Sidste update fra os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.095 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. december 2011

AnneBJ

i år i hvert fald

Felix er 8½ måned, ca. 75 cm og 10 kg knap og nap! (skønt udtryk i grunden?)

Han er fantastisk! Glad, sød, dejlig og temperamentsfuld! Hold nu op hvor kan han blive sur den lille mand!! 

Pincetgrebet er helt på plads, og hvis han gider kan han således sagtens selv samle mad op og putte det i munden - det gider han dog sjældent... Han kan også selv drikke af kop, han skal have til at få den fra bordet til munden og retur, men han kan selv holde (og drikke uden at blive kvalt i massive mængder væske) mens han drikker.

Han får én flaske, lige inden sengetid. Normalt fik han den i sengen, men vi har ændret det til, at han får den i stuen, for ellers var det svært at få tænderne børstet efter flasketid, uden at tage ham op. Efter 3 dage med Dittes "7 minutters-tip" sover han fantastisk igen. Vi er helt rundt på gulvet over al den søvn vi nu kan få, hvis ellers vi får os snøvlet i seng i ordentlig tid.

Selvom han ikke helt selv ved at han kan rejse sig op, nyder han når vi hjælper ham op at stå - han kan stå længe, og hvis han har noget at holde fast i, står han fint selv. Vi skal dog helst være lige ved siden af, for det er med svingende succes

Det fedeste legetøj pt er en gryde, en grydeske, tom emballage fra fx morgenmad, papbøger, ting der larmer og/eller lyser, kan trille eller på anden måde bevæge sig samt mit nøglebundt... Ret beskedent behov alligevel..

I dag besøgte vi vuggestuen for anden gang. Han elsker det... Han kravler bare rundt (eller kryber altså) lader de andre pille ham i hovedet, hugger deres legetøj, kravler væk fra stuen og Jørn og mig, og var pludselig på nabostuen i færd med at æde en gulvmåtte...  De synes han er dejlig, meget kvik og "drenget" i sit udtryk Han kan få det lige som han har brug for deroppe, lur til formiddag, frugtgrød istedet for frugtstykker osv. Skønt at der bliver taget hensyn i det omfang det er nødvendigt!
Jeg har ingen skrupler ved at skulle aflevere ham, så muligvis kører jeg ham selv ind, selvom det egentlig var meningen Jørn skulle gøre det.

Jeg skal starte på seminariet 1. februar. Det bliver rart nok at få en hverdag igen, og jeg håber jeg kan tage mig sammen til, at få læst lidt op på alt det glemte i løbet af januar...  

Natten til lørdag skal han sove ude for første gang. Vi skal til fødselsdag om aftenen, og han får ikke noget ud af at komme med. Så han sover hos min mor, og så henter vi ham om morgenen på vej til Fyn for at besøge mine bedsteforældre. Når vi har været der skal vi hjem til min mor igen, for at holde jul, og 1. + 2. juledag skal vi være sammen med Jørns familie!

Jørn og jeg har allerede "udvekslet" julegaver. Vi ville nemlig gerne tatoveres begge to, og blev enige om, at det var vores gaver til hinanden i år (samt at man godt måtte købe en LILLE ting fra Felix til den anden ) Jeg har fået Felix' håndaftryk på ryggen, fra han var 4 mdr. Det er virkelig flot tatoveret og ligner aftrykket jeg havde med til forveksling, tatovøren var totalt begejstet for, at få et "ægte" aftryk, istedet for en babyhånd lagt i en kopimaskine eller lignende, for så bliver hånden trykket helt "flad" over det hele, og fx tommelfingeren ser ikke "naturtro" ud; i hvert fald er jeg glad for den! Jørn fik lavet noget gammelt om, og fik skrevet "FELIX" nedenunder! 

Hvis jeg har glemt noget, om noget I gerne vil vide, så mind mig lige om det Rigtig glædelig jul, og tak for et dejligt år sammen med Jer, jeg glæder mig til mange flere! 

...Maaaange billeder... as always! (hmm problemer med billedupload, så beware - inden længe laver jeg en "billedrunde-tråd"... )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Maria-s

Dejlig update (som altid! ) Skønt I igen sover om natten. Herhjemme svinger det noget fordi vi døjer med forkølelse og av-hals...  Så jeg napper stadig en lur om formiddagen af og til

Jeg er overhovedet IKKE klar til at skulle ud af min barselbobbel. Troede jeg ville være, men NOPE. Jeg græder inden i ved at skulle så meget væk fra min bette mand, ja jeg er faktisk noget så flov over mig selv, for jeg troede jeg ville glæde mig til at få lidt karriere igen..... Jeg troede jeg ville have fået NOK af husmor-jobbet og det at være hjemme, men jeg eeelsker det (og føler mig MEGET SJÆLDENT ensom) Men jeg skal vel bare glæde mig over at jeg nyder hver dag og håbe på at når jeg først kommer igang med arbejdet, ja så er det slet ikke så slemt ()

LÆKRE, DEJLIGE; FANTASTISKE billeder as allways  er især helt vild med det første  

MEN HVOR ER BILLEDET AF TATOVERING?????????

