Kvalme...!??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.229 visninger
25 svar
0 synes godt om
22. december 2011

frk-stoltze

Hej i dejlige damer/tøser

Vil bare lige høre hva i gør for at "nedsætte/lindre" Kvalmen??

Jeg  har den fra kl 04.30 til ca. 11.00 og så igen omkring 12 til 14 og igen kl 16 til 19 og så bliver det bare ved. Kaster ikk op, men har konstand kvalme og er sulten...

Håber i er nogen, som har vidundermidlet

(er kun 6+5)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

MortilCilas

frk-stoltze skriver:

Hej i dejlige damer/tøser

Vil bare lige høre hva i gør for at "nedsætte/lindre" Kvalmen??

Jeg  har den fra kl 04.30 til ca. 11.00 og så igen omkring 12 til 14 og igen kl 16 til 19 og så bliver det bare ved. Kaster ikk op, men har konstand kvalme og er sulten...

Håber i er nogen, som har vidundermidlet

(er kun 6+5)

Prøv ginger ale

Anmeld

22. december 2011

frk-stoltze

MortilCilas skriver:

Prøv ginger ale

hehe hva er det???

Anmeld

22. december 2011

frk-stoltze

MortilCilas skriver:

Prøv ginger ale

Arhhh ingefærd/citrus drik

Det vil jeg lige prøve takker

Anmeld

22. december 2011

Miss P

Jeg fandt lidt lidt råd, måske noget kan hjælpe

Du kan prøve at spise og drikke noget før du står ud af sengen om morgenen. Sørg for at der f. eks ligger en kiks og står noget at drikke (det kan være juice). Sæt nu dit vækkeur til ca. 20 min førend du i virkeligheden skal op. Drik og spis, og lig dig så ned og slap af indtil du skal op på ny.

Spise mandler.

Når du står op, skal du spise din morgenmad øjeblikkelig, og sørg for at den indeholder nogle kulhydrater, noget fedt og noget protein, så den holder dit blodsukker høj i lang tid. Spis derefter tit resten af dagen.

Prøve at spise sodavandsis. Nogle kvinder synes at kulden kombineret med den friske smag hjælper til at holde kvalmen på afstand.  (Pas på med ikke at få for meget smag for flødeis i stedet for sodavandsis. Det kan have stor betydning for din vægt senere hen i graviditeten, og kan give dig andre problemer.)

Prøve at småspise konstant - ca. 1 gang i timen eller evt. oftere. Det kan være forskellige former for brød, frugt (et æble, en pære m.m.) grøntsager ( en gulerod, et stykke agurk, en tomat)

Kort sagt et eller andet, som kan hjælpe dig til at holde blodsukkeret oppe.

Prøve at drikke lidt vand, saftevand eller danskvand i små slurke.

Prøve at spise et stykke lakrids (måske skal det være et stykke saltlakrids, prøv dig frem). Hvis rådet virker på dig, så sørg altid for at have en lille pakke lakrids i lommen, da kvalmen ikke tager hensyn til hvor du er eller hvad du laver, når den "overfalder" dig.

OBS ! Vær opmærksom på ikke at spise alt for mange lakridser, da det kan være med til at sætte dit blodtryk i vejret. Spørg evt. din læge om han mener du helt skal holde dig fra lakridserne gennem graviditeten netop pga. risikoen for forhøjet blodtryk.

Prøve at spise et par mariekiks, når kvalmen melder sig

Prøve at spise en smule før du ligger dig til at sove

Prøve at drikke et glas iskoldt vand

Prøve at putte et par dråber citron i et glas vand, og derefter drikke vandet.

Tag en citron eller to - pres saften ud af den/dem og bland det op med vand. Hvis du synes det er for surt at drikke sådan, kan du tilsætte sukker.

Prøve at snuse/lugte til en frisk citron (du kan evt. blot købe citronsaft)

Tag et bolche i munden når kvalmen melder sig.

