hvad gør i når..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

883 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. marts 2008

Sille

de små ik vil spise den mad i serverer???? Til frokost idag blev freja skide sur over at hun fik rugbrødshapsere... jeg er sikker på at gav jeg hende grød, ville hun spise det..

Jeg syns det svært fordi jeg på den ene side syns hun skal spise det jeg laver.. ved hu kan lide det men hun vil bare hellere ha grød..
Men på den anden side vil jeg så gerne ha så meget mad som muligt i hende for at jeg er sikker i min sag om natten (med at hun ik skal ha mad).....

hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2008

Loggidut

Tif får kun det der bliver serveret...ihvertfald ved bordet...jeg snyder hende...for når vi spiser og hvis hun nægter...så ender hun med at blive taget fra bordet...senere giver jeg hende så en flaske...så ved jeg hun har fået mad...knus fra sloggi...som har rimelige stramme regler på det punkt

Anmeld

4. marts 2008

birgittemarie

For det første: tager én ting ad gangen :)
Hvis jeg var i gang med at få hende til at sove igennem om natten, så ville jeg bare proppe hende med alt det mad, hun over hovedet ville have i løbet af dagen, så jeg synes, du skal koncentrere dig om det projekt lige nu.
Det der virker for mig, er at lade være med at fokusere for meget på hendes spisning eller mangel på samme, for det tager mere energi fra mig, end bare at gå ud og lave grød, når hun ikke vil spise rugbrød.
Det ser forøvrigt ud til, at der er mange af vores små poder, der selv vil bestemme ved bordet for tiden... Det er møgirriterende, når man har brugt en masse tid på en ret og slemme baby så bare smider det hele på gulvet. Men jeg synes altså, at det er mere irriterende at forsøge at tvinge det i dem, end det er at gå ud og lave noget andet. Og ISÆR når du er i gang med projekt gennemsovning!
Held og lykke :)
Kh Birgitte

Anmeld

4. marts 2008

birgittemarie

Og nårh ja: Jeg laver ikke grød med det samme, men lader hende sidde og fjolle imens jeg spiser færdig og så kommer hun ned at lege lidt eller bliver skiftet før hun så får grød...

Anmeld

4. marts 2008

Helle30

Det er ikke sket ret mange gange, at Sofie har nægtet at spise, hvad der bliver tilbudt. De gange det er sket, har jeg fortsat med at tilbyde hende maden 1/2 time (som jeg synes et måltid med rimelighed varer) og derefter har jeg taget maden væk. Jeg har så tilbudt hende så meget vand fra kop, som hun har villet drikke.
Sofie er rigtig godt i stand (ca. 10 kg.) så jeg er ikke nød til at tage hendes vægt med i overvejelserne. Jeg giver vand i stedet for mælk, for at hun skal få sin væske men ikke blive "mælkedranker" - ja, det er der noget der hedder:)).
Lige for tiden er der flere ting, hun bliver hidsig over. Det virker meget bevidst, somom hun forsøger at få mig til at gøre noget andet for at gøre hende tilfreds.
Man skal vælge sine kampe med omhu og lige præcis hvad angår maden, så tager jeg altså gerne et par kampe, hvis jeg på den måde kan lære hende, at der ikke bare dumper røde pølser og fritter ned fra himmelen, hvis det ikke passer hende at spise kylling i karry.
Jeg kender flere "hausfraus" der, udover "dagens ret" også serverer á la carte, og det kan de så få lov til at fornøje sig med til den dag ungerne flytter hjemmefra - gætter jeg på.
Det bliver ikke hér.

:) - Helle

Anmeld

4. marts 2008

Tynen

Hvis du finder ud af det, så skriv lige! ;)

Stellas aftensmad debut med vores mad i går var overhovedet inegn succes!
Hun græd stadig som de andre dage, da hun skulle have det..

What to do... Orker snart ikke mere madsjov med hende :)

Trine - Giving up

Anmeld

4. marts 2008

Sille

Tynen skriver:

Hvis du finder ud af det, så skriv lige! ;)

Stellas aftensmad debut med vores mad i går var overhovedet inegn succes!
Hun græd stadig som de andre dage, da hun skulle have det..

What to do... Orker snart ikke mere madsjov med hende :)

Trine - Giving up

Tell me about it...
Freja har hylet ved ALLE måltider idag... ARGH!>(

Nu her forbarmede jeg mig over hende og lavede risgrød fordi hun ik ville ha sin kartoffelmos men der var hun så sur at det var ligemeget.. så heller ik det fik hun..

Ville ønske jeg havde en lille fed madglad unge... der åd alt...

Vílle sgu sådan ønske at hun ville spise noget hjemmelavet mad og ik al det industri-lort... men for fanden ungen skal vel ha noget at æde....????????????!!!!!!!!!!!????????????

Mega højt AAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

Anmeld

4. marts 2008

Tynen

Sille skriver:

Tell me about it...

Nu her forbarmede jeg mig over hende og lavede risgrød fordi hun ik ville ha sin kartoffelmos men der var hun så sur at det var ligemeget.. så heller ik det fik hun..

Vílle sgu sådan ønske at hun ville spise noget hjemmelavet mad og ik al det industri-lort... men for fanden ungen skal vel ha noget at æde....????????????!!!!!!!!!!!????????????

Seiøst, jeg må ærlig tilstå at jeg er helt på bar bund mht. græderiet!!

Er det bare fordi de ikke vil have det, eller er det fordi de slet ikke er sulten!

Føler mig trynet tilbage til 4.mdr´s alderen(Altså Stellas 4mdr. :)) hvor jeg ikke havde forstand på noget som helst!

Trine - Der vil prøve risgrød til hende i aften - Det ved man sgu hvad er :)

Anmeld

4. marts 2008

Sille

Tynen skriver:

Sille skriver:

Tell me about it...

Seiøst, jeg må ærlig tilstå at jeg er helt på bar bund mht. græderiet!!

Er det bare fordi de ikke vil have det, eller er det fordi de slet ikke er sulten!

Føler mig trynet tilbage til 4.mdr´s alderen(Altså Stellas 4mdr. :)) hvor jeg ikke havde forstand på noget som helst!

Trine - Der vil prøve risgrød til hende i aften - Det ved man sgu hvad er :)

Jeg fatter det heller ikke...

jeg kan slet ikke overskue hvordan freja skal komme til at spise normalt nogensinde..

hun vil jo ik spise de ting så hvordan skal hun dog lære det??????

og noget helt andet er.. at hva så nr hun vågner i nat? så ved jeg jo ik om hun er sulten eller ej.. god damn....

glæder mig til kæresten kommer hjem og jeg kan komme ned og træne..

Anmeld

4. marts 2008

Tynen

Sille skriver:

glæder mig til kæresten kommer hjem og jeg kan komme ned og træne..

Gider du lige holde op med det der - Får jo helt kvalme over at jeg lige har kværnet en halv plade chokolade!+o(

Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.