Stadig ondt ved amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.243 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. december 2011

Ka+Ma=Be

Hej piger 

Nu ved jeg ikke, hvor mange af jer der stadig ammer - men dem af jer der stadig gør, har i stadig ondt?

Jeg har lige fået brystbetændelse! Eller det vil sige, jeg har fået tilstoppede kirtler som gør FUCKING NULLERNALLER! Og da brystvorten blev rød, kom jeg til lægen som gav mig en recept på penicillin.

Jeg holder af at amme og da Benjamin jo allerede er 3½ måned, har jeg egentlig heller ikke tænkt mig at stoppe. Det varer jo ikke længe før vi begynder på grød og mos, hvorefter jeg har tænkt mig lige så stille at trappe ned på amningen.

Det mystiske er, at det kun er det ene bryst der vrøvler helt vildt! For nogle uger siden havde Benjamin suttet hul på det IGEN! Og da det helede, ja så kom det her betændelse Det andet bryst er fuldstændigt smertefri og volder ingen problemer! Meget meget mystisk.

Har i nogle tricks der virker godt? Altså hvis det er andet end suttebrikker, skaller, cremer, udmalkning, uldindlæg, kogtvandsklude, skiftende ammestillinger og alt det andet jeg har prøvet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

SaNiNa

åååh søde hvor hareg dog ondt af det.

Her køre ammningen endelig uden de stor problemer.

Naia har lige taget et appetit spring igen hvor hun ville spise hele tiden nu er vi tilbage i normalt rytme igen.

Få de vildeste brystspændninger når jeg så ikke har ammet en 11-12 timer på et bryst, så det skal lige tilpasse igen.

Jeg har aldrig prøvet at have brystbetændelse troede kun jeg hvade fået det for nigle uger siden men det var væk i løbet af nogle timer.

Men jeg har hørt at varmt vand er rigtig godt og så masseger, og lad Benjamin spise lige så længe og ofte han vil for det skulle også hjælp.

Rigtig godbedring til dit bryst.

Anmeld

18. december 2011

***S***

Hej Smukke!

Øvøv noget skidt med brystbetændelsen!!  Føler med dig, det gør bare rigtig ONDT!!

Du gør alt det man skal, husk varme og især strømper!! Varme bade er rigtig godt!!  Øv at du stadig skal have ondt!

Vi er på flaske og det går bare rigtig godt! Jeg er meget glad for min beslutning! Synes overhovedet ikke det er for besværligt meget nemmere for mig end amningen! William bliver 4 måneder her den 25 så vil jeg så små prøve at give ham mos!  

Har I fået prøvet baby svømningen!?

Anmeld

18. december 2011

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

åååh søde hvor hareg dog ondt af det.

Her køre ammningen endelig uden de stor problemer.

Naia har lige taget et appetit spring igen hvor hun ville spise hele tiden nu er vi tilbage i normalt rytme igen.

Få de vildeste brystspændninger når jeg så ikke har ammet en 11-12 timer på et bryst, så det skal lige tilpasse igen.

Jeg har aldrig prøvet at have brystbetændelse troede kun jeg hvade fået det for nigle uger siden men det var væk i løbet af nogle timer.

Men jeg har hørt at varmt vand er rigtig godt og så masseger, og lad Benjamin spise lige så længe og ofte han vil for det skulle også hjælp.

Rigtig godbedring til dit bryst.

Hvor er det dejligt at høre at det bare kører!

Ja masser af varme bade tager jeg også Gerne flere om dagen, det hjælper lidt. Men smerten kommer dog hurtigt igen. 

Det der med at amme det væk, det prøver jeg også på alt hvad jeg kan. Men altså, det er jo begrænset hvor sulten den lille mand er! hehe. Så hvis jeg ikke kan få ham til at spise, så malker jeg ud. Og problemet er også hurtigt, at jeg kun ammer på det ene bryst (=spændinger og meget stort venstre bryst hehe)

Håber også meget at det snart er væk. SUK!

Anmeld

18. december 2011

Ka+Ma=Be

Hej Smukke!

Øvøv noget skidt med brystbetændelsen!!  Føler med dig, det gør bare rigtig ONDT!!

Du gør alt det man skal, husk varme og især strømper!! Varme bade er rigtig godt!!  Øv at du stadig skal have ondt!

