spørgsmål om Jobcentret/a-kasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. februar 2009

linemus

Er ny inden området, så her kommer lige et lille spørgsmål (sikkert det første af mange): Der står man skal sygemelde sig ved jobcentret og a-kassen, hvis man er syg. Er det hvis man fx har influenza, forkølet, dårlig mave osv, at man skal det? Og hvorfor, når man alligevel går hjemme?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2009

Plysbjørnen

For at være helt firkantet så er det fordi at når du er syg så er du ikke til rådighed for arbejdsmarkedet... Det vil sige hvis du ikke er i stand til at passe et arbejde så skal du, f.eks influenza vil du ligge hjemme under dynen, det ville du jo nok ikke hvis det bare er almindelig forkølelse...

Men hvor mange der så gør det når det kommer til stykket det er jo så lige det, for at være helt ærlig tror jeg svaret er ingen...

Betina

Anmeld

28. februar 2009

ivfmarie

Det er fordi du skal være til rådighed for arbejdsmarkedet!

HVIS du en dag ligger underdrejet i brækkvalmer, og du ikke har informerert myndighederne, og må melde pas til en jobsamtale eller jobtilbud - så ryger dagpengene!!!

Er du syg?

Knus

Anmeld

1. marts 2009

linemus

Nej, jeg er ikke syg Jeg har bare været ved at læse regler og melde mig til de forskellige steder og prøver at blive klog på, hvad det her ledighed er for noget...

Kan man da risikere at skulle til samtale nærmest uden varsel? Altså samme dag som man får besked om det? (er lidt skræmt)

Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.