Barnedåb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2009

fam.4xc

vi har holdt barnedåb på 2 forskellige måder

Caroline blev dåbt i oktober 2005 og der havde vi lånt/lejet et lokale der hørte til kirken for 800 kr og der fuldte endda 2 køkken damer med så vi ik sku sørge for noget.. og en ung pige der passede på børnene i deres legerum - det var bare super. Vi måtte være der 5 timer og det passede perfekt til en dåbs fest.. Maden varen lækker buffe lavet af pigernes olde på nogen og 80 år, alt muligt fra fyldte pandekager, pølsehorn til ungerne til fine tærter og salater og andre lækkerier. Kage buffen bagefter havde jeg selv stået for. Der var øl. vin og vand i lange baner og jeg tror ik der røg mere et par flasker vin og en ramme øl, hvor i mod der røg mange rammer vand - men sådan er det jo når det er en søndag og folk skal jobbe dagen efter. Vi var 56 til Carolines dåb.

Catrine blev døbt i maj sidste år samtidig med vi blev gift så det var en lidt anden fest end Carolines dåb...
Der havde vi lejet et lokale til 1800 kr og havde 2 personaler i køkkenet vi betalte for. Vi fik maden fra Ankara og kage buffe havde jeg selv lavet.. Vin, øl og vand var der...

Begge pigerne er døbt i deres fars gamle dåbskjole..

Her kan du se lidt derfra

http://www.123hjemmeside.dk/Caroline-Catrine/1617843

http://www.123hjemmeside.dk/Caroline-Catrine/1621439

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2009

Fam. Madsen

hej

vil holde barnedåben i et forsamlinghus vi var ca 25 mennesker.

vi fik pølsebord fra slagteren af også ellers kaffe og kage.

dåbskjole er fra min oldemor det har være hendes brudekjole som er syget om.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. marts 2009

malou

Hej søde Diana

Vi har jo flyttet Victor´s dåb fra d.15 marts til pinsesøndag d.31 maj. Jeg fik stress over jeg kun havde 3 uger til planlægning osv men blev pludselig desperat fordi alle kirker sagde nej til os da vi bor i Sverige. Endelig en sød præst i Vigerslev sogn der vil døbe ham og så har vi endda fået lov til at leje deres festsal bagefter hvor der er plads til 80 pax. For kun 500 kr. BILLIGT ikk!

Vi bliver ca. 50 mennesker og Victors skal døbes i den kjole jeg blev døbt i. Den er krid hvid og hjemmehæklet og super fin. Skal nok tage nogle billeder af den. Der skal blå silkebånd i så han bliver fin. Dennis laver buffet med deller, kart.salat, alm salat, tyndsteg og flute og så har jeg tænkt mig at bage nogle kager

knus malou

Anmeld

1. marts 2009

Diana...

malou skriver:

Hej søde Diana

Vi har jo flyttet Victor´s dåb fra d.15 marts til pinsesøndag d.31 maj. Jeg fik stress over jeg kun havde 3 uger til planlægning osv men blev pludselig desperat fordi alle kirker sagde nej til os da vi bor i Sverige. Endelig en sød præst i Vigerslev sogn der vil døbe ham og så har vi endda fået lov til at leje deres festsal bagefter hvor der er plads til 80 pax. For kun 500 kr. BILLIGT ikk!

Vi bliver ca. 50 mennesker og Victors skal døbes i den kjole jeg blev døbt i. Den er krid hvid og hjemmehæklet og super fin. Skal nok tage nogle billeder af den. Der skal blå silkebånd i så han bliver fin. Dennis laver buffet med deller, kart.salat, alm salat, tyndsteg og flute og så har jeg tænkt mig at bage nogle kager

knus malou

Uha ja 3 uger er godt nok heller ikke meget så det kan jeg godt forstå...

Jo det er godt nok billigt. vi har lejet et forsamlingshus til 900,- det os billigt nok forhold til at det andet vi har kikket på og så det tæt på kirken.

Og hvor er alle jeres borde og børn dog bare fine i deres smukke kjoler.

Knus Diana

Anmeld

1. marts 2009

DK

Vi holdt det for søskende, deres kærester/ægtefæller, vores forældre og to gamle mormødre. Dvs. vi var 27

Vi holdt det hjemme i stuen, hvor vi havde fint dækket op, og fik mad udefra. Tærter/salater/skinke og den slags, med kage og ost til dessert.

Kirstine blev døbt i en ÆLD gammel meget meget smuk familie-dåbskjole, som min oldemor selv syede/kniblede til min mormor. Så ALLE i hele familien har bare haft den på. Den er desværre så skrøbelig nu, at den vist ikke holder til så mange flere uden at gå helt i opløsning.

Det var på skudår, d. 29/2, og vejret var af mærkelige grunde vildt dejligt, så vi var også ude i haven og trække luft og den slags. Folk gik hjem efter pølsebord, klokken var nok 20 cirka. Hyggelig afslappet dag, hvor Kirstine ikke skreg eller noget, og stadig var et fint lille spædbarn.

Har desværre kun papirbilleder.

Anmeld

1. marts 2009

Bastian

Hvordan holdt i jeres barnedåb?
Williams holdt vi i en fritidsklub, hvor min mand arbejdede på det tidspunkt. Rebekkas holdt vi et beboerlokale.

Hvad fik i og spise?
Min bror som er kok lavede mad til Williams. Vi fik en lækker buffet med bl.a. varmrøget laks, en heftig chokoladekage mm. Min stedbror er for det ikke skal være løgn også kok, og han lavede til buffet til Rebekkas.

hvor mange var i?
Vi inviterede den nærmeste familie og venner og var vel omkring 40-50 stykker.

købte el lejet i en dåbskjole/dragt?
Havet i dragt el kjole på?
Vi har en familiedåbkjole, som er gået fra barn til barn i 60 år. Min mor blev døbt i den, jeg blev døbt i den og alle min mostre, morbrødre, kusiner, fætre og brødre. Alle navne er broderet i.

Gerne lidt billeder af bordet hvis i har?
Har jeg ikke lige ved hånden, da jeg sidder ved den bærbare. Men Williams blev holdt om vinteren og var mere juleagtig. Vi havde en kæmpe troldegren med sutter, nisser mm. Rebekkas blev holdt med Tommelise som tema, og bordene var pynet med frøer som min mor havde lavet, åkander, sommerfugle mm. Farven på lys og servietter var lilla (er ikke lige til lyserød), bl.a. havde jeg nogle lilla bloklys, som jeg havde pyntet med perlehjerter (det tog vildt lang tid, for der skulle små nåle ind i hver perle).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.