Øm/træt ryg - hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

NNL

Tilmeldt skriver:

Det lyder præcist som da jeg var gravid.. Og for at sige det som det var, så var det fordi jeg var lud doven!!

Du får jo lidt ekstra vægt på mausen, så du skal igang med at træne dine rygmuskler! Ned i svømmeren... Det var mit bedste middel.. og så er det sq sådan en delig afslappende form for motion.. Man kan liiige overskue det, når man er gravid-fed!!

Hehe, tak for dit svar og din ærlighed Jeg må afsted i svømmeren, har ellers trænet inden jeg blev gravid, og været god til at gå ture osv nu her, men det er jo ikke det samme... Må et smut i bølgerne og se om det hjælper på mig også

Rigtig glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

SussieThyssen

NNL skriver:

Hejsa

Kunne godt bruge et råd... De sidste par uger er jeg begyndt at blive øm og træt i ryggen, specielt når jeg har siddet længe. Det er ikke bækkenet - det sidder oppe midt på ryggen omkring BH'en. Det går over når jeg har ligget ned i et stykke tid...

Mit spørgsmål er så om nogle af jer ved om man skal lytte til kroppe og lægge sig når det gør ondt, eller om det måske kan hjælpe at svømme et par gange i ugen??

Håber der er nogen der vil/kan svare

Jule-knus fra NNL

For nogle gør det underværker at gå til svømning, for andre blot det at komme en tur i varmtvandsbassin..det afspænder nemlig musklerne.

Men...gå på biblioteket og find en bog med afspændingsøvelser og lav afspænding et par gange om dagen
Iøvrigt er der en rigtig god øvelse:
Læg dig på ryggen med benene hen over et stolesæde og slap helt af.
Efter lidt tid presser du så lænen ned mod gulvet, holder presset og tæller langsomt til 10, og slapper helt af igen.
Gentag øvelsen 5-10 gange imedens du ind imellem slapper helt, helt af.
Det er guddommeligt.

Og ellers så er det vigtigt at du netop lige får tid til at slappe af en 2-3 gange i løbet af dagen, får lagt dig ned og spændt af.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2011

NNL

SussieThyssen skriver:

For nogle gør det underværker at gå til svømning, for andre blot det at komme en tur i varmtvandsbassin..det afspænder nemlig musklerne.

Men...gå på biblioteket og find en bog med afspændingsøvelser og lav afspænding et par gange om dagen
Iøvrigt er der en rigtig god øvelse:
Læg dig på ryggen med benene hen over et stolesæde og slap helt af.
Efter lidt tid presser du så lænen ned mod gulvet, holder presset og tæller langsomt til 10, og slapper helt af igen.
Gentag øvelsen 5-10 gange imedens du ind imellem slapper helt, helt af.
Det er guddommeligt.

Og ellers så er det vigtigt at du netop lige får tid til at slappe af en 2-3 gange i løbet af dagen, får lagt dig ned og spændt af.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for dit svar og dine råd. Jeg må lige prøve den øvelse du beskriver Og ja, så lytte til kroppen når den har behov for hvile (hvilket er svært i løbet af 8 timer på kontoret og et par timers kørsel). Men må prøve så godt jeg kan...

Anmeld

20. december 2011

SussieThyssen

NNL skriver:

Tusind tak for dit svar og dine råd. Jeg må lige prøve den øvelse du beskriver Og ja, så lytte til kroppen når den har behov for hvile (hvilket er svært i løbet af 8 timer på kontoret og et par timers kørsel). Men må prøve så godt jeg kan...

Ellers må du jo snakke med din ledelse om, at du evt. går lidt ned i tid, når du kommer lidt længere hen, så du kan tage hensyn til din ryg...evt får en henvisning til fys af din læge.

En tur hos en massør engang om ugen, kan også gøre underværker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.