Hvad gør jeg lige med den ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.414 visninger
38 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Albatrods.

Altså .. Sagen er den at jeg gik fra barnets far da barnet var nogle dage gammel, forholdet har været virkelig turbulent ! helt fra vi fandt sammen, igennem min graviditet og det tog til efter jeg havde født .. 

Nå men flygtede nærmest derfra og står nu i krise - længere historie.

- Så tænker jeg lidt : Hvad skal jeg dog stille op med vores forlovelses ring ? MEGET dyr ring med 3 diamanter til en værdi over 10.000 kr.

Sælge den ville være synd da man kun kæber guldet og det er jo stenene der er noget værd kan man sige, og sælge den videre som den er virker etisk forkert ? - men også svært at mindes denne svære tid af mit liv ved at beholde ringen.

Åh magter det ikke.

HELP !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

millemai

Etik er jeg godt nok langt forbi når det kommer til sådanne slags forhold.

- Beder manden om ringen tilbage ville han få den øjeblikkeligt

- Ellers ville jeg gøre præcis hvad jeg ville med en sådanne ring. Sælge den, smide den ud, kaste den ud af vinduet. Intet ville røre mig mindre.

Anmeld

20. december 2011

Albatrods.

millemai skriver:

Etik er jeg godt nok langt forbi når det kommer til sådanne slags forhold.

- Beder manden om ringen tilbage ville han få den øjeblikkeligt

- Ellers ville jeg gøre præcis hvad jeg ville med en sådanne ring. Sælge den, smide den ud, kaste den ud af vinduet. Intet ville røre mig mindre.

Den er sgu for dyr til at smide ud tænker jeg ? Kunne jeg sælge den havde jeg skam gjort det, men så blive stenene bare smidt i skralderen og kun guldet brugt ? det jo skørt med sådan en dyr ring !

- Jaa det har ikke været let, og er det stadig ikke.

Anmeld

20. december 2011

Kvindemin

Hvis den ingen ting betyder. Ville jeg klart sælge den og bruge pengene på mig selv

Anmeld

20. december 2011

Albatrods.

Kvindemin skriver:

Hvis den ingen ting betyder. Ville jeg klart sælge den og bruge pengene på mig selv

Altså sælge den som den er ? Der er bare ikke mange der bruger så lille en ring  - betyder noget ? altså jeg vil ikke mindes om den, så noget må den jo betyde, men den betyder ikke noget godt ihvertfald

Anmeld

20. december 2011

millemai

Albatrods. skriver:

Den er sgu for dyr til at smide ud tænker jeg ? Kunne jeg sælge den havde jeg skam gjort det, men så blive stenene bare smidt i skralderen og kun guldet brugt ? det jo skørt med sådan en dyr ring !

- Jaa det har ikke været let, og er det stadig ikke.

Du talte bare om at sælge den videre hel. Det ville jeg gøre, hvis jeg mente jeg kunne få noget ud af det.

Ved ikke hvor meget du kan få ud af den, men guld er meget værd for tiden. Du kan jo gemme stenene, hvis du kan finde på noget at bruge dem til senere.

Hvis du ikke vil bruge stenene - så sælg dem på dba eller et andet sted. Antager at vi er i nærheden af 0.1 karat når der er 3 på. Dem kan du måske få solgt til en ok pris.

Anmeld

20. december 2011

Pige2009

Jeg synes du skal gemme den til dit barn så det kan få den engang. Hvis det er en dreng, jamen så kan han give den videre til et af sine børn. Synes i hvert fald den skal gemmes :-)

Anmeld

20. december 2011

Jonatansmor

Albatrods. skriver:

Altså .. Sagen er den at jeg gik fra barnets far da barnet var nogle dage gammel, forholdet har været virkelig turbulent ! helt fra vi fandt sammen, igennem min graviditet og det tog til efter jeg havde født .. 

- Så tænker jeg lidt : Hvad skal jeg dog stille op med vores forlovelses ring ? MEGET dyr ring med 3 diamanter til en værdi over 10.000 kr.

Sælge den ville være synd da man kun kæber guldet og det er jo stenene der er noget værd kan man sige, og sælge den videre som den er virker etisk forkert ? - men også svært at mindes denne svære tid af mit liv ved at beholde ringen.

Åh magter det ikke.

HELP !

Jeg havde solgt skidtet og været lykkelig for en økonomisk indsprøjtning.

Og fik jeg mere for den ved at skille sten fra guld og sælge dem hver for sig, havde jeg også gjort det.

Spurgte eks efter dem, ville jeg have skreget af grin og lagt røret på

Anmeld

20. december 2011

Albatrods.

millemai skriver:

Du talte bare om at sælge den videre hel. Det ville jeg gøre, hvis jeg mente jeg kunne få noget ud af det.

Ved ikke hvor meget du kan få ud af den, men guld er meget værd for tiden. Du kan jo gemme stenene, hvis du kan finde på noget at bruge dem til senere.

Hvis du ikke vil bruge stenene - så sælg dem på dba eller et andet sted. Antager at vi er i nærheden af 0.1 karat når der er 3 på. Dem kan du måske få solgt til en ok pris.

Jep sælge den videre som den er kan jeg fx. på DBA syntes bare at det virker mærkeligt at en skal rende rundt med min forlovelses ring ?

Ja guldet kan jeg sælge men har så små fingre at der ikke kommer mange kroner ud af det, men stenen ville jeg sikkert kunne få en fin pris for ..

- ellers skal jeg sende den tilbage til ham, tænker jeg også på, som et fint symbol på at jeg ikke har lyst til at eje den.

Anmeld

20. december 2011

AnneH

Albatrods. skriver:

Åh magter det ikke.

HELP !

Nogen steder kan man få den smeltet om og lave et nyt smykke evt til din datter??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.