Held & lykke

Anmeld

22. december 2011

JJH

jeg fik akupunktur ved lægen. det hjalp lidt på det. Jeg havde kvalme hele døgnet fra uge 2-14. men akupunkturen gjorde jeg kunne holde maden i mig.

Anmeld

22. december 2011

Koen.

Jeg brugte de der seaband armbånd mod kvalme os de hjalp rigtig godt

Anmeld

22. december 2011

NNL

Jeg havde konstant kvalme fra uge 6 til uge 16. Kastede først op fra uge 9 til 14. Men det eneste der kunne hjælpe mig var at spise lidt hele tiden, hvis jeg først blev sulten, fik jeg det helt slemt. Så jeg havde hele tiden kiks på mig, og så var hvidt brød bare sagen

Sea band armbånd tog også lige toppen!

God bedring og god jul

Anmeld

22. december 2011

serinasmor

Hejsa

jeg var ikke specielt plaget af kvalme .. men til gengæld var jeg konstant sulten g spiste derfor hele tiden .. om det er det der holdt kvalmen væk vides ikke

de få dage hvor det var lidt slemt hjalp det at småspise friske krydderurter som dild, karse og basilikum .. men det har jeg så også altid haft hang til

Anmeld

22. december 2011

frk-stoltze

Miss Misho skriver:

Jeg fandt lidt lidt råd, måske noget kan hjælpe

Du kan prøve at spise og drikke noget før du står ud af sengen om morgenen. Sørg for at der f. eks ligger en kiks og står noget at drikke (det kan være juice). Sæt nu dit vækkeur til ca. 20 min førend du i virkeligheden skal op. Drik og spis, og lig dig så ned og slap af indtil du skal op på ny.

Spise mandler.

Når du står op, skal du spise din morgenmad øjeblikkelig, og sørg for at den indeholder nogle kulhydrater, noget fedt og noget protein, så den holder dit blodsukker høj i lang tid. Spis derefter tit resten af dagen.

Prøve at spise sodavandsis. Nogle kvinder synes at kulden kombineret med den friske smag hjælper til at holde kvalmen på afstand.  (Pas på med ikke at få for meget smag for flødeis i stedet for sodavandsis. Det kan have stor betydning for din vægt senere hen i graviditeten, og kan give dig andre problemer.)

Prøve at småspise konstant - ca. 1 gang i timen eller evt. oftere. Det kan være forskellige former for brød, frugt (et æble, en pære m.m.) grøntsager ( en gulerod, et stykke agurk, en tomat)

Kort sagt et eller andet, som kan hjælpe dig til at holde blodsukkeret oppe.

Prøve at drikke lidt vand, saftevand eller danskvand i små slurke.

Prøve at spise et stykke lakrids (måske skal det være et stykke saltlakrids, prøv dig frem). Hvis rådet virker på dig, så sørg altid for at have en lille pakke lakrids i lommen, da kvalmen ikke tager hensyn til hvor du er eller hvad du laver, når den "overfalder" dig.

OBS ! Vær opmærksom på ikke at spise alt for mange lakridser, da det kan være med til at sætte dit blodtryk i vejret. Spørg evt. din læge om han mener du helt skal holde dig fra lakridserne gennem graviditeten netop pga. risikoen for forhøjet blodtryk.

Prøve at spise et par mariekiks, når kvalmen melder sig

Prøve at spise en smule før du ligger dig til at sove

Prøve at drikke et glas iskoldt vand

Prøve at putte et par dråber citron i et glas vand, og derefter drikke vandet.

Tag en citron eller to - pres saften ud af den/dem og bland det op med vand. Hvis du synes det er for surt at drikke sådan, kan du tilsætte sukker.

Prøve at snuse/lugte til en frisk citron (du kan evt. blot købe citronsaft)

Tag et bolche i munden når kvalmen melder sig.

Held & lykke

Tusind tak for en massevrede råd, klarts nogen jeg vil benytte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.