Kan i kende forskel på hikke og spark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.806 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. december 2011

lailamik

Ja som overskriften siger, kender i forskellen på hikke og spark?? Måske et dumt spørgsmål men jeg bliver så forvirret når jeg læser alle de baby bøger.

Synes slet ikke at jeg har mærket nogen form for hikke. Hvordan føles det??

Lige et spørgsmål mere kan i kende forskellen på hoved og røven inde i maven?? Hvordan??

Ville være sjovt um jeg gjorde det, men som i nok kan høre så er jeg første gang gravid (26+0) -eller første gang jeg er nået så langt  og er lidt i tvivl, når jeg læser de baby bøger... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Mor til Mike

lailamik skriver:

Ja som overskriften siger, kender i forskellen på hikke og spark?? Måske et dumt spørgsmål men jeg bliver så forvirret når jeg læser alle de baby bøger.

Synes slet ikke at jeg har mærket nogen form for hikke. Hvordan føles det??

Lige et spørgsmål mere kan i kende forskellen på hoved og røven inde i maven?? Hvordan??

Ville være sjovt um jeg gjorde det, men som i nok kan høre så er jeg første gang gravid (26+0) -eller første gang jeg er nået så langt  og er lidt i tvivl, når jeg læser de baby bøger... 

Hikke er små træk der kommer lynhurtigt efter hinanden

Anmeld

19. december 2011

Pige2009

Hikke forekommer kontinuerligt hvorimod spark er enkelte bevægelser. Der er heller ikke alle børn i maven der hikker. Pas på med alle de bøger ;-)

Anmeld

19. december 2011

lailamik

Mor til Mike <3 skriver:

Hikke er små træk der kommer lynhurtigt efter hinanden

Er de kraftige de træk? 

Undskyld min uvidenhed  Men 1000 tak for svar

Anmeld

19. december 2011

lailamik

Baagøe skriver:

Hikke forekommer kontinuerligt hvorimod spark er enkelte bevægelser. Der er heller ikke alle børn i maven der hikker. Pas på med alle de bøger ;-)

hm.. oki, har bare slået alt bevægelse hen til spark  Ja de baby bøger gør mig godt nok skør, kan ikke rigtigt finde ud af hvilken en man skal gå efter  

Anmeld

19. december 2011

SussieThyssen

Så længe du ikke er længere henne, kan det være meget svært at kende forskel på op og ned på bebsen.
Det er først meget længere henne, man kan føle hvad der er rumpe og hvad der er hoved.

Og som de andre siger..hikke er rytmiske spjæt, spark kommer og går og uden system, og forskellige i styrke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. december 2011

lailamik

SussieThyssen skriver:

Så længe du ikke er længere henne, kan det være meget svært at kende forskel på op og ned på bebsen.
Det er først meget længere henne, man kan føle hvad der er rumpe og hvad der er hoved.

Og som de andre siger..hikke er rytmiske spjæt, spark kommer og går og uden system, og forskellige i styrke.

Kærligst
Sussie

hmm.. tror jeg skal lægge de babybøger til side. Bliver da ked af at de siger at "nu skulle du kende forskel på blablabla" men kan godt se nu at jeg ikke er kommet  langt endnu til at kende den forskel 

Tak Sussie

Anmeld

19. december 2011

Mettemus

Jeg lærte først sådan rigtigt at kende forskel da jeg i forbindelse med et vendingsforsøg omkring uge 37/38 fik kørt en CTG-strimmel hvor sygeplejersken fortalte, at nu hikkede han.

For mig var den eneste forskel at mærke rytmen. Hikken bliver ved i faste intervaller, hvor spark og møffen er sådan mere vilkårlige. Men jeg har aldrig oplevet hoppende mave sådan som nogen beskriver det, og det er nok derfor jeg ikke har tænkt at det var hikke

Anmeld

19. december 2011

lailamik

Mettemus skriver:

Jeg lærte først sådan rigtigt at kende forskel da jeg i forbindelse med et vendingsforsøg omkring uge 37/38 fik kørt en CTG-strimmel hvor sygeplejersken fortalte, at nu hikkede han.

For mig var den eneste forskel at mærke rytmen. Hikken bliver ved i faste intervaller, hvor spark og møffen er sådan mere vilkårlige. Men jeg har aldrig oplevet hoppende mave sådan som nogen beskriver det, og det er nok derfor jeg ikke har tænkt at det var hikke

Tak for dit svar  det giver faktisk rigtig god mening, har heller aldrig oplevet den der hoppende mave. Så nu skal jeg prøve om jeg kan kende hikken udfra alle svar herfra 

Anmeld

19. december 2011

SussieThyssen

lailamik skriver:

hmm.. tror jeg skal lægge de babybøger til side. Bliver da ked af at de siger at "nu skulle du kende forskel på blablabla" men kan godt se nu at jeg ikke er kommet  langt endnu til at kende den forskel 

Tak Sussie

Det var så lidt
Det er da heller ikke nemt, når det er første gang..men du vil opdage at, hvis engang skal have en til, så vil det hele være lettere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.