er det "ondt"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Anonym trådstarter

akskovmose skriver:

Jeg ville nok vælge et andet navn, men hvis han har et mellemnavn fx. 

William Gammelgaard Christensen - WGC, kan det bedre gå syntes jeg.. 

der kommer til at være 2 navne mellem for- og efternavnet... men jeg tænker stadig at man formentlig vil bruge de 2 navne, og derved initialer, mest!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Sara.

Jeg tænker at hvis børn skal drilles / mobbes så er det altid til at finde noget... Hvis man ikke har initialerne VC / WC, så kan der være noget andet, tredje osv....

Jeg ville ikke tænke over det, især ikke hvis barnet også får et mellemnavn...

Anmeld

17. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

tak, Sussie Jeg synes nemlig heller ikke bare det er noget pjat! Har selv været udsat for mobning og ved hvor lidt der skal til før børn "har det sjovt" med ens navn

Netop

Er selv blevet mobbet til hudløshed i min skoletid..dog ikke med mit navn..men så med meget andet

Men jeg har oplevet at andre børn med underlige navne eller initialer, som man lige får kig på på klasselisterne man får, blive pint og plaget

Anmeld

17. december 2011

henh01

SussieThyssen skriver:

Så har du ikke oplevet hvad et barn kan blive udsat for i skolen

Men det har jeg.
Og børn er skånselsløse...hvad sjov er der ved at gå under navnet WC hele sin skoletid??

Det er fornuftigt at tænke sig om i netop den slags vigtige beslutninger.

Mente nu heller ikke at jeg uden at blinke med øjenen ville døbe mit barn et navn der udgav WC, men jeg tror bare aldrig jeg ville tænke over det

Anmeld

17. december 2011

akskovmose

Anonym skriver:

der kommer til at være 2 navne mellem for- og efternavnet... men jeg tænker stadig at man formentlig vil bruge de 2 navne, og derved initialer, mest!?

Det kan du have ret i.. Find hellere et andet navn til jeres baby, så er det i alt fald ikke det som skal blive "mobbe grundlag" for som Sussie skriver kan børn være slemme ved hinanden.. 

Anmeld

17. december 2011

henh01

Anonym skriver:

hvad mener du?

Bare at jeg aldrig ville tænke hvad initialerne ville blive

Om du skal kalde dit barn det, kan jeg ikke svarer på. Men ville måske også bruge V fremfor W hvis det var mig.

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Bare at jeg aldrig ville tænke hvad initialerne ville blive

Om du skal kalde dit barn det, kan jeg ikke svarer på. Men ville måske også bruge V fremfor W hvis det var mig.

nå ok Men nu er tanken kommet, så nu må jeg jo forholde mig til den.. hmm.. bare træls når man lige synes man har fundet det perfekte navn Vi finder nok ud af det når vi ser baby og finder ud af hvad der passer til

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Så har du ikke oplevet hvad et barn kan blive udsat for i skolen

Men det har jeg.
Og børn er skånselsløse...hvad sjov er der ved at gå under navnet WC hele sin skoletid??

Det er fornuftigt at tænke sig om i netop den slags vigtige beslutninger.

Helt enig Mine initialer var tidligere LBH og jeg blev ofte drillet med BH-delen

Anmeld

17. december 2011

Tulle28

SussieThyssen skriver:

Som gammel kordegn ville jeg omgående anbefale forældre IKKE at give barnet initialerne WC..det kan udsætte barnet for uendelige og forfærdelige drillerier...VC kan gå..men helt ærligt...find heller noget andet.

Kærligst
Sussie

Så fuldstændig enig- find på noget andet!!!

Anmeld

17. december 2011

Ciss

Anonym skriver:

Er det tarveligt at give sit barn et navn der starter med V eller W når barnets efternavn starter med C?

Der kommer også til at være mellemnavne men hvis man KUN bruger for- og efternavn bliver initialerne jo VC eller WC

Ondt er det vel ikke. Men det lægger jo lidt op til diverse "morsomme" komentarer. Jeg ville ikke selv ha valgt en navnekombination som gav de initialer. Selv om navnet ikke nødvendigvis leder til mobning, så kan man jo blive rimelig træt af kommentarere alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.