Skuffet og frustreret!!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Dorthe77

CmarianN skriver:

Hej piger!

Jeg beklager på forhånd hvis det her ender ud i en lang tråd 

Har lige brug for, at lufte det her med jer....

Historien er sådan... Jeg er i dag 34+0 (termin 28/1-12).

Jeg var før min graviditet overvægtig og blev derfor her fra midt i graviditeten tilbudt at komme ind til nogle ekstra konsultationer, hvor vi så skulle tale kost/motion/vægt.

Det har jeg så været to gange nu, med 14 dages mellemrum.

Den anden gang var i går. Inden jeg skal afsted skal vi så have booket en ny tid. JM siger, jamen du kan bare komme igen den 13/1-12 

Jeg sprøger så om jeg ikke skal have en tid NU HER til en alm. JM konsulation hvor jeg får mål symfyse, hørt hjerlyd, får skønnet Junior.

Ej det var fint nok der siger hun så.

DET ER TO UGER FØR MIN TERMIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DVS. jeg bliver snyd for 2 konsulationer.

Er simpelthen så ked af det og skuffet! Vi har aldrig fået skønnet Junior og havde glædet mig sådan... Ved ikke om den ligger rigtigt, har lagt sig fast eller noget som helst - ALT det får jeg først af vide TO UGER FØR TERMIN  

Må da håbe jeg ikke går i fødsel før så!

Desuden udviste jeg en bekymring om evt SSF pga væsken i min krop og den øgede vægt på kort tid. Hendes svar dertil er så, "vi måler lige dit blodtryk, hvis det er ok, tjekker vi ikke urinen" - nå nå jamen så er alt vel ok når blodtrkykket også er?

Hvad havde I gjort/hvis I havde gjort noget i mit sted?

Tak fordi du læste med 

Hilsen en ulykkelig førstegangs gravid som troede JM skulle være en stor og dejlig ting igennem graviditeten (SNYDT GRØN-ÆRT!)

Ring til dem mandag og fortæl om din usikkerhed, utryghed. De kan sagtens være til at tale med.
Jeg havde en dårlig oplevelse til md-scanning og blev temmelig utryg efterfølgende . Ringede til Jordemodercenter dagen efter og fik en ny tid, for skulle da være gå og have det sådan.
Prøv at tale med dem om det.
Håber de vil lytte, så du får dækket dine behov :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Kløver

CmarianN skriver:

VTiTilVillVille

Okay, det er da rart at vide mht. SSF. 

Hvis JM'erne ikke vil hjælpe/tilse mig, så henvender jeg mig klart til min læge. ER altså utryg ved det hele!!!!

Ville klart anbefale at snakke med lægen, synes ikke det har været noget særligt med jm, og ofte ved de kun tingene meget overfladisk. Din læge kan garanteret hjælpe, eller sende dig videre til de rette som kan hjælpe. Synes ikke selv min jm var så seriøs med de ting der var relevante. Hun har begge gange været meget efter at jeg maks måtte tage så og så meget på, og test for sukkersyge, men reagerede ikke da jeg råbte alarm om ssf. Var først efter lægen havde sendt til ekstra scanning og de målte ved tilfælde, da jeg bad om det, de opdagede hvor galt det stod til og jeg blev beordret direkte op til akut indlæggelse så jeg holder selv øje. Er du utryg vil jeg klart anbefale lægen fremfor jm
Håber det hele løser sig.

Anmeld

18. december 2011

CmarianN

Dorthe77 skriver:

Ring til dem mandag og fortæl om din usikkerhed, utryghed. De kan sagtens være til at tale med.
Jeg havde en dårlig oplevelse til md-scanning og blev temmelig utryg efterfølgende . Ringede til Jordemodercenter dagen efter og fik en ny tid, for skulle da være gå og have det sådan.
Prøv at tale med dem om det.
Håber de vil lytte, så du får dækket dine behov :-)

Tak for det  Og dejligt de var jer behjælplige!

Anmeld

18. december 2011

CmarianN

Maja84 skriver:

Ville klart anbefale at snakke med lægen, synes ikke det har været noget særligt med jm, og ofte ved de kun tingene meget overfladisk. Din læge kan garanteret hjælpe, eller sende dig videre til de rette som kan hjælpe. Synes ikke selv min jm var så seriøs med de ting der var relevante. Hun har begge gange været meget efter at jeg maks måtte tage så og så meget på, og test for sukkersyge, men reagerede ikke da jeg råbte alarm om ssf. Var først efter lægen havde sendt til ekstra scanning og de målte ved tilfælde, da jeg bad om det, de opdagede hvor galt det stod til og jeg blev beordret direkte op til akut indlæggelse så jeg holder selv øje. Er du utryg vil jeg klart anbefale lægen fremfor jm
Håber det hele løser sig.

Okay, det er da bestemt også et råd at tage til sig. Tak for det 

Og er ked af at høre det med dig 

Utroligt man så tit selv skal lege læge eller andet, fordi man ikke bliver taget 100% seriøs...!

