Stort tillykke med dejlige Victor! Det lyder til han klare sig super flot!
Jeg har tidligere arbejdet med for tidlig fødte børn - som sygeplejerske. Så hvis I har nogle spørgsmål om noget vil jeg gerne forsøge at svare :-)
Men er sikker på at sygeplejerskerne og lægerne passer godt på jeres lille dreng - og ikke mindst at I som forældre gør, - for selvom det kan føles som om et præmaturt barn er "hospitalets" barn i starten, så er der ingen tvivl om at I som forældre er de vigtigste i lille Victors liv - I er de "konstante". Han lærer lynhurtigt at kende jeres stemmer og dufte, og det betyder alverden for ham
Som sygeplejerske kan det virkelig være stort når man fx ser et barn "dykker" meget i deres iltmætning mens de ligger i vuggen/kuvøsen - så kommer de over på mor/ fars bryst og barnet bliver pludselig mere roligt og dykker ikke længere..... Men som forældre må dette være fantastisk at mærke
Jeg krydser fingre for at jeres dreng hurtigt vokser sig stor og stærk, og sender jer som forældre en masse tanker - det er uden tvivl en hård periode i skal igennem, men det lyder til i tackler det flot
Anmeld