Sidste update fra os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

AnneBJ

_-Kathrine-_ skriver:

Så skøn, så skøn han er
Vil også rigtig gerne se billeder af den tattoo....
Min venindes kæreste har også fået tuschet sønnens hånd på sin underarm og det ser bare rigtig fedt ud
god jul til jer

Tak i lige måde Kathrine,

håber I har ahft nogle dejlige juledage! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

AnneBJ

Elvers skriver:

Dejlig up-date og dejlige billeder! Det er en lækkermås I har jer dér GOD JUL!!!

Tak Laura!

og i lige måde - håber I har haft nogle dejlige juledage!

Anmeld

26. december 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Jah, update. Dejligt som altid. Og gode billeder.

Glædelig jul.

Tak Kit!

Anmeld

27. december 2011

Diana...

Dejlig update. Og fantastiske billeder. Hvor er han dejlig! 

Håber i havde en rigtig god jul. 

KRAM 

Anmeld

28. december 2011

Sofia

Dejligt med update, og skønne billeder!

Anmeld

2. januar 2012

piadas

AnneBJ skriver:

i år i hvert fald

Felix er 8½ måned, ca. 75 cm og 10 kg knap og nap! (skønt udtryk i grunden?)

Han er fantastisk! Glad, sød, dejlig og temperamentsfuld! Hold nu op hvor kan han blive sur den lille mand!! 

Pincetgrebet er helt på plads, og hvis han gider kan han således sagtens selv samle mad op og putte det i munden - det gider han dog sjældent... Han kan også selv drikke af kop, han skal have til at få den fra bordet til munden og retur, men han kan selv holde (og drikke uden at blive kvalt i massive mængder væske) mens han drikker.

Han får én flaske, lige inden sengetid. Normalt fik han den i sengen, men vi har ændret det til, at han får den i stuen, for ellers var det svært at få tænderne børstet efter flasketid, uden at tage ham op. Efter 3 dage med Dittes "7 minutters-tip" sover han fantastisk igen. Vi er helt rundt på gulvet over al den søvn vi nu kan få, hvis ellers vi får os snøvlet i seng i ordentlig tid.

Selvom han ikke helt selv ved at han kan rejse sig op, nyder han når vi hjælper ham op at stå - han kan stå længe, og hvis han har noget at holde fast i, står han fint selv. Vi skal dog helst være lige ved siden af, for det er med svingende succes

Det fedeste legetøj pt er en gryde, en grydeske, tom emballage fra fx morgenmad, papbøger, ting der larmer og/eller lyser, kan trille eller på anden måde bevæge sig samt mit nøglebundt... Ret beskedent behov alligevel..

I dag besøgte vi vuggestuen for anden gang. Han elsker det... Han kravler bare rundt (eller kryber altså) lader de andre pille ham i hovedet, hugger deres legetøj, kravler væk fra stuen og Jørn og mig, og var pludselig på nabostuen i færd med at æde en gulvmåtte...  De synes han er dejlig, meget kvik og "drenget" i sit udtryk Han kan få det lige som han har brug for deroppe, lur til formiddag, frugtgrød istedet for frugtstykker osv. Skønt at der bliver taget hensyn i det omfang det er nødvendigt!
Jeg har ingen skrupler ved at skulle aflevere ham, så muligvis kører jeg ham selv ind, selvom det egentlig var meningen Jørn skulle gøre det.

Jeg skal starte på seminariet 1. februar. Det bliver rart nok at få en hverdag igen, og jeg håber jeg kan tage mig sammen til, at få læst lidt op på alt det glemte i løbet af januar...  

Natten til lørdag skal han sove ude for første gang. Vi skal til fødselsdag om aftenen, og han får ikke noget ud af at komme med. Så han sover hos min mor, og så henter vi ham om morgenen på vej til Fyn for at besøge mine bedsteforældre. Når vi har været der skal vi hjem til min mor igen, for at holde jul, og 1. + 2. juledag skal vi være sammen med Jørns familie!

