Galdestens anfald....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. december 2011

Anonym trådstarter

I nat havde jeg nogen kraftige jag i øverste del af maven. Det Varde ca 20-40 sekunder også gik det væk igen og kom så igen efter ca 5 minutter. Så var det igen væk nogen timer, men kom så igen på samme måde som i nat. Tog mig så en lur, og nu er der galt igen.... Det sidder øverst i min mave, lige omkring mine ribben... Har taget smertestillende men det hjælper ikke.... 

Er i sommerhus, og har overvejet hva pokker det er og om det skal undersøges, eller om det kan vente til onsdag hvor vi kommer hjem... Er så ked af at skulle tage hjem med ungerne fra sommerhus før tid, hvis nu det bare er alm mavekneb.... 

Lige når det står på har jeg virkelig ondt og må bøje mig fremover. Men når der så er pause så har jeg det som normalt rigtig godt....

Har Googlet, og det eneste jeg kan fonde er noget om Galdestens. Der står så de fleste kaster op, men det hør jeg ikke.... 

Hvad gør jeg lige???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

maryjane

Det er muligt at det er det. Søg læge hvis du får gulsot, og/ eller feber! Også hvis det ikke holder op snart. Men brok dig godt og grundigt til lægerne ved af erfaring at de kan have svært ved at fatte hvor slemt det egentlig står til. Det kan påvises ved ultralyd. Held og lykke.

Men det varer ikke flere timer i træk?

Anmeld

18. december 2011

Janni.

Jeg har også døjet med galdesten, og jeg kastede meget sjældent op. 

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

maryjane skriver:

Det er muligt at det er det. Søg læge hvis du får gulsot, og/ eller feber! Også hvis det ikke holder op snart. Men brok dig godt og grundigt til lægerne ved af erfaring at de kan have svært ved at fatte hvor slemt det egentlig står til. Det kan påvises ved ultralyd. Held og lykke.

Men det varer ikke flere timer i træk?

I nat stod det på i 3 timer, og troede først jeg trængte til at kommme på wc, for det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet før... Men det var ikke det.... 

Så kom det jo i morges og der det 1 1/2 time og nu her har det stået på i godt en time, og kommer stadig....

Anmeld

18. december 2011

maryjane

Anonym skriver:

I nat stod det på i 3 timer, og troede først jeg trængte til at kommme på wc, for det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet før... Men det var ikke det.... 

Så kom det jo i morges og der det 1 1/2 time og nu her har det stået på i godt en time, og kommer stadig....

Ok. Forstod det lidt som om det kom og gik sådan i 'bølger', for mig var smerten der konstant til den forsvandt... Indtil den dag den så bare IKKE gad at forsvinde igen.

=)

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

maryjane skriver:

Ok. Forstod det lidt som om det kom og gik sådan i 'bølger', for mig var smerten der konstant til den forsvandt... Indtil den dag den så bare IKKE gad at forsvinde igen.

=)

Kan også hele tiden mærke det, men så kommer der pludselig en slags kramper som kan stå på nogen timer, og hver krampe tage få sekunder.....

Anmeld

18. december 2011

l.kjoeller

Hvis det er galdesten kan du ikke stå oprejst pga smerter. BRænder helt. DEt eneste man kan gøre er at omlægge kost og fjerne galdeblæren så tror ikke du får så meget ud af at tage hjem nu desværre. men ellers så prøv at ringe og høre hvad vagtlægen sir. God bedring

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Hvis det er galdesten kan du ikke stå oprejst pga smerter. BRænder helt. DEt eneste man kan gøre er at omlægge kost og fjerne galdeblæren så tror ikke du får så meget ud af at tage hjem nu desværre. men ellers så prøv at ringe og høre hvad vagtlægen sir. God bedring

Det kan jeg heller ikke.... Når detkommer må jeg bukke mig sammen af smerte.....

Anmeld

18. december 2011

Gaia

Jeg har både haft galdestens anfald og galdeblære betændelse, jeg kastede aldrig op. Havde bare sindsygt ondt i op til 12 -24 timer af gange når det var værst. Dit kunne godt lyde som galdesten eller mavesyre. Synes du skal få det tjekket via en ultralydsscanning. Så få lavet en henv.til det gennem din læge. Hvis det er galdesten hjælper en pille der deflonac, men den skal du have på recept god bedring. 

Anmeld

19. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

Det kan jeg heller ikke.... Når detkommer må jeg bukke mig sammen af smerte.....

syns heller ikke smerten sidder i maven men nærmer ved solar plexus. gjorde det hvertfald ved mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.