Problemer inden opstart i dagpleje :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2011

Anonym trådstarter

Ja jeg ved ikke om jeg er sippet, men har ikke selv mange krav, og alligevel er jeg begyndt at være mere end nærvøs for opstarten. Vores søn er sensitiv da han er præmature, og den tilsynsførende lovede ved mødet, at der ville blive taget hensyn, og længere indkøring osv osv. efter hun var gået, vendte det, og indkøring skulle nu tage maks en uge, frem for min 2 uger. Har måtte anskaffe specielle ting som hun krævede, bla en bestemt slags handsker, noget tøj, og støvler/sko, selvom vores søn ikke kan gå endnu, han vil være 11 mdr når han starter. Hun snakker ikke ordentlig dansk, og er på ingen måde racistisk eller så dette som prblem hvis jeg bare kunne forstå hvad hun snakkede om. Hun har så meget accent, at jeg virkelig skal anstrenge mig for at forstå hvad hun siger, og frygter det kan blive problem, ikke kun for min søn, men også for mig. Der var pludselig en masse krav, og frygter allerede nu dårligt samarbejde. Mit problem er, at skal jeg have en anden DP vil de ligge så langt væk, jeg ikke kan gå derhen, og derfor være afhængig af bilen hver dag. Tænker om jeg skal vre "MOR" og slå hårdt igennem, og slå fast jeg selv bestemmer hvad for tøj og div min søn skal have, eller bare føje, vil ikke spendere tonsvis af penge, fordi hun mener det lige er lidt mere praktisk med en anden slags sko eller lignende, når det han i forvejen har, er fint og har virket fint for os.

Hvad ville i gøre, få en anden, undersøge VS istedet, se tiden an eller????

Håber i har nogle gode råd, er under 2 uger til han starter, og frygter det allerede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

miinimeal

for det første bestemmer du selv indkøringen du må selv bestemme hvor lang den skal være osv(:

det andet har jeg ikke meget forstand på, men hvis jeg var dig ville jeg ringe din Dagpleje-pædagogen og forklare hende det og hører hvad hun sagde til det

Anmeld

27. december 2011

Mumto3

Jeg har altid købt det insttutionen bad om. Det er den nemmerste måde at virke samarbejdsvillig på og detsætter mig i en position hvor jeg såtilgengæld kan forlange noget den anden vej.MEN efter at have lyttet til mødre på forskellige baby sider gennem mange år, så er Moon konklusion på andres erfaringer: lyt til din mavefornemmelse! Hvor gør dit liv mest besværligt: A: at du har kort afstand til dp men du og dit barn ikke trivesB: at du har lang og besværlig vej til dp hver eneste dag, men at du og dit barn trives med dp?Jeg ved godt at det er sneget firkantet sat op, men alligelvel

Anmeld

27. december 2011

Ciss

Anonym skriver:

Ja jeg ved ikke om jeg er sippet, men har ikke selv mange krav, og alligevel er jeg begyndt at være mere end nærvøs for opstarten. Vores søn er sensitiv da han er præmature, og den tilsynsførende lovede ved mødet, at der ville blive taget hensyn, og længere indkøring osv osv. efter hun var gået, vendte det, og indkøring skulle nu tage maks en uge, frem for min 2 uger. Har måtte anskaffe specielle ting som hun krævede, bla en bestemt slags handsker, noget tøj, og støvler/sko, selvom vores søn ikke kan gå endnu, han vil være 11 mdr når han starter. Hun snakker ikke ordentlig dansk, og er på ingen måde racistisk eller så dette som prblem hvis jeg bare kunne forstå hvad hun snakkede om. Hun har så meget accent, at jeg virkelig skal anstrenge mig for at forstå hvad hun siger, og frygter det kan blive problem, ikke kun for min søn, men også for mig. Der var pludselig en masse krav, og frygter allerede nu dårligt samarbejde. Mit problem er, at skal jeg have en anden DP vil de ligge så langt væk, jeg ikke kan gå derhen, og derfor være afhængig af bilen hver dag. Tænker om jeg skal vre "MOR" og slå hårdt igennem, og slå fast jeg selv bestemmer hvad for tøj og div min søn skal have, eller bare føje, vil ikke spendere tonsvis af penge, fordi hun mener det lige er lidt mere praktisk med en anden slags sko eller lignende, når det han i forvejen har, er fint og har virket fint for os.

Hvad ville i gøre, få en anden, undersøge VS istedet, se tiden an eller????

Håber i har nogle gode råd, er under 2 uger til han starter, og frygter det allerede

Det er selvfølgelig vanskelig, hvis man ikke helt forstår hinanden.

Prøv at snakke med hende en gang til. Hvis hun er stejl på sine ting, og du ikke synes, dette er rigtig, så ville jeg personlig undersøge andre muligheder. Begge mine har gået i vs, og vi har kun positive erfaringer med det, så jeg ville ikke selv være bange for at undersøge den mulighed, hvis der ligger en i nærheden. Du kan jo altid se på stedet. Det er vigtigt, at det er et sted, du kan samarbejde med og har tillid til, uanset om det er dp eller vs.

Anmeld

27. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Hey

Kender godt den følelse.... har selv en datter der er født for tidlig (14uger).

