Anonym skriver:
Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det, er bare meget ked af det, jeg hader at være gravid og at sådan en anden lille alien bestemmer over mig og min krop.
Jeg er træt af at alle kalder mig tykke, har altid været kraftig men aldrig helt desideret tyk med stor mave som jeg er nu.
Jeg synes min kæreste er en RØV, føler ikke at han er der nok for mig, har ikke lyst til sex. Han virker bare så ligeglad i dagligdagen, og når jeg trækker mig væk fra ham bliver han sjovt nok først kærlig, han vil ikke med til fødslen... Har mest af alt lyst til en pause, men hvordan skulle jeg kunne klare mig alene med en lille baby et sted jeg ikke kender......?
Kan slet ikke overskue de næste 3 måneder, gravid, arbejde og skole.
Kan ikke overskue tanken om at være alene med en baby, i fucking 12 måneder, og en kæreste der arbejder meget.
Vil bare så gerne være stærk, men ved ikke lige nu hvordan....
Hej med dig!
Sikke en masse tanker at gå med helt alene! Jeg kan godt forstå du ikke kan overskue alle de ting på en gang. Og det skal du heller ikke, - en ting af gangen!
- Jeg tror det ville være en god ide med en snak med din læge og jordmor! Og din kæreste/familie, mon ikke de kan hjælpe og støtte dig lidt? Hvis de virkelig vidste hvordan du har det? Det er ikke sikkert at du er i gang med at udvikle en depression, men derfor vil det stadig være en god ide at tale med nogen, - om ikke andet kan det være det kan tage, hvad det end måtte være i opløbet.
Jeg havde både i min første og nuværende graviditet også mange tanker, - om jeg kunne klare det også videre, - og ind i mellem gik jeg helt i panik. Man er ikke helt sig selv under og efter en graviditet, - hormonerne vælter jo rundt i kroppen, og ting man ikke før ville reagere på, virker mega store og uoverskuelige!
Jeg håber du kommer oven på!
Husk at tale med nogen, - også selvom du føler ingen vil kunne forstå dig, - så prøv alligevel, - du er ikke den første gravide, ej heller den sidste der har det på denne måde!
/Katja