Anmeld

18. december 2011

Kløver

CmarianN skriver:

Okay, det er da bestemt også et råd at tage til sig. Tak for det 

Og er ked af at høre det med dig 

Utroligt man så tit selv skal lege læge eller andet, fordi man ikke bliver taget 100% seriøs...!

Ja man må desværre være standhaftig, og selv holde øje og bede om hjælp. Synes virkelig man selv skal undersøge en del, og man kan desværre ikke stole på al info på sygehuset. Der er åbenbart for lidt ressourcer til den slags. Jeg havde hårdt forløb sidst, og håber ikke du oplever det samme, og føler du ikke lægen lytter kan du ringe til fødegangen. Er jo også pænt vigtigt at vide om barnet står fast og om det feks ligger til uk. Selvom man ikke helt kan gå ud fra skøn af vægt, giver det jo alligevel en god fornemmelse m det er et meget lille, normalt eller meget stort barn. Daniel blev skønnet næsten 300 gr over ved scanning og var meget lille pga ssf, og er da relevant om barnet er i den meget lille eller meget store ende. Håber du får hjælp af lægen. Er ikke rart at føle sig utryg eller at man ikke bliver lyttet til, når man er gravid

Anmeld

18. december 2011

CmarianN

Maja84 skriver:

Ja man må desværre være standhaftig, og selv holde øje og bede om hjælp. Synes virkelig man selv skal undersøge en del, og man kan desværre ikke stole på al info på sygehuset. Der er åbenbart for lidt ressourcer til den slags. Jeg havde hårdt forløb sidst, og håber ikke du oplever det samme, og føler du ikke lægen lytter kan du ringe til fødegangen. Er jo også pænt vigtigt at vide om barnet står fast og om det feks ligger til uk. Selvom man ikke helt kan gå ud fra skøn af vægt, giver det jo alligevel en god fornemmelse m det er et meget lille, normalt eller meget stort barn. Daniel blev skønnet næsten 300 gr over ved scanning og var meget lille pga ssf, og er da relevant om barnet er i den meget lille eller meget store ende. Håber du får hjælp af lægen. Er ikke rart at føle sig utryg eller at man ikke bliver lyttet til, når man er gravid

Nej, og jeg ved man her i regionen ikke får lov at føde selv hvis barnet er i sædestilling eller det vejer fra 4500 gr. og op... Så det er da pænt relevant synes jeg!

Og du har fuldstændig ret, man føler sig meget overladt til sig selv og alene!

Synes bestemt også det påvirker mig, så jeg har svært ved mentalt at forberede mig på det her... Er så nervøs fordi jeg føler mig underinformeret!!!

Anmeld

18. december 2011

Kløver

CmarianN skriver:

Nej, og jeg ved man her i regionen ikke får lov at føde selv hvis barnet er i sædestilling eller det vejer fra 4500 gr. og op... Så det er da pænt relevant synes jeg!

Og du har fuldstændig ret, man føler sig meget overladt til sig selv og alene!

Synes bestemt også det påvirker mig, så jeg har svært ved mentalt at forberede mig på det her... Er så nervøs fordi jeg føler mig underinformeret!!!

Kender det desværre kun alt for godt, håber de kan hjælpe, så du kan få lidt mere ro på, og blive tryg ved det hele

Anmeld

18. december 2011

Tulle28

Synes du skal prøve at ringe til jordmoder igen og forklare hvordan du har det. Og netop spørge ind til det med hvis baby ikke har vendt sig - det havde min datter ikke, og det blev opdaget uge 36+ noget og jeg fik PKS på Hvidovre uge 38+0. Hvor er det ærgeligt du skal bruge krudt på sådan nogetm istedet for bare at kunne nyde den sidste tid:-(

Anmeld

18. december 2011

Silas&Mille

CmarianN skriver:

Det er underligt det bare skal være anderledes for mig end alle mine andre veninder der har født i år eller sodste år, her i regionen.

Jeg ville da som det MINDSTE forvente at komme til JM når man regner barnet for fuldbåret.... Der gik også lang tid mellem min 1, 2 og 3 konsulation... Men mener bare man burde følges bedre til slut.

Som sagt har jeg ikke engang nogensinde fået Junior skønnet... Snakket fødsel osv. 

Ja det lyder underligt, hvis det har været anerledes for andre du kender som er tilknyttet samme sted.

Som andre skriver, så ville jeg nok også ringe til JM på mandag og spørge om det virkelig kan være rigtigt. Om ikke andet så sig det som det er, at du meget gerne vil have den lille skønnet og snakke om fødsel, da du er førstegangsfødende.

Anmeld

18. december 2011

CmarianN

Tulle28 skriver:

Synes du skal prøve at ringe til jordmoder igen og forklare hvordan du har det. Og netop spørge ind til det med hvis baby ikke har vendt sig - det havde min datter ikke, og det blev opdaget uge 36+ noget og jeg fik PKS på Hvidovre uge 38+0. Hvor er det ærgeligt du skal bruge krudt på sådan nogetm istedet for bare at kunne nyde den sidste tid:-(

Ja tænk sig, det er bare også sådan noget jeg frygter 

Føler virkelig de tager noget af glæden fra mig og du har bare helt ret i at det er træls at skulle bruge krudt på ligenu! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.