Julesanghæfte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor og meget mere skriver:

Når vi holder jul - både med min familie og med svigerfamilien - går sangvalget på tur, så den yngste vælger den første sang, den næstyngste nr. to osv. Derfor ved vi ikke fra år til år præcist hvilke sange, der vil blive sunget, og så duer et hæfte jo ikke.

Men skulle jeg lave en liste over sange, der bare SKAL synges juleaften, ville følgende være med:

Dejlig er jorden - Glade jul, dejlige jul - Et barn er født i Betlehem - Det kimer nu til julefest - Højt fra træets grønne top - og måske På loftet sidder nissen.

Men altså, nogle synes sikkert, at Dejlig er den himmel blå, Rudolf med den røde tud, Julen har bragt velsignet bud, Sikken voldsom trængsel og alarm m.fl. også er strengt nødvendige - det er vel vidt forskelligt fra familie til familie?

Glemte at skrive, at jeg synes, det er vigtigt, at børnene efterhånden lærer sangene udenad - og det gør de jo ikke så nemt, hvis der er et hæfte at læse teksterne i. Bare en tanke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

Lullaby

Janni. skriver:

Jeg er også igang med et julesanghæfte. Min kæreste kom lige i tanke om at vi intet havde. Og i år skal vi da have juletræ for Silas's skyld. 

Kunne man få et kig i dit julehæfte? 

Min mail er: puk_lady@hotmail.com

Sendt

Anmeld

23. december 2011

Maja_4000

Et barn er født ..

Højt fra træets grønne top

Glade jul, dejlige jul

På loftet sidder nissen (hvis der er børn med )

Nu' det jul igen (men den behøver man nok ikke tekst til )

Anmeld

23. december 2011

Janni.

Lullaby skriver:

Sendt

1000 tak 

Glædelig jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.