En halv centimeter livmoderhals tilbage, 1 cm åben!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.571 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. december 2011

SSL

Hej søde baby.dk piger :-) 

Jeg er idag 39+2, og har været til sidste jordemoder besøg! 

Jeg har haft en masse modningsveer (mit eget gæt), de sidste par uger, så jeg bad om at blive undersøgt indvendigt!  

Min søde jordemoder kunne konkludere at jeg kun har en halv centimeter livmoderhals tilbage og jeg er en cm åben nu :-) 

Jeg har haft ret intense modningsveer den sidste uges tid, men de begyndte for allerede to uger siden, hvor mine plukveer bare tog meget til.. Så lige godt en uge hvor de rigtig har bidt til og kunne mærkes tydeliiiiigt :p

Spørgsmålet er bare, hvor længe kan det tage for den sidste del her, at afkorte? Hvornår er jeg officielt i fødsel? Jeg er jo bare så spændt, så spændt! Og jeg synes jo det var godt nyt - men tænker også på om msn kan gå flere uger hvor der INTET sker? Altså, så jeg går over tid i hele fjorten dage? 

Efter at have læst lidt, kan jeg se flere der har haft et par centimeter tilbage af halsen, hvor den afkortede under veerne?  

Stor jule hilsen, en meget spændt gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Rockertand

SSL skriver:

Jeg har haft en masse modningsveer (mit eget gæt), de sidste par uger, så jeg bad om at blive undersøgt indvendigt!  

Min søde jordemoder kunne konkludere at jeg kun har en halv centimeter livmoderhals tilbage og jeg er en cm åben nu :-) 

Jeg har haft ret intense modningsveer den sidste uges tid, men de begyndte for allerede to uger siden, hvor mine plukveer bare tog meget til.. Så lige godt en uge hvor de rigtig har bidt til og kunne mærkes tydeliiiiigt :p

Spørgsmålet er bare, hvor længe kan det tage for den sidste del her, at afkorte? Hvornår er jeg officielt i fødsel? Jeg er jo bare så spændt, så spændt! Og jeg synes jo det var godt nyt - men tænker også på om msn kan gå flere uger hvor der INTET sker? Altså, så jeg går over tid i hele fjorten dage? 

Efter at have læst lidt, kan jeg se flere der har haft et par centimeter tilbage af halsen, hvor den afkortede under veerne?  

Det er meget svært at sige - der er mange, der har samme mål som dig og går i laaang tid, og andre (som mig) som var 2 x 1 cm og fødte mindre end 1 døgn senere.

for, at du er "ved at være der".

Pøj-pøj.

Anmeld

22. december 2011

SSL

Rockertand skriver:

Det er meget svært at sige - der er mange, der har samme mål som dig og går i laaang tid, og andre (som mig) som var 2 x 1 cm og fødte mindre end 1 døgn senere.

for, at du er "ved at være der".

Pøj-pøj.

Pokkers, håbede ikke man kunne gå med "så lidt" tilbage over flere uger - uheldige mig! :p

Ej, jeg holder modet oppe, og håber hun snart vil ud af sig selv 

Tusind tak for dine 

Anmeld

22. december 2011

mulle85

kender desværre ikke noget til det, nåede ikke og gå tiden ud og mit vand gik ud i det blå, men vil lige ønske dig en god fødsel når den tid kommer og pøj pøj

Anmeld

22. december 2011

1012lmp

Det er meget forskelligt og kan ikek svare på dit spørgsmål men jeg gik og var 4 cm åben i over 1 uge!

Kunne sagtens være gået længere men de vælge så at tage mit vand.

Anmeld

22. december 2011

SussieThyssen

SSL skriver:

Der kan sagtens gå adskillige dage endnu

Så du må væbne dig lidt og vente og se.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2011

SSL

mulle85 skriver:

kender desværre ikke noget til det, nåede ikke og gå tiden ud og mit vand gik ud i det blå, men vil lige ønske dig en god fødsel når den tid kommer og pøj pøj

Tusind tak skal du have 

Det er lidt nemmere ned vandet der går - så ved man med sikkerhed at der skal ske noget inden en vis tidsperiode - men TAK for din lykønskning, glæder mig bare så meget 

Anmeld

22. december 2011

SSL

1012lmp skriver:

Det er meget forskelligt og kan ikek svare på dit spørgsmål men jeg gik og var 4 cm åben i over 1 uge!

Kunne sagtens være gået længere men de vælge så at tage mit vand.

Okay, havde du ikke modningsveer også så? :-) 

Jeg mærker dagligt modningsveer / veer, de er begyndt at være kraftige nok til at jeg vil betegne det som veer, især fordi de sidder så intenst i lænd/maven og varer 1 minuts tid, de stopper desværre bare også igen :p pokkers pokkers :-) 

Anmeld

22. december 2011

mulle85

SSL skriver:

Tusind tak skal du have 

Det er lidt nemmere ned vandet der går - så ved man med sikkerhed at der skal ske noget inden en vis tidsperiode - men TAK for din lykønskning, glæder mig bare så meget 

jah så ved man at det er nu i det mindste, men man kan også blive overrasket hvis det før tid, fødte næsten 6 uger før, heldigvis har han aldrig fejlet noget havde nem fødsel osv

det forstår jeg dælme godt, der findes heller intet bedre i livet end og blive mor så du har alt og glæde dig til, selv en fødsel er en kæmpe oplevelse

Anmeld

22. december 2011

SSL

SussieThyssen skriver:

Der kan sagtens gå adskillige dage endnu

Så du må væbne dig lidt og vente og se.

Kærligst
Sussie

Jeg er forberedt på det kan tage dage! Selvom Vi altså bare så gerne vil møde hende ;p tænkte nu mere, om jeg ender med at gå tiden ud -  når nu jeg er igang med processen, men alt kan vel ske :-) men det er jo altid spændende at hører andres erfaring og sammenligne sig med  

Men heldigvis mærker jeg de her modningsveer / veer dagligt, der går ikke dage hvor jeg er fri af dem, og det betegner jeg som værende positivt..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.