Solgt trods han var "min"!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

Noneother

Jeg så i øvrigt li at billedet af den fine misser var fra gul & gratis. Der bør du i hvert fald melde dem til. Du HAR retten på din side.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Men jeg har virkelig ikke lyststil at finde en anden.. Det er det kuld keg er forelsket i... men ja, det ser vidst ud til at det er den mulighed jeg har.

Det er enten det eller fuld pris

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Jeg så i øvrigt li at billedet af den fine misser var fra gul & gratis. Der bør du i hvert fald melde dem til. Du HAR retten på din side.

Nu ser jeg lige hvad de siger med hunnen men ellers ja så melder jeg dem derinde!!! :/

Anmeld

27. december 2011

Ansemusen

Jeg synes de skulle have kontaktet dig først og hørt om du ville give fuld pris for killingen!

DOg ville jeg aldrig selv rent moralsk have kunne finde på at sælge et kæledyr til nogle andre, når det først var lovet ud - det er mega tarveligt synes jeg

Jeg kan godt forstå du er ked af det!

Anmeld

27. december 2011

Frk Mig

Noneother skriver:

Ikke hvis de har en mundtlig (eller skriftlig) aftale. Så fanger bordet...

Det gør det ikke med dyr .. dem kan man ikke tage under købeloven .. 

Anmeld

27. december 2011

Noneother

Det gør det ikke med dyr .. dem kan man ikke tage under købeloven .. 

Jo du kan. Ved køb af dyr gælder de samme regler (principielt) som ved andre køb. --> Hvis du er i tvivl, så kan du bare google købelov + dyr.

Anmeld

27. december 2011

Frk Mig

Noneother skriver:

Jo du kan. Ved køb af dyr gælder de samme regler (principielt) som ved andre køb. --> Hvis du er i tvivl, så kan du bare google købelov + dyr.

vi fik bare afvide af vores s&s lære at hvis der ikk var lagt depositum kunne man ikk .. 

Anmeld

27. december 2011

Noneother

vi fik bare afvide af vores s&s lære at hvis der ikk var lagt depositum kunne man ikk .. 

Jeg har osse lige afsluttet mit S&S med topkarakter , og jo. Sælger har ret til at kræve depositum når/hvis denne skal lægge varer til side. Jeg tager osse selv depositum når det gælder mit eget opdræt (det er jo min sikkerhed når jeg "holder" katten) men hvis sælger og køber har lavet en mundtlig aftale. -med eller uden depositum/kontrakt, så er den altså til enhver tid bindende, som ved en hvilken som helst anden handel.

Problemet ved mundtlige aftaler er bare, at det altid vil være påstand mod påstand. -men har de skrevet over gul&gratis om det, så er der jo "bevis"

(Red. mener faktisk ikke engang depositum er nævnt ift. købeloven) 

Anmeld

27. december 2011

Frk Mig

Noneother skriver:

Jeg har osse lige afsluttet mit S&S med topkarakter , og jo. Sælger har ret til at kræve depositum når/hvis denne skal lægge varer til side. Jeg tager osse selv depositum når det gælder mit eget opdræt (det er jo min sikkerhed når jeg "holder" katten) men hvis sælger og køber har lavet en mundtlig aftale. -med eller uden depositum/kontrakt, så er den altså til enhver tid bindende, som ved en hvilken som helst anden handel.

Problemet ved mundtlige aftaler er bare, at det altid vil være påstand mod påstand. -men har de skrevet over gul&gratis om det, så er der jo "bevis"

jamen jeg er helt sikker på du har ret ..  Jeg kunne bare lige huske det han sagde .. men jeg kan jo os have misforstået det ..

Anmeld

27. december 2011

Noneother

Frk Mig skriver:

jamen jeg er helt sikker på du har ret ..  Jeg kunne bare lige huske det han sagde .. men jeg kan jo os have misforstået det ..

Det er meget nemt at misforstå ting i S&S, med alle de begreber der ikke betyder det de normalt ville betyde.
Blev helt blå i hovedet da min lærer spurgte mig hvad præferencer helt nøjagtig betød?   .. til prøveeksamen .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.