Men dengang min søn skulle  ud og passes kom han først i DP og der var han et år, der skulle han ikke have noget specielt med... men drefter kom han i VS og der faldt han aldrig til, og jeg kunne ikke med hende der var chef på stuen, og det kunne oliver klart mærke og det gjorde det ikke bedre. Der var også flere udlændinge end danskere, og de snakkede deres sprog både børnene indbyrdes, men oz de udlandske pædagger imellem, og pædagoger og børn imellem. meldte min søn ud og havde ham hjemme sammen med min lille dattér fra april i år til august, så begyndte han i BH og Troia i VS. Troia kom i en VS hvor pædagogerne havde kursuser indenfor præmature børn.

Mit råd er vær hår, men hvis du føler at samarbejdet liver træls, synes jeg du skal tjekke VS ud, for dit barn bliver ikke glad hvis han kan mærke du ikke er tryg.

Det kan jeg mærke med oliver, ligeså skrigende han var i VS når han blev afleveret, ligeså lykkelig er han nu og han løber direkte ind på stuen, det samme gælder min datter

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Oliver&Troia <3 skriver:

Hey

Kender godt den følelse.... har selv en datter der er født for tidlig (14uger).

Men dengang min søn skulle  ud og passes kom han først i DP og der var han et år, der skulle han ikke have noget specielt med... men drefter kom han i VS og der faldt han aldrig til, og jeg kunne ikke med hende der var chef på stuen, og det kunne oliver klart mærke og det gjorde det ikke bedre. Der var også flere udlændinge end danskere, og de snakkede deres sprog både børnene indbyrdes, men oz de udlandske pædagger imellem, og pædagoger og børn imellem. meldte min søn ud og havde ham hjemme sammen med min lille dattér fra april i år til august, så begyndte han i BH og Troia i VS. Troia kom i en VS hvor pædagogerne havde kursuser indenfor præmature børn.

Mit råd er vær hår, men hvis du føler at samarbejdet liver træls, synes jeg du skal tjekke VS ud, for dit barn bliver ikke glad hvis han kan mærke du ikke er tryg.

Det kan jeg mærke med oliver, ligeså skrigende han var i VS når han blev afleveret, ligeså lykkelig er han nu og han løber direkte ind på stuen, det samme gælder min datter

Tusind tak, min søn er kun 5 uger før tid men var meget lille vægtmæssigt i forhold til, men på nogle områder kan man mærke det, feks ved at han er sensitiv og viser sig oftest hjemme, bliver ked mi pylret, og får problemer med søvnen og maden. Kigger hvad vi har af muligheder, og falder han ikke til i DP vil jeg nok finde en integreret VS/BH
Vi håber at det bliver bedre når han starter, ellers må vi se ang VS
Synes jo også det s vigtigt at vi er trygge ved at aflevere ham, feks er jeg ikke tryg ved at hun har trapper som ikke har gitter for, og børnene får lov at lege der uden opsyn :s

Anmeld

27. december 2011

Ciss

Anonym skriver:

Tusind tak, min søn er kun 5 uger før tid men var meget lille vægtmæssigt i forhold til, men på nogle områder kan man mærke det, feks ved at han er sensitiv og viser sig oftest hjemme, bliver ked mi pylret, og får problemer med søvnen og maden. Kigger hvad vi har af muligheder, og falder han ikke til i DP vil jeg nok finde en integreret VS/BH
Synes jo også det s vigtigt at vi er trygge ved at aflevere ham, feks er jeg ikke tryg ved at hun har trapper som ikke har gitter for, og børnene får lov at lege der uden opsyn :s

Det med trappen lyder virkelig ikke godt! Er det i det hele taget tilladt? Stiller kommunen ikke en del krav til de fysiske forhold for at godkende en DP?

Anmeld

27. december 2011

Oliver,Troia&Wictor

Anonym skriver:

Jeg satte bevist Troia i vs i stedet for dp, for jeg så kæmpe udvikling i olivers sprog og motorik da han kom i vs (trods alt) og da troia havde stor risiko for indlærings vanskeligheder og generelt være bagefter synes jeg vs var bedre, at hun så er modsat alle andre ekstrem for tidligt fødte er jo vores held

håber du finder den rigtige løsning....

Jeg sidder her med sidste skud på stammen som dog kun er 5uger, men da jeg har set den store forskel på olivers start i vs kontra troias start i vs så ved jeg det vigtigste er at jeg er tryg, for så er han det også

Anmeld

27. december 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

davvihhaharsøsmåsmasmalsmallsnakkesnakketoomaJeg har altid købt det insttutionen bad om. Det er den nemmerste måde at virke samarbejdsvillig på og detsætter mig i en position hvor jeg såtilgengæld kan forlange noget den anden vej.MEN efter at have lyttet til mødre på forskellige baby sider gennem mange år, så er Moon konklusion på andres erfaringer: lyt til din mavefornemmelse! Hvor gør dit liv mest besværligt: A: at du har kort afstand til dp men du og dit barn ikke trivesB: at du har lang og besværlig vej til dp hver eneste dag, men at du og dit barn trives med dp?Jeg ved godt at det er sneget firkantet sat op, men alligelvel

Tak, hjalp egentlig, da vi i forvejen har planer om at han skal i vs når han er ca 2-2.5 år

Anmeld

27. december 2011

BellaT

Anonym skriver:

Dagplejere kommer også på kursus i for tidligt fødte børn, så håber da at netop din dagplejer har været på kurset, når hun nu skal modtage dit barn... Eller at hun selv har studeret og læst bøger omkring det, så hun er rustet til opgaven. Ellers ville jeg vælge en anden, tror jeg. Afhængigt af barnets sensitivitet selvfølgelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.