Galdestens anfald....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

JonTri

l.kjoeller skriver:

syns heller ikke smerten sidder i maven men nærmer ved solar plexus. gjorde det hvertfald ved mig

Jeg har i nat og i aftes FULDSTÆNDIG det samme. Har været vågen det meste af natten. De er sådan nogle ve lign smerter der kommer i ture. Jeg troede det var maveonde, men er ik på wc hele tiden. 

Står også foroverbøjet når de kommer -præcis som med veer.

God bedring!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Lunae

Anonym skriver:

I nat havde jeg nogen kraftige jag i øverste del af maven. Det Varde ca 20-40 sekunder også gik det væk igen og kom så igen efter ca 5 minutter. Så var det igen væk nogen timer, men kom så igen på samme måde som i nat. Tog mig så en lur, og nu er der galt igen.... Det sidder øverst i min mave, lige omkring mine ribben... Har taget smertestillende men det hjælper ikke.... 

Er i sommerhus, og har overvejet hva pokker det er og om det skal undersøges, eller om det kan vente til onsdag hvor vi kommer hjem... Er så ked af at skulle tage hjem med ungerne fra sommerhus før tid, hvis nu det bare er alm mavekneb.... 

Lige når det står på har jeg virkelig ondt og må bøje mig fremover. Men når der så er pause så har jeg det som normalt rigtig godt....

Har Googlet, og det eneste jeg kan fonde er noget om Galdestens. Der står så de fleste kaster op, men det hør jeg ikke.... 

Hvad gør jeg lige???

Galdesten føles vidt forskelligt, så ingen herinde kan be eller afkræfte om det er galdesten du har.

Alligevel kunne det sagtens tyde på det.
Mine anfald føles således: oppustethed, kvalme, trykken i solarplexus, stråling i ryggen. Det varer mellem 3-4 timer. For mig gør det ondt, men ikke en døende smerte, hvis du forstår. Jeg har haft nyre/bækken betændelse og det er den værste smerte nogensinde - for mig i hvert fald.

Blev skannet i onsdags og fik det bekræftet. Skal opereres efter nytår.

Anmeld

19. december 2011

aarhusmor

Jeg har også en del galdestensanfald og kostomlægning hjælper meget på det (men gør også at man bliver endnu mere følsom overfor fed mad)

Jeg kaster aldrig op, ligger bare og skriger af smerte. Vagtlægen gider ikke at gøre noget, fordi det kun sker en gang om året i gennemsnit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.