Jørn og jeg har allerede "udvekslet" julegaver. Vi ville nemlig gerne tatoveres begge to, og blev enige om, at det var vores gaver til hinanden i år (samt at man godt måtte købe en LILLE ting fra Felix til den anden ) Jeg har fået Felix' håndaftryk på ryggen, fra han var 4 mdr. Det er virkelig flot tatoveret og ligner aftrykket jeg havde med til forveksling, tatovøren var totalt begejstet for, at få et "ægte" aftryk, istedet for en babyhånd lagt i en kopimaskine eller lignende, for så bliver hånden trykket helt "flad" over det hele, og fx tommelfingeren ser ikke "naturtro" ud; i hvert fald er jeg glad for den! Jørn fik lavet noget gammelt om, og fik skrevet "FELIX" nedenunder! 

Hvis jeg har glemt noget, om noget I gerne vil vide, så mind mig lige om det Rigtig glædelig jul, og tak for et dejligt år sammen med Jer, jeg glæder mig til mange flere! 

...Maaaange billeder... as always! (hmm problemer med billedupload, så beware - inden længe laver jeg en "billedrunde-tråd"... )

Hvor har jeg grublet over din overskrift mange gange - jeg troede jo nærmest du skulle flytte til et andet land, eller det der var værre!! For de har jo også internet andre steder end Danmark, så jeg ved ikke, hvad jeg troede!

Heldigvis er det jo "bare" en ganske harmløs update på søde Felix!

Hvor er han dygtig, han selv kan drikke. Da jeg læste dit indlæg for første gang i julen, var jeg straks ved at forsøge at lære Ida selv at drikke! Meeen det er hun vist ikke helt klar til endnu. Hun forstår godt, hvad det er hun skal, men hun vil hellere hælde indholdet ud på bordet!

Hvordan går det med søvnen? Er det stadig godt efter 7-minutters-tricket fra Ditte?

Det lyder da fedt med VS, at de indretter vuggestuen efter børnene og ikke omvendt. Det skal nok blive godt!

Hvordan gik det med at sove "ude"? Det har vi ikke prøvet endnu, men det giver jo sig selv, når jeg stadig ammer... Dog er jeg ved at skære ned, for jeg skal til tøse-middag med Olivers mødregruppe om tre uger i Hadsten med overnatning, så der har jeg bestemt, at det skal være SLUT med amningen.

Du får altså lige en dansende elg, for jeg synes, den er SÅ fed, selvom julen er forbi!

Anmeld

8. januar 2012

AnneBJ

Diana... skriver:

Dejlig update. Og fantastiske billeder. Hvor er han dejlig! 

Håber i havde en rigtig god jul. 

KRAM 

Tak, det håber jeg også I havde!

Anmeld

8. januar 2012

AnneBJ

Sofia skriver:

Dejligt med update, og skønne billeder!

Anmeld

8. januar 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Hvor har jeg grublet over din overskrift mange gange - jeg troede jo nærmest du skulle flytte til et andet land, eller det der var værre!! For de har jo også internet andre steder end Danmark, så jeg ved ikke, hvad jeg troede!

Heldigvis er det jo "bare" en ganske harmløs update på søde Felix!

Hvor er han dygtig, han selv kan drikke. Da jeg læste dit indlæg for første gang i julen, var jeg straks ved at forsøge at lære Ida selv at drikke! Meeen det er hun vist ikke helt klar til endnu. Hun forstår godt, hvad det er hun skal, men hun vil hellere hælde indholdet ud på bordet!

Hvordan går det med søvnen? Er det stadig godt efter 7-minutters-tricket fra Ditte?

Det lyder da fedt med VS, at de indretter vuggestuen efter børnene og ikke omvendt. Det skal nok blive godt!

Hvordan gik det med at sove "ude"? Det har vi ikke prøvet endnu, men det giver jo sig selv, når jeg stadig ammer... Dog er jeg ved at skære ned, for jeg skal til tøse-middag med Olivers mødregruppe om tre uger i Hadsten med overnatning, så der har jeg bestemt, at det skal være SLUT med amningen.

Du får altså lige en dansende elg, for jeg synes, den er SÅ fed, selvom julen er forbi!

Haha, næh, jeg flytter aldrig så langt væk at du slipper helt for mig!!

Mja, det der med selv at drikke er nu blevet til at bade fingre i mælken/vandet i koppen. Faderen er meget skeptisk, men jeg fastholder stædigt at han undersøger - han leger IKKE....

