbejder meget.

Vil bare så gerne være stærk, men ved ikke lige nu hvordan....

Jeg er ked af at høre du har det sådan, og samtidig kan jeg godt følge dig.

Jeg ligger til den overvægtige side og var glad da jeg blev gravid, men samtidig så ked af at jeg ikke nåede at tabe mig inden. Jeg vil gerne være en flot gravid, hvor det sidder på maven og ikke på hele kroppen, og er i dag stadig ked af at det ikke er sådan. Jeg føler at folk ikke kan se jeg er gravid men bare tænker jeg har en tyk mave. Jeg har i starten tabt mig 8 kg mens jeg var gravid, og hver gang jeg så vægten gå ned var jeg lykkelig, det handlede næsten kun om at vægten skulle gå ned. I dag har jeg accepteret at jeg nu en gang ser ud som jeg gør, men er stadig ikke tilfreds.

Med hensyn til folks baby snak. Det kan også blive for meget for mig. Men hvis man selv ikke begynder at nævne noget eller hvis folk snakker om det og man hurtigt får snakket sig ud af det så behøver det ikke være noget man altid skal snakke om. Ellers må du melder ud at du gerne vil snakke om noget andet.

Jeg håber at det hele løser sig og at du bliver mere glad. og så må din kæreste lige være sødere ved dig

Anmeld

29. december 2011

Chevro

Du kan måske prøve at søge efter en veninde/ i dit nærområde - der er jo rigtig mange seje piger som står alene under en hel graviditet eller har samme problemer som du. Som du måske kunne få et tættere forhold til, når nu din familie er længere væk.

Jeg har en ny veninde, som næsten er lige langt med mig, vi har simpelthen så meget til fælles - både mht kærester, graviditeter og vores hunde bl.a. Vi støtter op og snakker om alting! Vi har ikke kendt hinanden særlig længe :-)

Anmeld

29. december 2011

Nattøs

Sender lige et kæmpe knus afsted til dig 

Godt være at han frygter det, men selvfølgelig skal han da med, han har da været med til at lave det. Ingen siger at han skal stå og kigge dig imellem benene, det kan han lade lægen og jordmoderen om. 

Synes bestemt også at du skal finde nogen at snakke med.

Anmeld

29. december 2011

MissTas

Anonym skriver:

Føler mig bare ikke smuk, og lorteungen gør allerede sit til at tæve mine indre organer, og alle siger bare(især svigermor og svigerinder), bare vent det bliver værre...

det skal du jo tage som noget positivt.. at han/hun er livlig er jo bare tegn på at han/hun trives som hun skal ..

jo mere min datter sparker jo gladere bliver jeg bare.. også selvom sparkene kan begynde at gøre lidt ondt :')

Anmeld

29. december 2011

Nessie

Anonym skriver:

han vil ikke med fordi han er bange for at det vil ødelægge hans lyst til sex. og man er vel også nør til at acceptere hans valg...?!

De kalder mig tyk på en kærlig måde, men det går mig bare på...

Skal til jordemor den førsste uge i jan, vil prøve at snakkemed hende...

tak

Altså helt ærligt.......
Du bærer på HANS barn i 9 mdr., med dertil hørende gener og ubehag, og han kan ikke tage sig sammen og være med til fødslen af SIT barn??????

Han skal jo for pokker ikke ned og stå og kigge på, han skal blive oppe i hovedenden når han har det på den måde. Det er da noget af det smukkeste han går glip af,og jeg synes altså at han er direkte tarvelig over for dig.
Nej,du skal ikke bare acceptere hans valg. Hvis det gav problemer med sex-livet efterfølgende,var der jo ingen par der fik mere end et barn

Du bliver nødt til at tage en alvorlig snak med ham omkring det hele, og det kunne måske også være en idé at få ham med til JM,så kan det være at hun kan forklare ham, hvor vigtigt det er, at han er med til fødslen.

Håber I finder ud af det, så du kan begynde at glæde dig til den lille kommer

Anmeld

29. december 2011

Ems30

Anonym skriver:

Hmm vil prøve min jordemor, for min læge er en værre klaphat måtte tabe mig over 13 kg og tryglefør hun sygmeldte mig i 2 måneder pga kvalme...

Men kan ikke rigtigt blive sygmeldt, er nød tilat have 120 timer inden jeg går på barsel ellers får jeg ingen deltids dagpenge, og tror ikke helt jeg kan klare den i 12 måneder på SU alene.. Og studiet kan jeg ikke droppe er i gang med at skrive opgave...

Du får altså barselsklip når du har født, og du kan få dem allerede tre måneder før du føder. Desuden kan du få dem hen over 6 måneder, så du får dobbeltklip per måned. Altså 2*5700 kr = 11.400 kr per måned.

Og så kan du få lånet og et tillægslån. Efter de 6 måneder kan du få forsørgertillæg, så du kommer altså ikke til at mangle penge... Det er i hvert fald sådan vi gør herhjemme, og jeg mener ikke vi mangler noget.

Anmeld

29. december 2011

Anonym trådstarter

Ems30 skriver:

Du får altså barselsklip når du har født, og du kan få dem allerede tre måneder før du føder. Desuden kan du få dem hen over 6 måneder, så du får dobbeltklip per måned. Altså 2*5700 kr = 11.400 kr per måned.

Og så kan du få lånet og et tillægslån. Efter de 6 måneder kan du få forsørgertillæg, så du kommer altså ikke til at mangle penge... Det er i hvert fald sådan vi gør herhjemme, og jeg mener ikke vi mangler noget.

Men hvis jeg gerne vil have 12 måneders barsel så kan  jeg kun få klippene udbetalt som enkelt klip. Da jeg ikke har så mange klip at tage af mere. Desuden vil jeg ikke tage mere lån end højst nødvendig, da det hurtigt kan samle sig efter 5 års studier.

Jeg er rimlig sikker på jeg ikke kan få forsørger tillæg, da min kæreste er i arbejde og tjener ok penge, men han betaler også af på et stort lån han har. Derfor er jeg også så forsigtig med mine lån.

Det eneste jeg får oveni er børnepenge og de kommer til at gå til junior....

Anmeld

29. december 2011

Albatrods.

Hm, jeg var gody nok blevet ked hvis min kæreste ikke ville med til fødslen og ville syntes at han var fuldkommen uinteresseret. ville nok tage en alvorlig snak med ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.