er det "ondt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

lilledittemor

Er det tarveligt at give sit barn et navn der starter med V eller W når barnets efternavn starter med C?

Der kommer også til at være mellemnavne men hvis man KUN bruger for- og efternavn bliver initialerne jo VC eller WC

Nej, det er ikke synd eller ondt. Børn er skånesløse, eller hvad i kalder det, ja.. Men de mobber altså uanset hvad. Hvis det ikke er navnet, så er det noget andet.. Så det ville jeg ikke tage mig af. Hvis jeres favorit navn starter med V eller W, så er det sådan det er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Anonym

Anonym skriver:

Er det tarveligt at give sit barn et navn der starter med V eller W når barnets efternavn starter med C?

Der kommer også til at være mellemnavne men hvis man KUN bruger for- og efternavn bliver initialerne jo VC eller WC

Jeg ville ikke gør det. 

Så ville jeg vælge V (Et andet bogstav) også C. 

Anmeld

17. december 2011

Anonym

min mors forkortelse er BH (udover det har vi store bryster i min familie - god combi )  .. Hun er aldrig blevet drillet med det, men med alt muligt andet.. Jeg ville ikke tænke over det. Og børn skal nok finde noget at drille med hvis de ser sig ond på en.. 

Anmeld

17. december 2011

Filuca

Jeg tror i hvert fald jeg ville overveje det nøje, for ja, børn kan være utrolig ondskabsfulde når det kommer til drillerier.

Da min lille kusine skulle døbes Frederikke, valgte forældrene også bevidt, at hun fik moderens efternavn til mellemnavn, der starter med D, og så faderens efternavn som efternavn, som starter med E, således at hendes initialer er FDE i stedet for FED - for det havde da lige været en anledning til mobning, når hun kommer i skole!

Anmeld

17. december 2011

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Det er på INGEN måde tarveligt.

Ja, børn kan være slemme til at drille. Nogen gange mobbe. Men navngivningen gør altså ikke den store forskel.  

Vælg et smukt navn. Med V eller noget andet. Det er ikke, hvad det kommer an på.

Ingen der bliver mobbet har fortjent det. Og når jeg tænker på, hvad  børn er blevet mobbet med i løbet af min opvækst... Tjae, det har sgu aldrig givet nogen mening. Engang blev en dreng mobbet til gråd, fordi han havde skinke-ost med på madpakke. - "Hvis dog bare hans forældre havde tænk sig bedre om under madpakkeproduktionen, eller..."

Det kan dæleme ikke passe, at vi skal indrette verden efter laveste fællesnævner eller ledeste skole-scenario!

Anmeld

18. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

har en veninde som havde disse initialer WC...hun endte med at få navneskift...hun er virkelig blevet offer for drillerier.

Anmeld

18. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

tror ikke det har den store betydning... slet ikke med et mellemnavn i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.