Faktisk ventede jeg med at svare på dit indlæg, fordi det gik så godt med søvnen, og det turde jeg ikke jinxe! Men det gik helt i spåner lige før weekenden. Han har grædt og grædt og grædt! Jeg tror måske det var VS start der lgie pludselig ramte ham - 1 times i-ske putning med mig fik ham til at sove, og det plejer han slet ikke at gide uanset hvor træt han er.. Når han er sådan, putter jeg altid, fordi han bliver så vred på Jørn, så det tager dobbelt tid. I dag puttede Jørn ham, og efter 7 min (godt nok med gråd) sov Felix. Gæt hvem der putter imorgen?

Udesovningen gik også fint. Jeg er sikker på at han nåede at blive overtræt, udfra hvornår han stod op fra lur og derefter blev puttet, samt at de tog ham op før han var udhvilket om morgenen, men han havde kun lieg været lidt ked af det da han skulle sove og ellers ikke. Han vågnede kl. 4 (juleaftensmorgen - det skal IKKE være en vane fremover... ) og efter 15 minutter opgav min mor, og tog ham med i deres seng hvor de lå og så fjernsyn... Så de var ret kvæstede begge to da vi hentede ham kl. 8.

Hvordan går det med amme-nedtrapning? Og hvordan har du det med det - er det ok, eller?

Anmeld

8. januar 2012

piadas

AnneBJ skriver:

Haha, næh, jeg flytter aldrig så langt væk at du slipper helt for mig!!

Mja, det der med selv at drikke er nu blevet til at bade fingre i mælken/vandet i koppen. Faderen er meget skeptisk, men jeg fastholder stædigt at han undersøger - han leger IKKE....

Faktisk ventede jeg med at svare på dit indlæg, fordi det gik så godt med søvnen, og det turde jeg ikke jinxe! Men det gik helt i spåner lige før weekenden. Han har grædt og grædt og grædt! Jeg tror måske det var VS start der lgie pludselig ramte ham - 1 times i-ske putning med mig fik ham til at sove, og det plejer han slet ikke at gide uanset hvor træt han er.. Når han er sådan, putter jeg altid, fordi han bliver så vred på Jørn, så det tager dobbelt tid. I dag puttede Jørn ham, og efter 7 min (godt nok med gråd) sov Felix. Gæt hvem der putter imorgen?

Udesovningen gik også fint. Jeg er sikker på at han nåede at blive overtræt, udfra hvornår han stod op fra lur og derefter blev puttet, samt at de tog ham op før han var udhvilket om morgenen, men han havde kun lieg været lidt ked af det da han skulle sove og ellers ikke. Han vågnede kl. 4 (juleaftensmorgen - det skal IKKE være en vane fremover... ) og efter 15 minutter opgav min mor, og tog ham med i deres seng hvor de lå og så fjernsyn... Så de var ret kvæstede begge to da vi hentede ham kl. 8.

Hvordan går det med amme-nedtrapning? Og hvordan har du det med det - er det ok, eller?

Hæhæ, selvfølgelig undersøger han!

Uh, jinxw- det er så farligt. Jeg var også lige i gang med at lære Ida at sove i sin egen seng igen, uden at skulle falde i søvn i mine eller Serdars arme, men nu lader det til, at jeg kan starte forfra igen. Hun ville i hvert fald ikke falde i søvn af sig selv her til aften, men nu er vi jo også lige flyttet, så det er jo også nye omgivelser - og med den bevidsthed den unge dame render rundt med så øh....!!!

Det er da helt sikkert også VS, Felixen har reageret på!

Uh, kl. 4 julemorgen - det lyder ellers hyggeligt! Godt det ikke var mig!

Amme-nedtrapningen går fint! Morgenamningen og eftermiddags-amningen er droppet, så nu ammer jeg kun aften (og nat). Det kan også mærkes efterhånden - damen var lidt utilfreds her til aften, men det er nok, fordi der er ved at være tømt ud... Hun suger så kraftigt, og dét sammenholdt med 6 skarpe bisser, gør at jeg mere og mere synes, det er ok, at jeg snart skal stoppe - der er lige den ene procent, som synes, jeg skal amme for evigt, men den er jeg ved at overtale til, at det snart er slut! Så det går i hvert fald den rigtige vej nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.