Stadig ondt ved amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hej søde

Har ville skrive til dig lige siden jeg læste dit indlæg

- Jeg har nemlig haft skrevet noget lignende.

Jeg har også i perioder (siden fødslen) haft pisse ondt i brysterne, eller mere i brystvorderne Jeg ammer kun. Og har en lille fyr, der er meget glad for at sutte hos sin moar

Har prøvet alle mulige ting, som du også skriver. Intet har virket. Har også haft "brystbetændelse" med feber, tilstoppet kirtler (avs)

Da jeg fik feber og meget tilstoppede kirtler, brugte jeg en varmepude på brystet, og lod ham spise meget af det bryst. Og prøvede nogle lidt alternative ammestillinger, hans hage skal være ud for der hvor kirtlerne er tilstoppet. Så det var mest praktisk at ligge ned med ham.

Men jeg får stadig i perioder mega ondt i brystvorderne, og intet virker. Smører dem med det der creme der ligner vaseline, kan ikke huske hvad det hedder

Men har også været totalt grædefærdig over at det bare blev ved med at gøre ondt, har snakket med min SP, der ikke havde nogle gode råd, mente det var svamp (not )

Men jeg har også et bestemt bryst (det venstre) som har drillet mest, kalder det for helveds-brystet Men har nu overlevet smerterne i 3, 5 mdr, så mon ikke vi kan overleve de næste par måneder, nu begynder vi jo også snart på grød

Go amning, smukke Hehe (jeg bider tænderne sammen for tiden, også)

Årh altså!! Det lyder meget sådan  som jeg også har det  Er ked af det på dine vegne, men det er rart at høre, at man ikke er alene - hvis du forstår. For det har undret mig rigtig meget.

Her siger SP'en, at jeg muligvis har mere sarte bryster end andre, og at Benjamin nok også suger godt igennem i forhold til andre børn  hehe. Hun nævnte også det med svamp, hvilket jeg dog ikke mente på daværende tidspunkt. Nu er jeg i tvivl fordi det gør så satans ondt. Så jeg er blevet podet for bakterier og svamp af min læge. Svarene kommer bare først i næste uge 

Men ja, jeg tænker nok også lige som dig! Nu har man holdt ud så længe, så kan man også lige tage de sidste måneder.

Håber også på en smertefri amning for dig søde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

RiUL

Katte87 skriver:

Årh altså!! Det lyder meget sådan  som jeg også har det  Er ked af det på dine vegne, men det er rart at høre, at man ikke er alene - hvis du forstår. For det har undret mig rigtig meget.

Her siger SP'en, at jeg muligvis har mere sarte bryster end andre, og at Benjamin nok også suger godt igennem i forhold til andre børn  hehe. Hun nævnte også det med svamp, hvilket jeg dog ikke mente på daværende tidspunkt. Nu er jeg i tvivl fordi det gør så satans ondt. Så jeg er blevet podet for bakterier og svamp af min læge. Svarene kommer bare først i næste uge 

Men ja, jeg tænker nok også lige som dig! Nu har man holdt ud så længe, så kan man også lige tage de sidste måneder.

Håber også på en smertefri amning for dig søde 

Ja, det kan da godt være at vi har mere sarte bryster end andre

- Men jeg har også en rigtig hyggetrold, det ikke bruger sut, men mine babser som sut

Du må lige skrive en update til mig, når du får svar på prøverne

Jeg behandlede også for svamp for 2 mdr siden, men der havde jeg også ondt i hele brystet mellem amningerne, og det forsvandt så da jeg smurgte dem med det der brentan

Anmeld

27. december 2011

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Ja, det kan da godt være at vi har mere sarte bryster end andre

- Men jeg har også en rigtig hyggetrold, det ikke bruger sut, men mine babser som sut

Du må lige skrive en update til mig, når du får svar på prøverne

Jeg behandlede også for svamp for 2 mdr siden, men der havde jeg også ondt i hele brystet mellem amningerne, og det forsvandt så da jeg smurgte dem med det der brentan

Hvor længe brugte du Brentan? Jeg har brugt det i nogle dage, men synes ikke det har så stor effekt  Det er svært at sige, jeg kan ikke rigtig skille "smerterne fra hinanden"  Jeg tror nemlig også at han har suget hul igen. Men et eller andet har i hvert fald hjulpet lidt, da det ikke gør helt så ondt mere (7, 9, 13!!!!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.