Vores drenge har lige rundet de 9 kilo og vejer henholdsvis 9,2 og 9,4 kilo... De har indtil nu siddet i deres første autostol, men synes de er ved at være for store til dem. Deres skuldre er også begyndt at sidde længere oppe, end der hvor selen sidder i stolen (håber i forstår hvad jeg mener!!!). Så skulle uheldet være ude og vi køre galt, tænker jeg det må give et knæk i ryggen. Men da vi købte de nye autostole 9-18 kilo, sagde sælger at man som regl først bruger dem når børnene er omkring en 8-9 mdr. Vores børn er kun 6 mdr. og kan sagtens holde hovedet selv, dog sidder de ikke helt selv endnu.
Spørgsmålet går på hvornår i skiftede til en større stol og om i ved hvornår man bør skifte ?
På forhånd tak for råd og rigtig GO JUL der ude...
Vi byttede Ricaro'en 0-9 kg ud med Römer 0-9 kg, og den kunne hun være i, indtil det var tid til at skifte helt.. Så længe hovedet ikke går langt over kanten så er det underordnet med skulderstropperne..
Nu har vi en britax hiway II, som også er bagudvendt 
Og så vil jeg lige tilføje, at de bagudvendte er de mest sikre helt op til 4 års alderen.. 70% af alle ulykker er frontal, og der er bagudvendt bare bedst i forhold til nakken.
Anmeld