Autostol - hvornår skiftede i til en større ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
25 svar
0 synes godt om
22. december 2011

Rebecca55

Vores drenge har lige rundet de 9 kilo og vejer henholdsvis 9,2 og 9,4 kilo... De har indtil nu siddet i deres første autostol, men synes de er ved at være for store til dem. Deres skuldre er også begyndt at sidde længere oppe, end der hvor selen sidder i stolen (håber i forstår hvad jeg mener!!!). Så skulle uheldet være ude og vi køre galt, tænker jeg det må give et knæk i ryggen. Men da vi købte de nye autostole 9-18 kilo, sagde sælger at man som regl først bruger dem når børnene er omkring en 8-9 mdr. Vores børn er kun 6 mdr. og kan sagtens holde hovedet selv, dog sidder de ikke helt selv endnu.

Spørgsmålet går på hvornår i skiftede til en større stol og om i ved hvornår man bør skifte ?

På forhånd tak for råd og rigtig GO JUL der ude...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Maja_4000

Vi fik af hvide at barnet skal

- Sidde stabilt selv
- Veje over 9 kg
- Være 9 måneder gammel

Så vi gik og ventede på at Caroline blev 9 måneder .. De to andre krav opfyldte hun længe inden  

Anmeld

22. december 2011

morethanperfect

Rebecca55 skriver:

Vores drenge har lige rundet de 9 kilo og vejer henholdsvis 9,2 og 9,4 kilo... De har indtil nu siddet i deres første autostol, men synes de er ved at være for store til dem. Deres skuldre er også begyndt at sidde længere oppe, end der hvor selen sidder i stolen (håber i forstår hvad jeg mener!!!). Så skulle uheldet være ude og vi køre galt, tænker jeg det må give et knæk i ryggen. Men da vi købte de nye autostole 9-18 kilo, sagde sælger at man som regl først bruger dem når børnene er omkring en 8-9 mdr. Vores børn er kun 6 mdr. og kan sagtens holde hovedet selv, dog sidder de ikke helt selv endnu.

Spørgsmålet går på hvornår i skiftede til en større stol og om i ved hvornår man bør skifte ?

Vi skiftede da Oscar var 8 mdr.. Der kunne han sleet ikke klemmes ned i den lille autostol .. Men han kunne sidde stabilt selv osv.. Han skreg i det sidste stykke tid han sad i den lille , fordi han blev helt klemt .. Så ja , ca 8 mdr..

Anmeld

22. december 2011

Chr-Hei

Rebecca55 skriver:

Min dreng bliver 7 mdr d 2.. Han måler 74 og vejer 9,6 og han kan simpelthen ikke sidde i hans autostol mere så vi har købt en ny og monteret i bilen, han holder hovedet helt selv og sidder stort set selv så her har vi valgt at gøre det på den måde.. Vi kan ikke vente 2 mdr mere da han længe har stukket udenfor stolen..

En i mi mdrgruppe skifter også autostol her indenfor de næste dage

Anmeld

22. december 2011

Trolde_mor

Med Kian købte vi en større da da han var ca. 6 mdr. Han var simpelthen alt for lang til den, vi købte en recardo fra 9-38 kg. mener jeg den hedder. Den kan han bruge til han er 10 år Han havde ingen problemer med at sidde i den da han var de der 6 mdr.

Jeg ved ikke hvornår man bør skifte. Men vil mene at det er når ens barn/børn ikke sidder optimalt længere, da den så heller ikke, som du selv kommer ind på, beskytter optimalt.

Så jeg vil da bare sige go for it

Anmeld

22. december 2011

Svenne

Problemet er jo bare, at selv om de sagtens kan sidde i den stol, der hedder 9-18 kg., så vender stolen fremad. Og det kan de små ikke klare ved en ulykke, før de er omkring 8-9 måneder gammel...

Anmeld

22. december 2011

MortilCilas

En besafe autostol, må bruges fra 5 måneder af, da den kan bagudvendes, da børn under 9 måneder ikke må sidde forudvent.

Anmeld

22. december 2011

Tona

Rebecca55 skriver:

Vi skiftede da Amanda vejede de 9 kg som stolen var designet til selv om hun ikke var 9 mdr endnu. Hun holdt dog self. selv hovedet fint og stolen kan vippes delvist tilbage selv om den er frontvendt. Men vi havde ikke andet valg. Hun var så lang at hun på ingen måde kunne sidde bagvendt mere, for hendes ben kunne slet ikke være der.

Jeg er lidt allergisk overfor det der med at børn skal stoppes i skemaer og ikke må det og det før de er så og så gamle. Selvfølgelig er nogle regler gode at overholde, men generelt må man se på det enkelte barn og vurdere hvad det kan. Og nogle børn er bare store og tunge nok før andre

Anmeld

22. december 2011

Koen.

Da hun blev 12 mdr, før vejede hun ikke nok

Anmeld

22. december 2011

An&Jo

det er ikke en god ide at skifte før barnet er 9mdr, og det er af den simple grund, at uanset hvor gode de er til at holde hovedet og sidde selv, er nakkemusklerne simpelthen ikke udviklet nok til at modstå en frontal kollision hvis de sidder i en fremadvendt stol..

det er ligemeget at benene bøjer lidt, de må de gerne, hovedet må bare ikke komme over kanten..

mht at de måske skal klemmes lidt ned i stolen på grund af vægten, så vil mit bud være at i eventuelt giver dem lidt mindre tøj på når i skal køre, altså ikke en kæmpe vinterjakke, men måske bare en dejlig varm trøje..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.