Kloster skriver:
Hej.
Jeg går også igang her d. 2. januar. Har før smidt lidt kg, men her i efteråret er det løbet løbsk igen 
Jeg er ikke meget overvægtig, men jeg er stadig overvægtig og slet slet ikke tilfreds.
Jeg drikker fx 1 glas vand til min morgenmad. Det er vigtig for mig, at mit morgenmad er mættende, da jeg først får mad igen kl ca 10.30 pga mit arbejde. Så min morgenmad er enten havregryn med minimælk og rosiner ell mysli og minimælk. Jeg er ikke så god til at spise stort om morgenen læ 6, så det er bare sådan en lille skål, der er halv fyldt.
Drikker vand en del gange i løbet af hele dagen og altid et stort glas før hver hovedmåltid.
Til middag og efter sørger jeg for at spise ca 300 gr grøntsager som det vigtigste også kød.
Det er vigtigt for mig, at jeg ikke føler, jeg mangler noget, men jeg prioritere hårdt, hvis jeg skal "synde" Hvis jeg overhovedet skal have sovs, skal det sgu være den allerbedste sovs, kun 2 spsk og kun 1-2 gange om måneden. Det samme med slik ell chips. Det skal være luksus og kun meget lidt. Ofte på bekostning af, at jeg skal træne det hele væk dagen efter ell lign.
Jeg har løbt nogle måneder i motionscenter, men jeg vil også igang med løb, gang og cyklen igen på de bedre vejr-dage. Jeg vil dyrke en ell anden form for motion hver dag.
Jeg forventer kun at tabe mig et ½ kg om ugen. Jeg vil veje og måle mig hver mandag, men for mig er det motivation at jeg ser tallene på vægten hver dag.
Det er vigtigt for mig, at jeg ikke føler mig voldsom sulten og at jeg altid har adgang til mad. Når jeg skal ud og køre, har jeg fx altid snacks med i tasken. Cherry tomater, gulerødder, peberfrugter osv. Og jeg har altid tyggegummi i tasken også.
Held og lykke med det... Starter vi sammen d. 2. januar???