Vi er på flaske og det går bare rigtig godt! Jeg er meget glad for min beslutning! Synes overhovedet ikke det er for besværligt meget nemmere for mig end amningen! William bliver 4 måneder her den 25 så vil jeg så små prøve at give ham mos!  

Har I fået prøvet baby svømningen!?

Tak skal du have smukke 

Som jeg skrev til Sanne, så tager jeg masser af varme bade Det hjælper her og nu, men ikke så længe synes jeg 

Hvor er det dejligt at det fungerer med flaskerne. Nogle gange tænker jeg, at jeg også bare skulle have gjort det. Men jeg nyder jo også at amme - så det er lidt ambivalent. Hvis jeg skal skifte nu, skal det være fordi det kun bliver værre (hvilket jeg virkelig ikke håber Puuh! )

Jeg har desværre ikke fået prøvet babysvømningen endnu. Jeg fik jo spiral for 3 ugers tid siden, og har blødt en del siden  hehe. Så det må lige vente til det stopper Hvad med dig? Jeg glæder mig rigtig meget til det. Tror Benjamin vil ELSKE det 

Anmeld

19. december 2011

SaNiNa

Katte87 skriver:

Hvor er det dejligt at høre at det bare kører!

Ja masser af varme bade tager jeg også Gerne flere om dagen, det hjælper lidt. Men smerten kommer dog hurtigt igen. 

Det der med at amme det væk, det prøver jeg også på alt hvad jeg kan. Men altså, det er jo begrænset hvor sulten den lille mand er! hehe. Så hvis jeg ikke kan få ham til at spise, så malker jeg ud. Og problemet er også hurtigt, at jeg kun ammer på det ene bryst (=spændinger og meget stort venstre bryst hehe)

Håber også meget at det snart er væk. SUK!

åååh søde du må endelig ikke springe et bryst over, men det alt for godt det kan gør ondt men når det bliver tømt så følges det rart.

Håber snart det fortager sig så du kan amme i ro og nyde det igen.

Men når første vi begynder på så går det stærkt så ammer vi lige pludselig ikke mere.

Anmeld

19. december 2011

***S***

Katte87 skriver:

Tak skal du have smukke 

Som jeg skrev til Sanne, så tager jeg masser af varme bade Det hjælper her og nu, men ikke så længe synes jeg 

Hvor er det dejligt at det fungerer med flaskerne. Nogle gange tænker jeg, at jeg også bare skulle have gjort det. Men jeg nyder jo også at amme - så det er lidt ambivalent. Hvis jeg skal skifte nu, skal det være fordi det kun bliver værre (hvilket jeg virkelig ikke håber Puuh! )

Jeg har desværre ikke fået prøvet babysvømningen endnu. Jeg fik jo spiral for 3 ugers tid siden, og har blødt en del siden  hehe. Så det må lige vente til det stopper Hvad med dig? Jeg glæder mig rigtig meget til det. Tror Benjamin vil ELSKE det 

Okay, ja varme bade hjælper desværre kun nu og her...  Jeg synes du skal forsætte amningen så længe du kan holde det ud!

Så lige du skrev til Sanne at du kun ammer på det ene bryst.. Hvorfor?? Hvis det er på grund af betændelsen, er det meget vigtig at amme lige meget på begge, fik jeg af vide af læger og SP..

Håber du snart er over det, så I rigtig kan nyde julen!

Vi er til svøm 1 gang om ugen og William NYDER det helt vildt!! Og BONUS han sover skide godt efter en tur i vandet!!  Det er rigtig hyggeligt!

Øv at du stadig bløder, er det normalt?? Jeg har ikke fået taget mig sammen til at få bestilt tid til at få sat min op endnu..  Mit "projekt" i 2012.. hehe

Anmeld

21. december 2011

RiUL

Katte87 skriver:

Hej piger 

Nu ved jeg ikke, hvor mange af jer der stadig ammer - men dem af jer der stadig gør, har i stadig ondt?

Jeg har lige fået brystbetændelse! Eller det vil sige, jeg har fået tilstoppede kirtler som gør FUCKING NULLERNALLER! Og da brystvorten blev rød, kom jeg til lægen som gav mig en recept på penicillin.

Jeg holder af at amme og da Benjamin jo allerede er 3½ måned, har jeg egentlig heller ikke tænkt mig at stoppe. Det varer jo ikke længe før vi begynder på grød og mos, hvorefter jeg har tænkt mig lige så stille at trappe ned på amningen.

