Solgt trods han var "min"!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

Toshiba

Noneother skriver:

Ikke hvis de har en mundtlig (eller skriftlig) aftale. Så fanger bordet...

og du vil gøre hvad????

kun ved kontrakt er den bindende og depositum

det er der ikke som jeg læser det her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Anonym trådstarter

Toshiba skriver:

når man ikke har betalt en del af prisen i reservation - er det faktisk ok at sælge...

Synes nu alligevel det er rigtig dårlig stil af dem!!!

Anmeld

27. december 2011

Pige2009

Så længe du ikke har noget på skrift, er der ikke så meget at gøre, selvom en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig.

Jeg ville finde en anden kat, så må de sejle deres egen så. Brug ikke mere krudt på den slags mennesker...

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

k skriver:

ej hvor var jeg dog blevet hidsig.. det kan de da for søren ikke bare.. hvis de selv er gået med til du ikke skulle betale de oprindelige 800 kan de ikke bare kasere dig pga. nogen gerne vil.. det da for dårligt!!

Præcis... Vi havde jo en aftale som de endda sagde helt ok til.. Øv altså!!

Anmeld

27. december 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Synes nu alligevel det er rigtig dårlig stil af dem!!!

helt sikkert!!! de BURDE have givet dig mulighed for at vælge at betale den fulde pris...

Men nogle mennesker er bare... ja... du ved....

Anmeld

27. december 2011

FrkZier

Anonym skriver:

Præcis... Vi havde jo en aftale som de endda sagde helt ok til.. Øv altså!!

det da for dårligt.. de sku have givet dig muligheden for at betale fuldpris inden de gav din lille missekat væk!

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

raca skriver:

hvis jeg kunne få 100kr ektra og ikke skulle levere katten selv til de nye ejer ville jeg til en hver tid vælge de andre...

forudsat at hjemmet var lige så godt som dit.. men nok først øjentere de første købre om at jeg havde fået et bud der lød på min oprindelig pris...

og ja måske er det bisset men det er jo ikke gratis og havde killinger, og du kunne jo bare havde betalt fuld pris og selv hentet..

Men en aftale er sguda en aftale?! Det er godt nok ikke særlig medmenneskeligt at gøre... De "advarede" mig jo ikke.

Det er jo ikke en jakke vi snakker om, men et dyr som den nye ejer glæder sig til at modtage. Synes satme det er mega dårlig stil... 

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Så længe du ikke har noget på skrift, er der ikke så meget at gøre, selvom en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig.

Jeg ville finde en anden kat, så må de sejle deres egen så. Brug ikke mere krudt på den slags mennesker...

Men jeg har virkelig ikke lyststil at finde en anden.. Det er det kuld keg er forelsket i... men ja, det ser vidst ud til at det er den mulighed jeg har.

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

k skriver:

det da for dårligt.. de sku have givet dig muligheden for at betale fuldpris inden de gav din lille missekat væk!

Ja og så måtte jeg jo betale den fulde pris. Ih altså!!!

Anmeld

27. december 2011

Noneother

Toshiba skriver:

og du vil gøre hvad????

kun ved kontrakt er den bindende og depositum

det er der ikke som jeg læser det her

hvad JEG vil gøre???  Hvor kom den fra.

ehm igen nej. sælger kan self kræve depositum eller kontrakt, MEN en mundtlig købsaftale er ligeså bindende.

-og som jeg allerede har sagt til TS er der ikke vildt meget at gøre, med mindre hun vil trække en advokat indover, hvilket kan tage år at få afgjort.
Men det ændre på ingen måde på at det sælger har gang i er brud på købeloven samt etisk forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.