Autostol - hvornår skiftede i til en større ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2011

Rebecca55

An&Jo skriver:

det er ikke en god ide at skifte før barnet er 9mdr, og det er af den simple grund, at uanset hvor gode de er til at holde hovedet og sidde selv, er nakkemusklerne simpelthen ikke udviklet nok til at modstå en frontal kollision hvis de sidder i en fremadvendt stol..

det er ligemeget at benene bøjer lidt, de må de gerne, hovedet må bare ikke komme over kanten..

mht at de måske skal klemmes lidt ned i stolen på grund af vægten, så vil mit bud være at i eventuelt giver dem lidt mindre tøj på når i skal køre, altså ikke en kæmpe vinterjakke, men måske bare en dejlig varm trøje..

Vi varmer altid bilen op så de kun sidder i deres normale tøj og får så en dyne over når vi forlader bilen igen.

Det der bekymre mig mest, er det med at drengenes skuldre går højre op end der hvor selen sidder i stolen. For ellers kan de egentlig godt være i stolene stadigvæk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2011

An&Jo

Rebecca55 skriver:

Vi varmer altid bilen op så de kun sidder i deres normale tøj og får så en dyne over når vi forlader bilen igen.

Det der bekymre mig mest, er det med at drengenes skuldre går højre op end der hvor selen sidder i stolen. For ellers kan de egentlig godt være i stolene stadigvæk.

I kan ikke sætte selen længere op?

Hvilken stol er det i har til dem??

Anmeld

23. december 2011

maria_wlt

Tror at Ene var 6.5 mdr... Der var hun over 9 kg og kunne sidde helt selv.. Hun kunne slet ikke være i den lille stol mere

Anmeld

23. december 2011

maria_wlt

Rebecca55 skriver:

Skulderne skal altid være UNDER hvor selerne kommer ud.. Ellers går de store skoder hvis i bare bremser hårdt op..

Anmeld

23. december 2011

birthee

Caroline er kommet op i en større stol igår - hun vejer 9 kg, og bliver 9 mdr. den 2. januar... Jeg spurgte sp ad, og hun sagde at det vigtigste var de kunne sidde selv, holde hovedet selv, også når man svang dem rundt (flyveture fx), og at de selvfølgelig vejede 9 kg... Men hvis I synes det er nødvendigt at flytte dem nu, vil jeg gå efter en af de autostole der kan være bagudvendt!

Anmeld

29. december 2011

Rebecca55

An&Jo skriver:

I kan ikke sætte selen længere op?

Hvilken stol er det i har til dem??

Nej de er sat helt op

Anmeld

29. december 2011

sarahb

Jeg tror jeg ville tage ned og spørge i en butik. Så de selv kan se problemet og få en anbefaling den vej.

Hvilke mærker er dem de sidder i nu.

Anmeld

29. december 2011

Rebecca55

sarahb skriver:

Jeg tror jeg ville tage ned og spørge i en butik. Så de selv kan se problemet og få en anbefaling den vej.

Hvilke mærker er dem de sidder i nu.

Maxi cosi mener jeg de hedder...

Anmeld

29. december 2011

Moar2011

Rebecca55 skriver:

Vores drenge har lige rundet de 9 kilo og vejer henholdsvis 9,2 og 9,4 kilo... De har indtil nu siddet i deres første autostol, men synes de er ved at være for store til dem. Deres skuldre er også begyndt at sidde længere oppe, end der hvor selen sidder i stolen (håber i forstår hvad jeg mener!!!). Så skulle uheldet være ude og vi køre galt, tænker jeg det må give et knæk i ryggen. Men da vi købte de nye autostole 9-18 kilo, sagde sælger at man som regl først bruger dem når børnene er omkring en 8-9 mdr. Vores børn er kun 6 mdr. og kan sagtens holde hovedet selv, dog sidder de ikke helt selv endnu.

Spørgsmålet går på hvornår i skiftede til en større stol og om i ved hvornår man bør skifte ?

På forhånd tak for råd og rigtig GO JUL der ude...

vi har skiftet her efter jul, og storm vejr ca 10kg.

Anmeld

29. december 2011

Zeus

Vores drenge har lige rundet de 9 kilo og vejer henholdsvis 9,2 og 9,4 kilo... De har indtil nu siddet i deres første autostol, men synes de er ved at være for store til dem. Deres skuldre er også begyndt at sidde længere oppe, end der hvor selen sidder i stolen (håber i forstår hvad jeg mener!!!). Så skulle uheldet være ude og vi køre galt, tænker jeg det må give et knæk i ryggen. Men da vi købte de nye autostole 9-18 kilo, sagde sælger at man som regl først bruger dem når børnene er omkring en 8-9 mdr. Vores børn er kun 6 mdr. og kan sagtens holde hovedet selv, dog sidder de ikke helt selv endnu.

Spørgsmålet går på hvornår i skiftede til en større stol og om i ved hvornår man bør skifte ?

På forhånd tak for råd og rigtig GO JUL der ude...

Vi byttede Ricaro'en 0-9 kg ud med Römer 0-9 kg, og den kunne hun være i, indtil det var tid til at skifte helt.. Så længe hovedet ikke går langt over kanten så er det underordnet med skulderstropperne..

Nu har vi en britax hiway II, som også er bagudvendt

Og så vil jeg lige tilføje, at de bagudvendte er de mest sikre helt op til 4 års alderen.. 70% af alle ulykker er frontal, og der er bagudvendt bare bedst i forhold til nakken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.