Anmeld

22. december 2011

AnneBJ

Dejlig update (som altid! ) Skønt I igen sover om natten. Herhjemme svinger det noget fordi vi døjer med forkølelse og av-hals...  Så jeg napper stadig en lur om formiddagen af og til

Jeg er overhovedet IKKE klar til at skulle ud af min barselbobbel. Troede jeg ville være, men NOPE. Jeg græder inden i ved at skulle så meget væk fra min bette mand, ja jeg er faktisk noget så flov over mig selv, for jeg troede jeg ville glæde mig til at få lidt karriere igen..... Jeg troede jeg ville have fået NOK af husmor-jobbet og det at være hjemme, men jeg eeelsker det (og føler mig MEGET SJÆLDENT ensom) Men jeg skal vel bare glæde mig over at jeg nyder hver dag og håbe på at når jeg først kommer igang med arbejdet, ja så er det slet ikke så slemt ()

LÆKRE, DEJLIGE; FANTASTISKE billeder as allways  er især helt vild med det første  

MEN HVOR ER BILLEDET AF TATOVERING?????????

Åh, jamen hvis jeg kunne blive herhjemme et par år mere (men Felix komme i VS, for han trænger!!) så gjorde jeg det skam også gerne. Bare lige så han kunne lege om formiddagen, så kunne vi få frokost og hygge sammen resten af dagen!

Der skal nok komme tatto billede, men uploaden drillede helt vildt igår...

Håber snart hals og snot bliver bedre - Felix snotter også en del, men er ikke særlig påvirket!

Anmeld

22. december 2011

Mettemus

Det er F O R B U D T at lave overskrifter der indeholder ordene "sidste" og "update" op een gang!!!!!!  Jeg blir jo snotforvirret og trist allerede inden jeg når til indholdet.

Men bortset fra det - så lyder det som om i har det fantastisk. Dejligt at 7 minutterstricket virkede så relativt hurtigt. Nattesøvn er heller ikke den værste julegave at få

Fedt med tattoos! Det lyder som en dejlig personlig en af slagsen

Lixen er stor og dejlig som altid. Bliver aldrig træt af at se billeder af det frække smil og de store blå øjne.

Fedt at vuggeren er en så positiv oplevelse. Så er det ingen sags at skulle tage indkøringen.

Anmeld

23. december 2011

Rødhætte

Dejlig med en update og ikke mindst de skønne billeder.. Jeg har desværre ikke været herinde nogle dage, så må altså lige høre hvad "7 minutter tips" er?

Anmeld

23. december 2011

_-Kathrine-_

Så skøn, så skøn han er
Vil også rigtig gerne se billeder af den tattoo....
Min venindes kæreste har også fået tuschet sønnens hånd på sin underarm og det ser bare rigtig fedt ud
god jul til jer

Anmeld

23. december 2011

Elvers

Dejlig up-date og dejlige billeder! Det er en lækkermås I har jer dér GOD JUL!!!

Anmeld

23. december 2011

Kit

Jah, update. Dejligt som altid. Og gode billeder.

Glædelig jul.

Anmeld

26. december 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Det er F O R B U D T at lave overskrifter der indeholder ordene "sidste" og "update" op een gang!!!!!!  Jeg blir jo snotforvirret og trist allerede inden jeg når til indholdet.

Men bortset fra det - så lyder det som om i har det fantastisk. Dejligt at 7 minutterstricket virkede så relativt hurtigt. Nattesøvn er heller ikke den værste julegave at få

Fedt med tattoos! Det lyder som en dejlig personlig en af slagsen

Lixen er stor og dejlig som altid. Bliver aldrig træt af at se billeder af det frække smil og de store blå øjne.

Fedt at vuggeren er en så positiv oplevelse. Så er det ingen sags at skulle tage indkøringen.

Undskyld Mette!!! Jeg gør det aldrig mere!!  Men du er lidt en tosse, for du VED da, jeg ikke kan undvære Jer!!

Anmeld

26. december 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Dejlig med en update og ikke mindst de skønne billeder.. Jeg har desværre ikke været herinde nogle dage, så må altså lige høre hvad "7 minutter tips" er?

Det er, at putte baby og gå ud af rummet. Hvis han/hun græder, skal man ikke forstyrre før 7 minutter efter. På den måde har baby mulighed for selv at falde ned og falde i søvn. Det var hårdt og svært, men det gik hurtigt!

Første aften var vi inde 5 gange, og brugte altså 35 minutter (mod 1½-2 timer de foregående to uger). Allerede efter 14 minutter var gråden en helt anden end i starten. 2. aften brugte Felix 3 minutter og 3. aften brugte han 1½ minut (på at græde altså). Nu lægger han sig bare til at sove, ligesom førhen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.