Skuffet og frustreret!!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

CmarianN

An&Jo skriver:

kan godt forstå du synes det er træls.. :/

håber virkelig at du kan komme ind til en anden inden, men der er ikke så meget andet at gøre end at ringe på mandag og forklare situationen, og så håbe på at du kan få en ekstra tid..

Nej det har du ret i 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

CmarianN

Frk. Himmelblå skriver:

Hmmm, uden at vide, hvad reglerne er i din region, så vil jeg da mene, det er en god idé at blive tjekket for uk inden uge 37, som er sidste chance for vendingsforsøg, og som jo egentlig også er sidste uge inden barnet vil være at betragte som fuldbårent.

Og så tænker jeg, at din JM og Co. ikke kan være bekendt bare sådan at veksle dine konsultationer til kost/vægt-vejledning/kontrol. Det at høre hjertelyd, få målt maven, få snakket fødsel, skønnet babys vægt osv., det er jo en glædelig begivenhed, som mange mødre i den grad ser frem til...

Jeg synes, du skal give udtryk for, hvordan du har det. Igen. Du oplever kun den her graviditet én gang. Og du bør ikke snydes for noget!

Pøj Pøj

Og god pointe det der emd vendings forsøg.

Har det tæt ind på livet da min kusine sidste år havde sædefødsel. Det måtte man nemlig gerne i hendes region - og det VED jeg vi ikke må i vores!

Så jeg ville ingen chance have hvis jeg missede vendingsforsøg og den lå forkert, for at ku føde alm. 

Anmeld

17. december 2011

babymus77

Jeg havde nok ringet dem op mandag, spurgt om de fagligt kan stå indefor at du ikke ved hvorvidt bebs står fast... Om du har ssf eller om der er andre ting!!! Det plejer at hjælpe hvis man spørger om de fagligt kan stå inde for det!! ;-) Siger hun ja, så spørger du efter chef Jdm og så hjælper det!!! Alle gravide har jo krav på et vis antal undersøgelser!! Kan også være din egen læge kan gøre noget!!

Anmeld

17. december 2011

CmarianN

babymus77 skriver:

Jeg havde nok ringet dem op mandag, spurgt om de fagligt kan stå indefor at du ikke ved hvorvidt bebs står fast... Om du har ssf eller om der er andre ting!!! Det plejer at hjælpe hvis man spørger om de fagligt kan stå inde for det!! ;-) Siger hun ja, så spørger du efter chef Jdm og så hjælper det!!! Alle gravide har jo krav på et vis antal undersøgelser!! Kan også være din egen læge kan gøre noget!!

Ja jeg tænker også hvis de ikke vil tilbyde at jeg får af vide i tiden om Junior ligger som den skal osv. Så vil jeg kontakte lægen!

Håber da selvfølgelig ikke det bliver nødvendigt 

Anmeld

17. december 2011

Silas&Mille

Du kommer til at gå 2 måneder uden konsultation. Jeg kommer til at gå cirka 1½ måned imellem min nr. 2 og 3.

Jeg var Til konsultation den 1. september, igen den 17. november og skal den 5. og 26. januar. Det er dem jeg får tilbudt. Har så også en tid den 9. februar, men det er kun til hvis jeg går over til (har termin den 4. februar).

Jeg kan godt forstå at du føler som du gør, men tror nu det er meget normalt at der går lang tid imellem konsultationerne hvis det ellers er en problemfri graviditet.

I Sverige, hvor jeg gennemførte min første graviditet, var jeg til JM ret tit, for det var normalt i det Län (amt) vi boede i. Men tog man fx til Götebrog (mener jeg det er) så har de færre konsultationer i løbet af graviditeten

Anmeld

17. december 2011

Kløver

CmarianN skriver:

Hej piger!

Jeg beklager på forhånd hvis det her ender ud i en lang tråd 

Har lige brug for, at lufte det her med jer....

Historien er sådan... Jeg er i dag 34+0 (termin 28/1-12).

Jeg var før min graviditet overvægtig og blev derfor her fra midt i graviditeten tilbudt at komme ind til nogle ekstra konsultationer, hvor vi så skulle tale kost/motion/vægt.

Det har jeg så været to gange nu, med 14 dages mellemrum.

