Amning vs. flaske (igen - til sammenligning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan giver du dit barn mad?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

878 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. december 2011

Ka+Ma=Be

Hej Piger 

Ja apropros amning, så var jeg lidt nysgerrig på at høre, hvor mange af jer der stadig ammer? I behøves ikke uddybe det, hvis i ikke ønsker, men jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad i gør jer af tanker om det hele.

Det er nok bare fordi det er noget er fylder meget i mit hovede og min hverdag  

Jeg selv ammer som sagt stadig, men det er da bestemt ikke en dans på roser. Nu handler det om, at det er en vane, jeg holder af det og det alligevel "snart" er slut (og at jeg synes det der med flasker er SUPER besværligt  .). Jeg glæder mig nu til at starte på mos og grød  

Hvad med jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

SaNiNa

Jeps jeg ammer fuldt ud.

Vi har jo som sagt i dit andet indlæg haft et appetit spring og så vil hun gerne spise hele tiden.

Jeg ved af erfaring at vi ikke når de 4 måneden enden vi er på grøden hun begynder nok når nu er omkring 3½ månede for hun vil bestem ikke have flasken og hun bliver ikke rigtig mæt mere.

Det var præcist på samme måde med Nicklas så jeg kender jo turen. og hvis hun er lige så hurtig som Nicklas så går der ikke længe før jeg slet ikke ammer på 1½ ugen var vi oppe på 3 måltider grød og mme i kop da han var 4½ månede ammede jeg slet ikke mere han fik kop og grød.

Er jeg helt sikker på jeg kommer til at savne nærheden med hende når vi ammer og at hun er 100% afhængelig af mig. men så kan manden komme lidt mere på banen, lige nu vil hun jo kun mig det er kun mor der dur.

Det bliver jo også rart at manden kan tage lidt over.

Anmeld

18. december 2011

Jemion

Jeg giver kun flaske Men glæder mig meget til at starte på grød da jeg har en lillefyr der spiser mellem 8-12 flasker i døgnet af 200 ml mme

Anmeld

18. december 2011

maryjane

Jeg giver kun flaske nu.
Syntes aldrig amningen kom til at fungere på nogen mulig måde, og at den rådgivning jeg fik var HELT hen i vejret selvom jeg spurgte og spurgte. Jeg er bare glad for der findes MME og jeg synes faktisk det er nemmere .

Anmeld

18. december 2011

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Jeps jeg ammer fuldt ud.

Vi har jo som sagt i dit andet indlæg haft et appetit spring og så vil hun gerne spise hele tiden.

Jeg ved af erfaring at vi ikke når de 4 måneden enden vi er på grøden hun begynder nok når nu er omkring 3½ månede for hun vil bestem ikke have flasken og hun bliver ikke rigtig mæt mere.

Det var præcist på samme måde med Nicklas så jeg kender jo turen. og hvis hun er lige så hurtig som Nicklas så går der ikke længe før jeg slet ikke ammer på 1½ ugen var vi oppe på 3 måltider grød og mme i kop da han var 4½ månede ammede jeg slet ikke mere han fik kop og grød.

Er jeg helt sikker på jeg kommer til at savne nærheden med hende når vi ammer og at hun er 100% afhængelig af mig. men så kan manden komme lidt mere på banen, lige nu vil hun jo kun mig det er kun mor der dur.

Det bliver jo også rart at manden kan tage lidt over.

Ja, det kan jeg godt huske at du fortalte med Nicklas Hvor længe blev i ved med at supplere med MME? Og hvad gjorde du om natten? Sov han bare der eller hvordan?

Jeg glæder mig rigtig meget til at starte på grød - og i modsætning til dig glæder det mig, at han da ikke længere vil være 100% afhængig af mig Men jeg kommer også til at savne nærheden  Det er virkelig skønt at ligge med lillemanden i armene og amme.

