Alexander071106sMor skriver:
Det er rart at andre også har prøvet det samme..
Hvor længe gik der så før du fødte? Og var det omkring din termin?
Altså ved fødsel nummer 2 havde jeg rigtig mange plukveer som blev regelmæssige og begyndte at bide, for derefter at gå i sig selv igen. Jeg tror det skete 5-6 gange over 14 dage, før det endeligt gik over bog blev til mere reelle veer.
Da jeg så endelig fik rigtige veer - altså som gjorde ondt, var regelmæssige med 4-5 minutter imellem, og som varede 1-1½ minut, tog vi på fødegangen og fandt ud af at de ikke havde givet noget som helst. Jeg var stadig helt lukket og havde 1½cm livmoderhals tilbage.
Jeg blev sendt hjem igen med besked om at spise nogle panodiler og få noget søvn, og få timer senere var veerne stoppet helt. Og jeg tudede af frustration.
Den efterfølgende nat gik vandet, og 2½ time senere blev Sebastian født ved en ren drømmefødsel.Det gik så ubeskriveligt godt, og jeg behøvede ingen medicinsk smertelindring for min krop var helt klar til at føde da det endelig skete.
Ved fødsel nummer 3 var jeg blevet advaret om at det godt kan være svært at gennemskue en 3. gangsfødsel og at jeg derfor skulle henvende mig på fødegangen hvis noget begyndte at føles anderledes. Særligt fordi jeg jo havde født meget hurtigt da nummer 2 endelig gik rigtigt i gang
Jeg fik regelmæssige plukveer da jeg var 36+5 og vi tog på fødegangen for at blive kigget på. Da var jeg 3cm åben, havde tegnblødning og blev sendt videre på fødestuen. Fordi det jo var for tidligt vlle man ikke hjælpe fødslen på vej, men smatidig var jeg langt nok henne til at man ikke aktivt ville forsøge at stoppe den. Jeg var meget skræmt, for vi får i forvejen små børn, så jeg vidste godt at et præmaturbarn ville være meget lille.
3 timer senere blev jeg undersøgt igen og her var plukveerne væk, blødningen væk og jeg havde lukket mig sammen igen - og jeg følte mig SÅ snydt. Jeg troede helt ærligt at når først man var 3 cm åben så betød det fandme fødsel.
Vi tog hjem med besked om at komme igen hvis jeg fik flere plukveer for så ville de lige give mig en sprøjte til at stoppe det.
Sent samme aften fik jeg plukveer igen så vi valgte at runde fødegangen før sengetid. Jeg nåede lige ind igennem sygehusets hovedindgang før den første rigtige ve ramte mig. Da jeg nåede fødegangen gik vandet, og derfra havde jeg 1 lang monsterve der varede i 15-20 minutter, og så var Victor født. I alt gik der 40 minutter fra jeg fik den første reelle ve nede i forhallen til han var ude.