Den anden gang var i går. Inden jeg skal afsted skal vi så have booket en ny tid. JM siger, jamen du kan bare komme igen den 13/1-12 

Jeg sprøger så om jeg ikke skal have en tid NU HER til en alm. JM konsulation hvor jeg får mål symfyse, hørt hjerlyd, får skønnet Junior.

Ej det var fint nok der siger hun så.

DET ER TO UGER FØR MIN TERMIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DVS. jeg bliver snyd for 2 konsulationer.

Er simpelthen så ked af det og skuffet! Vi har aldrig fået skønnet Junior og havde glædet mig sådan... Ved ikke om den ligger rigtigt, har lagt sig fast eller noget som helst - ALT det får jeg først af vide TO UGER FØR TERMIN  

Må da håbe jeg ikke går i fødsel før så!

Desuden udviste jeg en bekymring om evt SSF pga væsken i min krop og den øgede vægt på kort tid. Hendes svar dertil er så, "vi måler lige dit blodtryk, hvis det er ok, tjekker vi ikke urinen" - nå nå jamen så er alt vel ok når blodtrkykket også er?

Hvad havde I gjort/hvis I havde gjort noget i mit sted?

Tak fordi du læste med 

Hilsen en ulykkelig førstegangs gravid som troede JM skulle være en stor og dejlig ting igennem graviditeten (SNYDT GRØN-ÆRT!)

ØV kan godt forstå du er skuffet. Ang ssf,så stiger blodtryk altid før eller sammen med at der kommer protein i urinen. Selv nåede mit blodtryk at blive meget meget for højt, med indlæggelse, og var først til allersidst de kunne måle en stigning af protein. Hvis du er bekymret, så snak med din læge. Selv holder jeg denne gang øje med blodtryk hjemmefra. Håber alt er ok, og måske lægen vil tjekke hvordan junior ligger og skønne vægt

Anmeld

17. december 2011

Nessie

Prøv at ringe til JM på mandag, og hør om det virkelig kan være rigtigt at du skal snydes for de sidste JM besøg, når I kun har snakket kost.

Håber du får en ny tid

Anmeld

17. december 2011

CmarianN

SilasMor skriver:

Du kommer til at gå 2 måneder uden konsultation. Jeg kommer til at gå cirka 1½ måned imellem min nr. 2 og 3.

Jeg var Til konsultation den 1. september, igen den 17. november og skal den 5. og 26. januar. Det er dem jeg får tilbudt. Har så også en tid den 9. februar, men det er kun til hvis jeg går over til (har termin den 4. februar).

Jeg kan godt forstå at du føler som du gør, men tror nu det er meget normalt at der går lang tid imellem konsultationerne hvis det ellers er en problemfri graviditet.

I Sverige, hvor jeg gennemførte min første graviditet, var jeg til JM ret tit, for det var normalt i det Län (amt) vi boede i. Men tog man fx til Götebrog (mener jeg det er) så har de færre konsultationer i løbet af graviditeten

Det er underligt det bare skal være anderledes for mig end alle mine andre veninder der har født i år eller sodste år, her i regionen.

Jeg ville da som det MINDSTE forvente at komme til JM når man regner barnet for fuldbåret.... Der gik også lang tid mellem min 1, 2 og 3 konsulation... Men mener bare man burde følges bedre til slut.

Som sagt har jeg ikke engang nogensinde fået Junior skønnet... Snakket fødsel osv. 

Anmeld

17. december 2011

CmarianN

Nessie skriver:

Prøv at ringe til JM på mandag, og hør om det virkelig kan være rigtigt at du skal snydes for de sidste JM besøg, når I kun har snakket kost.

Håber du får en ny tid

I will do so - og tak 

Anmeld

17. december 2011

CmarianN

Maja84 skriver:

ØV kan godt forstå du er skuffet. Ang ssf,så stiger blodtryk altid før eller sammen med at der kommer protein i urinen. Selv nåede mit blodtryk at blive meget meget for højt, med indlæggelse, og var først til allersidst de kunne måle en stigning af protein. Hvis du er bekymret, så snak med din læge. Selv holder jeg denne gang øje med blodtryk hjemmefra. Håber alt er ok, og måske lægen vil tjekke hvordan junior ligger og skønne vægt

Okay, det er da rart at vide mht. SSF. 

Hvis JM'erne ikke vil hjælpe/tilse mig, så henvender jeg mig klart til min læge. ER altså utryg ved det hele!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.