Anmeld

18. december 2011

Ka+Ma=Be

Jemion skriver:

Jeg giver kun flaske Men glæder mig meget til at starte på grød da jeg har en lillefyr der spiser mellem 8-12 flasker i døgnet af 200 ml mme

Hold da op en appetit Kan godt forstå at du glæder dig Puuh, det der  med at vaske flasker! Det synes jeg godt nok er belastende hehe. 

Jeg har malket en del ud på det sidste og har derfor lige vasket flasker i dag. Jeg kan bare IKKE tage mig sammen til at sterillisere dem! SUK  hehe

Anmeld

18. december 2011

Ka+Ma=Be

maryjane skriver:

Jeg giver kun flaske nu.
Syntes aldrig amningen kom til at fungere på nogen mulig måde, og at den rådgivning jeg fik var HELT hen i vejret selvom jeg spurgte og spurgte. Jeg er bare glad for der findes MME og jeg synes faktisk det er nemmere .

Ja det er super godt, at vi har den mulighed trods alt!  

Jeg kan godt se, at nogle ting er nemmere, men jeg synes også at nogle ting bliver mere besværlige Men det er jo nok en vanesag.

Hm ja, de der rådgivende SP'ere og jordemødre!  Jeg synes heller ikke det har været lige godt altidl. Og hold da op et gruppepres!  Virkelig unødvendigt!

Anmeld

19. december 2011

SaNiNa

Katte87 skriver:

Ja, det kan jeg godt huske at du fortalte med Nicklas Hvor længe blev i ved med at supplere med MME? Og hvad gjorde du om natten? Sov han bare der eller hvordan?

Jeg glæder mig rigtig meget til at starte på grød - og i modsætning til dig glæder det mig, at han da ikke længere vil være 100% afhængig af mig Men jeg kommer også til at savne nærheden  Det er virkelig skønt at ligge med lillemanden i armene og amme.

Nicklas har altid sovet igemmen så det har ikke været et problem

med hensyn til mme supplerede vi til han var 1 år i hans grød om morgen, da var 6 måneder begynde han at komme mere over på vores grød.

Vi supplerede kun med mme så længe fordi han ikke tog på.

Anmeld

20. december 2011

HeidiØ

Katte87 skriver:

Hej Piger 

Ja apropros amning, så var jeg lidt nysgerrig på at høre, hvor mange af jer der stadig ammer? I behøves ikke uddybe det, hvis i ikke ønsker, men jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad i gør jer af tanker om det hele.

Det er nok bare fordi det er noget er fylder meget i mit hovede og min hverdag  

Jeg selv ammer som sagt stadig, men det er da bestemt ikke en dans på roser. Nu handler det om, at det er en vane, jeg holder af det og det alligevel "snart" er slut (og at jeg synes det der med flasker er SUPER besværligt  .). Jeg glæder mig nu til at starte på mos og grød  

Hvad med jer?

Jeg ammer også fuldt ud Vi supplerede om aftenen en overgang, men det gider han sku ik spise mere.. haha!

SP har LIGE så lige været her - vi blev enige om at kører amningen til en 5-6 mdr, så starte grød op der, da han blir fint mæt og trives med min mælk!

Men jeg er ligesom dig - det er ikke en dans på roser, men det er en vane.. og nu er man jo så "tæt på mål".. hehe...

Anmeld

21. december 2011

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Nicklas har altid sovet igemmen så det har ikke været et problem

med hensyn til mme supplerede vi til han var 1 år i hans grød om morgen, da var 6 måneder begynde han at komme mere over på vores grød.

Vi supplerede kun med mme så længe fordi han ikke tog på.

Det lyder meget logisk Men det er vel også noget SP'en snakker om næsten gang!? Kunne jeg forestille mig.

Jeg er lige spændt på hvad hun siger, for jeg synes måske det er lidt underligt at malke ud for at komme det i grøden. Så giver det mere mening med MME'en. Men nu må vi se, hvad hun siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.