Barnedåb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2009

Tynen

Årh, så skal vi i de gamle arkiver

Vi holdte det hjemme i vores garage, som du nok kan se.
Mine forældre havde sponsoreret indbydelser, bordpynt og min mor havde selv syet kjolen da hun har den der dåbsbiks (sweet-design.dk)
Alle hendes børnebørn får deres egen kjole af hende, så det siger man jo ikke nej tak til.

Vi fik maden bragt udefra (Kokken og jomfruen -Super god mad, faktisk) , og havde en til at stå for at anrette og gøre det klar mens vi var i kirke.
Det var dejlig nemt og så skulle vi kun koncentrere os om gæsterne da vi kom hjem fra kirken.

Vi var vel en 40 stykker.. Eller... Arh.. kan ikke helt huske det - Der var rimelig mange børn med også

Fik jeg det hele med?!

Anywho - Smider lige lidt billeder fra dagen

Hey.. Jeg havde da helt glemt at jeg havde en hjemmeside.
Der kan du faktisk se billeder fra hele dagen
http://www.bricksite.dk/stellatrinestig?id=71928
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2009

lonemus

Diana/Claus skriver:

Hej allesammen

Håber i alle nyder jeres weekend.

Min dejlige lille Lucas skal døbes her d. 23 maj og det sidder vi så lige og prøver og planlægge.

Hvordan holde i jeres barnedåb?
Hvad fik i og spise?
hvor mange var i?
købte el lejet i en dåbskjole/dragt?
Havet i dragt el kjole på?

Gerne lidt billeder af bordet hvis i har?

Mange Knus Diana som elsker at planlægge og holde fester.

Begge gange har vi holdt det ude, vi ville gerne kunne slappe af og hygge os med gæsterne, uden at tænke på maden. Vi har holdt på 2 forskellige restauranter, hvor vi har været mellem 22-25 begge gange.
Begge gange har vi fået buffet.

Dådskjolen købte jeg hos Lilly til den første, fik broderet navn og dåbsdato på.
Anden gang fik jeg broderet nyt navn og dåbsdato på.
Min drøm er så, at den skal gå videre til mine børnebørn og videre og videre.
Vi har nemlig ingen dåbskjole som går i arv i familien. Dvs. det har vi nu

Lone

Anmeld

1. marts 2009

Alexander&Lærke

Vi holdte barnedåb i december 07. Vi havde bestilt buffe udefra, så havde jeg en kollega i køkkent til at tage i mod mad og rette an imens vi var i kirke, hun hjalp os hele vejen og det kan anbefales. Især når man har en 3 md gammel søn som kun syntes han skulle sove en ½ time på hele sin dåbsdag, det var alt for spændende med de mennesker. Vi var ca 34 her hjemme ved os selv, vi kunne lige være her.

Dåbskjolen var min gamle konfirmations kjole som var blevet syet om, så nu er det vores famile dåbs kjole. Alexander fik sit navn og dåbs dato på.

Bordet havde jeg dækket med blå due og blå og hvide servietter. Hvide lys hvor jeg havde fundet noget bånd med små fødder på og sat rundt om, som blomster havde jeg hvide hyrasinter som desværre ikke rigtigt ville springe ud til selve dagen. Så havde jeg købt glans billeder med engle på som jeg lagde rundt på bordne. Vi havde tre lange borde.

Anmeld

1. marts 2009

KarinaIda

Diana/Claus skriver:

Hej allesammen

Min dejlige lille Lucas skal døbes her d. 23 maj og det sidder vi så lige og prøver og planlægge.

Hvad fik i og spise?
hvor mange var i?

Hej Diana.

Vi holdte vores i et fælleshus, og i ar omkring 30-40 stk(skal lige siges vi har kæmpe familie på både min og min kærestes side). Bordet ar pyntet efter en pige, så der var en del lyserødt på.. Men jeg hade været ude og finde små figure af sutteflasker, rangler osv som vi lagde på bordet, og så var vores servietter formet som små skjorter, rigtig søde....

Min datter fik min dåbskjole på, da jeg har den fra jeg blev døbt, og den skal mine næste børn og forhåbentlige børnebørn langt ude i fremtiden døbes i....

Af mad fik vi til:

Forret: Tarteletter med høns i asparges

Hovederet: Pastasalat med alt muligt sundt i og så var der peperoni i også, flødekartofler, bagte kartofler med krydersmør, og 5 slags grønt som ikke var blandet sammen. Af kød dertil var der glaseret skinke, oksesteg, kalkunbryst tomatmarineret og små kyllingefiler i tomat/flødesovs... Guf....

Dessert: anthon Berg islagkager og cocio islagkager og vafler....

Og sidste kaffe, småkager, frugt chokolade og slik til de små.....

Vores forret og hovedret købte i ved salt og peber, resten fandt vi selv!

Karina

Anmeld

1. marts 2009

Janep

hejza

Vi lejede et lokale og tror vi var omkring de 40
Vi fik møllejul og småkager

Anmeld

1. marts 2009

A.

Diana/Claus skriver:

Hej allesammen

Hvad fik i og spise?
hvor mange var i?

hej søde her lige par svar med billeder til
vi fik brunch på en cafe det var buffe og vi var omkring 20 mennesker..han haft sådan tøj på som på billeder da jeg synes ikke om kjoler til drenge

Anmeld

1. marts 2009

A.

og for resten så vi haft INGEN alkohol da jeg synes ikke at det hører til barnedåb..ellers kaffe, the,og juice,vand

Anmeld

1. marts 2009

Miamaja

LotteN skriver:

Hej Diana...
Går det ellers godt med Lucas - er han nem?

Vi var ca 30 og vi havde lejet et forsamlingshus.
Vi havde bestilt mad ved køkkeb og jomfruen og så lavede min mor selv desserten!
Lærke havde en dåbskjole på, som min mor syede til min bror dengang og den har alle mine kusine og jeg selv også havft på.

har vedhæftede billeder af bordet (meget enkelt bord) og dåbskjolen

sikke et smukt bord og skon tradition i har hjemme hos jer

Anmeld

1. marts 2009

ekzunz

Vi har holdt hjemme begge gange, og det var rimeligt ens. Ca. 25-30 pers., mad fra den lokale kro og dåbskjolen er en der går i arv i familien.
På Lukas bord var der perlehyacinter (døbt i marts) i klare glas og store sølvtallerkner med lyseblå bloklys og noget pynt rundt om. Klaras bord var så med lyserøde hyacinter (holdt i februar) og de samme sølvtallerkner med lyserøde bloklys og noget andet pynt. Dugene var de samme 10 meter hør fra Peters....

Det eneste jeg ærger mig lidt over, er at vi ikke havde sørget for lidt hjælp i køkkenet. Og jeg ærgede mig allerede 1.gang, men nåede altså ikke at blive klogere inden 2.gang

Anmeld

1. marts 2009

W&M <3

Hej Diana

Vi holdte barnedåb her i januar. Vi lejede et lokale hvor vi var 21 mennesker også lavede vi selv maden.
Vi fik, glaseret hamberyg, frikadeller, tærter med skinke og porre , pasta salat, kartoffel salat, broccoli salat og flute.
Vi har en dåds kjole som går i arv i familien så den havde han på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.