Det mystiske er, at det kun er det ene bryst der vrøvler helt vildt! For nogle uger siden havde Benjamin suttet hul på det IGEN! Og da det helede, ja så kom det her betændelse Det andet bryst er fuldstændigt smertefri og volder ingen problemer! Meget meget mystisk.

Har i nogle tricks der virker godt? Altså hvis det er andet end suttebrikker, skaller, cremer, udmalkning, uldindlæg, kogtvandsklude, skiftende ammestillinger og alt det andet jeg har prøvet!

Hej søde

Har ville skrive til dig lige siden jeg læste dit indlæg

- Jeg har nemlig haft skrevet noget lignende.

Jeg har også i perioder (siden fødslen) haft pisse ondt i brysterne, eller mere i brystvorderne Jeg ammer kun. Og har en lille fyr, der er meget glad for at sutte hos sin moar

Har prøvet alle mulige ting, som du også skriver. Intet har virket. Har også haft "brystbetændelse" med feber, tilstoppet kirtler (avs)

Da jeg fik feber og meget tilstoppede kirtler, brugte jeg en varmepude på brystet, og lod ham spise meget af det bryst. Og prøvede nogle lidt alternative ammestillinger, hans hage skal være ud for der hvor kirtlerne er tilstoppet. Så det var mest praktisk at ligge ned med ham.

Men jeg får stadig i perioder mega ondt i brystvorderne, og intet virker. Smører dem med det der creme der ligner vaseline, kan ikke huske hvad det hedder

Men har også været totalt grædefærdig over at det bare blev ved med at gøre ondt, har snakket med min SP, der ikke havde nogle gode råd, mente det var svamp (not )

Men jeg har også et bestemt bryst (det venstre) som har drillet mest, kalder det for helveds-brystet Men har nu overlevet smerterne i 3, 5 mdr, så mon ikke vi kan overleve de næste par måneder, nu begynder vi jo også snart på grød

Go amning, smukke Hehe (jeg bider tænderne sammen for tiden, også)

Anmeld

21. december 2011

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

åååh søde du må endelig ikke springe et bryst over, men det alt for godt det kan gør ondt men når det bliver tømt så følges det rart.

Håber snart det fortager sig så du kan amme i ro og nyde det igen.

Men når første vi begynder på så går det stærkt så ammer vi lige pludselig ikke mere.

Det er så ikke brystbetændelse jeg har alligevel Penicillinen virkede ikke, desværre. Så jeg ammer på begge bryster.

Det var bare lige et par dage, hvor det blev på højre først hver gang, og så over på venstre, hvis han kunne spise mere. Nu er det tilbage til normalen igen

Men ja, inden man ser sig om, så spiser de jo til bords med os andre 

Anmeld

21. december 2011

Ka+Ma=Be

***S*** skriver:

Okay, ja varme bade hjælper desværre kun nu og her...  Jeg synes du skal forsætte amningen så længe du kan holde det ud!

Så lige du skrev til Sanne at du kun ammer på det ene bryst.. Hvorfor?? Hvis det er på grund af betændelsen, er det meget vigtig at amme lige meget på begge, fik jeg af vide af læger og SP..

Håber du snart er over det, så I rigtig kan nyde julen!

Vi er til svøm 1 gang om ugen og William NYDER det helt vildt!! Og BONUS han sover skide godt efter en tur i vandet!!  Det er rigtig hyggeligt!

Øv at du stadig bløder, er det normalt?? Jeg har ikke fået taget mig sammen til at få bestilt tid til at få sat min op endnu..  Mit "projekt" i 2012.. hehe

Som jeg lige skev til Sanne, så er det ikke brystbetændelse alligevel! SUK Så nu tager jeg noget nyt medicin og venter på svar på nogle podninger.

Jamen jeg ammer på begge, men i nogle dage lagde jeg ham til det højre først hver gang, for at få det bedre (lyder meget ego hehe). Og var han så mere sulten, kom han over på det andet. Men nu er det ligemeget på begge igen.

Ihh hvor lyder det dejligt med svømningen! Jeg glæder mig bare SÅ meget til at prøve det.

Ja jeg fik at vide, at det var meget normalt at bløde lidt on and off de første 3 måneder  (Håber jeg dog virkelig ikke). Men jeg håber virkelig snart det er slut så jeg kan komme ud og svømme

Det må være nytårsforsættet! ehhe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.