i år i hvert fald 
 Felix er 8½ måned, ca. 75 cm og 10 kg knap og nap! (skønt udtryk i grunden?)
 Han er fantastisk! Glad, sød, dejlig og temperamentsfuld! Hold nu op hvor kan han blive sur den lille mand!! 
 Pincetgrebet er helt på plads, og hvis han gider kan han således sagtens selv samle mad op og putte det i munden - det gider han dog sjældent... 
 Han kan også selv drikke af kop, han skal have til at få den fra bordet til munden og retur, men han kan selv holde (og drikke uden at blive kvalt i massive mængder væske) mens han drikker.
 Han får én flaske, lige inden sengetid. Normalt fik han den i sengen, men vi har ændret det til, at han får den i stuen, for ellers var det svært at få tænderne børstet efter flasketid, uden at tage ham op. Efter 3 dage med Dittes "7 minutters-tip" sover han fantastisk igen. Vi er helt rundt på gulvet over al den søvn vi nu kan få, hvis ellers vi får os snøvlet i seng i ordentlig tid. 
 Selvom han ikke helt selv ved at han kan rejse sig op, nyder han når vi hjælper ham op at stå - han kan stå længe, og hvis han har noget at holde fast i, står han fint selv. Vi skal dog helst være lige ved siden af, for det er med svingende succes 
 Det fedeste legetøj pt er en gryde, en grydeske, tom emballage fra fx morgenmad, papbøger, ting der larmer og/eller lyser, kan trille eller på anden måde bevæge sig samt mit nøglebundt... Ret beskedent behov alligevel.. 
 I dag besøgte vi vuggestuen for anden gang. Han elsker det... Han kravler bare rundt (eller kryber altså) lader de andre pille ham i hovedet, hugger deres legetøj, kravler væk fra stuen og Jørn og mig, og var pludselig på nabostuen i færd med at æde en gulvmåtte... 
 De synes han er dejlig, meget kvik og "drenget" i sit udtryk 
 Han kan få det lige som han har brug for deroppe, lur til formiddag, frugtgrød istedet for frugtstykker osv. Skønt at der bliver taget hensyn i det omfang det er nødvendigt!
Jeg har ingen skrupler ved at skulle aflevere ham, så muligvis kører jeg ham selv ind, selvom det egentlig var meningen Jørn skulle gøre det.
 Jeg skal starte på seminariet 1. februar. Det bliver rart nok at få en hverdag igen, og jeg håber jeg kan tage mig sammen til, at få læst lidt op på alt det glemte i løbet af januar... 

Natten til lørdag skal han sove ude for første gang. Vi skal til fødselsdag om aftenen, og han får ikke noget ud af at komme med. Så han sover hos min mor, og så henter vi ham om morgenen på vej til Fyn for at besøge mine bedsteforældre. Når vi har været der skal vi hjem til min mor igen, for at holde jul, og 1. + 2. juledag skal vi være sammen med Jørns familie!
 Jørn og jeg har allerede "udvekslet" julegaver. Vi ville nemlig gerne tatoveres begge to, og blev enige om, at det var vores gaver til hinanden i år (samt at man godt måtte købe en LILLE ting fra Felix til den anden 
 ) Jeg har fået Felix' håndaftryk på ryggen, fra han var 4 mdr. Det er virkelig flot tatoveret og ligner aftrykket jeg havde med til forveksling, tatovøren var totalt begejstet for, at få et "ægte" aftryk, istedet for en babyhånd lagt i en kopimaskine eller lignende, for så bliver hånden trykket helt "flad" over det hele, og fx tommelfingeren ser ikke "naturtro" ud; i hvert fald er jeg glad for den! Jørn fik lavet noget gammelt om, og fik skrevet "FELIX" nedenunder! 
 Hvis jeg har glemt noget, om noget I gerne vil vide, så mind mig lige om det 
 Rigtig glædelig jul, og tak for et dejligt år sammen med Jer, jeg glæder mig til mange flere! 
 ...Maaaange billeder... as always!
 (hmm problemer med billedupload, så beware - inden længe laver jeg en "billedrunde-tråd"...
 )