PAU - pædagogisk assistentuddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.443 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. december 2011

B&J

Hej alle sammen ja jeg står jo i det sted jeg muligvis tager et nyt spring i mit liv er der nogle der har prøvet eller har taget en PAU- pædagogisk assistentuddannelse???

sender jeg en kæmpe krammer og tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

wamse

Jeg går i klasse med en, som brugte den til springbræt for at komme ind på pædagoguddannelsen 

Mere end det kan jeg desværre ikke bidrage med, hvad ville du bruge den til? Altså indenfor hvilket område vil du gerne bruge den?

Anmeld

17. december 2011

Malli

B&J skriver:

Hej alle sammen ja jeg står jo i det sted jeg muligvis tager et nyt spring i mit liv er der nogle der har prøvet eller har taget en PAU- pædagogisk assistentuddannelse???

sender jeg en kæmpe krammer og tak

ja jeg har taget den, noget specielt du vil vide? 

Anmeld

18. december 2011

B&J

wamse skriver:

Jeg går i klasse med en, som brugte den til springbræt for at komme ind på pædagoguddannelsen 

Mere end det kan jeg desværre ikke bidrage med, hvad ville du bruge den til? Altså indenfor hvilket område vil du gerne bruge den?

uhh vil gerne arbejde med børn og unge med problemer som pmu osv... det er også en vej jeg skal bruge nemlig til at starte med og det er jo 100% medre ind kontanthjælp

Anmeld

18. december 2011

B&J

Malli skriver:

ja jeg har taget den, noget specielt du vil vide? 

endelig gerne det hele??

eller hvad du kan fortælle om den hvad kan du bruge den til og hvor tog du din jeg har fået at vide der er et sted i vodskov men tror inde på siden står der aalborg

og ellers en masse du kan fortælle om den for jeg er helt ny lige fået tankerne om den her i fredags

Anmeld

18. december 2011

Zicla

Jeg er igang med det nu, men det kommer an på hvad du skal bruge det til?

Anmeld

18. december 2011

B&J

BW80 skriver:

Jeg er igang med det nu, men det kommer an på hvad du skal bruge det til?

vil gerne arbejde med unge mennesker, kan du fortælle noget om den

Anmeld

21. december 2011

Zicla

Hvad vil du vide?

Anmeld

21. december 2011

Malene76

Med alt respekt... Så synes jeg du skal tage en pædagoguddannelse i stedet for. Hvis du ikke har kvalifikationernen i orden til det, så start med at få det læst op. Jeg er pædagog og synes derfor du står med en uddannelse du måske ikke kan bruge til så meget. Du kommer nemlig til at koste mere end en medhjælper der ikke er uddannet men du kan ikke det samme som en pædagog. Derfor kommer du til at lande mellem to stole mange steder. Jeg kender flere kvinder der har taget uddannelsen som ikke kan få jobs. Skolen/vejlederne der reklamere med at I kan tage en pædagogs job, men kender rigtig mange institutioner som ikke vil ansætte PAU´er fordi de er for dyre og ikke kan det en pædagog kan. Min egen institution sortere PAU ansøgninger fra med det samme til ledige stillinger. De har simpelthen ingen interesse.

Dette er IKKE skrevet for at nedgøre uddannelsen eller dig på nogen måde. Det er bare et godt råd. Tag den eller lad være. Jeg synes i øvrigt uddannelsen er brugbar forudsat du bruger den for at komme ind på pædagoguddannelsen efterfølgende, men alene, synes jeg altså ikke den kan stå.

Glædelig jul.

KH Malene

Anmeld

21. december 2011

Fru Hansen

Malene76 skriver:

Med alt respekt... Så synes jeg du skal tage en pædagoguddannelse i stedet for. Hvis du ikke har kvalifikationernen i orden til det, så start med at få det læst op. Jeg er pædagog og synes derfor du står med en uddannelse du måske ikke kan bruge til så meget. Du kommer nemlig til at koste mere end en medhjælper der ikke er uddannet men du kan ikke det samme som en pædagog. Derfor kommer du til at lande mellem to stole mange steder. Jeg kender flere kvinder der har taget uddannelsen som ikke kan få jobs. Skolen/vejlederne der reklamere med at I kan tage en pædagogs job, men kender rigtig mange institutioner som ikke vil ansætte PAU´er fordi de er for dyre og ikke kan det en pædagog kan. Min egen institution sortere PAU ansøgninger fra med det samme til ledige stillinger. De har simpelthen ingen interesse.

Dette er IKKE skrevet for at nedgøre uddannelsen eller dig på nogen måde. Det er bare et godt råd. Tag den eller lad være. Jeg synes i øvrigt uddannelsen er brugbar forudsat du bruger den for at komme ind på pædagoguddannelsen efterfølgende, men alene, synes jeg altså ikke den kan stå.

Glædelig jul.

KH Malene

Hej
Måske kunne du svare mig på noget.
Jeg har hørt det der flere gange med at pauérne er dyrere end f.eks. pæd.medhjælpere. Men min undren er at hvis der nu ligger to ansøgninger på bordet og den ene er fra en pau og den anden fra en pædhj. Så kan pædhj. i kraft ef sin anciennitet jo i realiteten jo være lige så dyr som pauérne? eller tager jeg fejl?

Og alt andet lige så er der vel ingen institutioner der udelukkende har pædagoger? Så hvorfor mener du at pædagog uddannelen er bedre? altså i forhold til jobmuligheder?

Når jeg har alle disse spørgsmål så er det fordi jeg er dagplejer og har fået tilbudt at tage pau om 2 år med løn . Jeg mister ikke min dagplejer stilling under uddannelsen men jeg vil jo heller ikke stilles dårligere efterfølgende.

Når jeg fravælger pædagog uddannelsen er det pga økonomi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.