Problemer inden opstart i dagpleje :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Dagplejere kommer også på kursus i for tidligt fødte børn, så håber da at netop din dagplejer har været på kurset, når hun nu skal modtage dit barn... Eller at hun selv har studeret og læst bøger omkring det, så hun er rustet til opgaven. Ellers ville jeg vælge en anden, tror jeg. Afhængigt af barnets sensitivitet selvfølgelig.

Jeg ved det faktisk ikke, kun at hendes vejleder kender meget til det, og har barnebarn som er sensitiv, men ved ikke om min DP har så stor kendskab, synes ikke det umiddelbart lød sådan, men kan måske ha misforstået noget, da hun jo var lidt svær at forstå.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Zeus

Jeg vil sige, at som udgangspunkt skal du selvfølgelig være tryg ved den der skal passe din søn! Men vil også indskyde, at jeg tror de fleste er rigtig rigtig nervøse, når tiden er ved at nærme sig? At man pludselig bliver bekymret for 3 mio ting, som man ikke var nervøs for 2 dage forinden?

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Det med trappen lyder virkelig ikke godt! Er det i det hele taget tilladt? Stiller kommunen ikke en del krav til de fysiske forhold for at godkende en DP?

Troede jeg også, selvom trappen går op, frygter jeg han skal kravle op og falde ned, har desværre en gang oplevet herhjemme at han ved uheld, faldt ned af vores trappe da lågen ikke havde klikket helt i. Gør nok også jeg er ekstra nærvøs omkring trapper, og især når de rendte derude selv uden opsyn i mere end 5 min af gangen

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Jeg vil sige, at som udgangspunkt skal du selvfølgelig være tryg ved den der skal passe din søn! Men vil også indskyde, at jeg tror de fleste er rigtig rigtig nervøse, når tiden er ved at nærme sig? At man pludselig bliver bekymret for 3 mio ting, som man ikke var nervøs for 2 dage forinden?

Jeg har selv været i tvivl om det var nærvøsitet, Men har bare grublet siden jeg besøgte dem for over 1 mdr siden, så er i tvivl om det er nærvøsitet eller reel bekymring og utryghed

Anmeld

27. december 2011

Ciss

Anonym skriver:

Troede jeg også, selvom trappen går op, frygter jeg han skal kravle op og falde ned, har desværre en gang oplevet herhjemme at han ved uheld, faldt ned af vores trappe da lågen ikke havde klikket helt i. Gør nok også jeg er ekstra nærvøs omkring trapper, og især når de rendte derude selv uden opsyn i mere end 5 min af gangen

Det der tror jeg faktisk, jeg ville undersøge nærmere, hvis jeg var dig.

Anmeld

27. december 2011

DitteFisk

Min egen søn var i gæstepleje hos en dagplejer af anden etnisk baggrund i 2-3 uger tror jeg det var. Det er efterhånden længe siden. Og jeg er på ingen måde racistisk, jeg havde et rigtig godt indtryk af hende som person, men da jeg kom lidt tættere ind på hende, kunne jeg også se t min søn havde meget svært ved at forstå en besked fra hende, også pga hendes accent. Og det er jo synd Især hvis din søn er præmatur. Så har han ikke brug for at være sammen med én der har svært ved at lære ham at tale. 

Synes du skal dykke ind i din mavefornemmelse. Det er ikke særlig rart at skulle ringe ind og bede om en anden, men du bliver lettet den dag dit barn så er hos én du bare er super tryg og rigtig glad for at afleverer ham til Tro mig, jeg har været igennem møllen, og jeg er ellers ikke sippet.

Anmeld

27. december 2011

Lone Jakobsen

åh hvor er det svært, og sikke en dum situation at stå i.

først vil jeg sige at selvfølgelig er du nervøs. alle frygter det tidspunkt hvor man skal aflevere sin lille guldklump til fremmede. det er virkelig noget der kan dele et moderhjerte i to. tit går det nu langt bedre end forventet, og barnet falder hurtigt til i sin nye hverdag. det er næsten altid langt hårdere for forældrene end for barnet.

men men men, i dit tilfælde kan jeg godt forstå du reagere, og flere ting undrer mig:

hvorfor skal indkøring pludselig kun tage 1 enkelt uge. 2 uger er helt normalt, og især hvis dit barn er ekstra følsomt.

trappe uden afskærmning jeg ku slet ikke blive godkendt uden. tror du ikke hun har noget hun kan sætte for, men at de børn hun har bare ikke går derop? så kan hun nemlig skærme den så snart der starter et nyt barn, som ikke "kender reglerne"

har aldrig hørt om dagplejere der forlangte specielle mærker i sko og andet udstyr. hun kan be dig sørge for specielle ting, men ikke styre mærker og andet. kan det ske at du har misforstået hende?

alt i alt ville jeg give hende en fair chance, men gik det ikke så ville jeg klart overveje en anden.

mange Lone

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Lone Jakobsen skriver:

åh hvor er det svært, og sikke en dum situation at stå i.

først vil jeg sige at selvfølgelig er du nervøs. alle frygter det tidspunkt hvor man skal aflevere sin lille guldklump til fremmede. det er virkelig noget der kan dele et moderhjerte i to. tit går det nu langt bedre end forventet, og barnet falder hurtigt til i sin nye hverdag. det er næsten altid langt hårdere for forældrene end for barnet.

men men men, i dit tilfælde kan jeg godt forstå du reagere, og flere ting undrer mig:

hvorfor skal indkøring pludselig kun tage 1 enkelt uge. 2 uger er helt normalt, og især hvis dit barn er ekstra følsomt.

trappe uden afskærmning jeg ku slet ikke blive godkendt uden. tror du ikke hun har noget hun kan sætte for, men at de børn hun har bare ikke går derop? så kan hun nemlig skærme den så snart der starter et nyt barn, som ikke "kender reglerne"

har aldrig hørt om dagplejere der forlangte specielle mærker i sko og andet udstyr. hun kan be dig sørge for specielle ting, men ikke styre mærker og andet. kan det ske at du har misforstået hende?

alt i alt ville jeg give hende en fair chance, men gik det ikke så ville jeg klart overveje en anden.

mange Lone

Tror desværre ikke jeg misforstod da hun viste mig et par magen til, selve mærket var ligemeget, Men skulle være præcis den slags , handsker da de var længere, og hun var meget klar i at han skulle have støvler. Så noget har jeg måske misforstået, men hvis jeg ikke kan forstå hende frygter jeg lidt hvordan det vil blive, men ser nok lige den første uge an, og kan så derefter overveje om jeg vil kigge VS eller blive i dagplejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.