Hvornår køber/pynter i jeres juletræ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.188 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. december 2011

Bella89

Hej piger

Hvornår køber i jeres juletræ og pynter det?

og hvor længe kan det holde sig pænt med nåle på?

Jeg vil virkelig gerne have et træ nu da jeg syntes det er hyggeligt og dufter godt, men ved ikke hvor længe det er pænt.

plus min familie syntes det er lidt tidligt

Knus Bella

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Stumpen

Hjemme har vi altid pyntet den 23. og den tradition tog jeg med mig, men synes at vi fik for lidt ud af det smukke smukke træ, så den 4. søndag i advendt kommer den op herhjemme...

Anmeld

16. december 2011

Thalia

Herhjemme pynter nissen op natten til den 1. december - og det inkluderer juletræ. Så bliver vi alle sammen vildt overraskede når vi kommer ned den 1. december og der er nisser og juletræ og alt muligt andet julegejl over det hele.

Det var en tradition der startede da jeg var alene med min ældste søn , og jeg samtidig var studerende. Jeg havde altid mange afleveringer og eksamensopgaver i december, så det var svært at få tid til en masse julehygge, men ved at nissen klarede alt pynten, kunne hyggen skæres ned til pebernødder og julekalender når vi kom hjem fra børnehave.

Vi flyttede i hus i foråret, og jeg havde lidt forsigtigt sagt at måske det kunne være at det med at pynte til jul skulle være en familieting fra nu af. Altså så ungerne kunne være med til at pynte op den 1. søndag i advent.

Det blev vores 4 årige skide fornærmet over, og også ret skuffet, for han syntes det var noget underligt noget at Nissen ikke gad pynte vores nye hus. Og så holdt vi fast i traditionen.

Og jeg elsker lidt ungernes ansigter når de ser træet, så vi holder nok ved den løsning nogle år endnu

Anmeld

16. december 2011

lucas<3

vi fandt altid juletræet ved vores gamle nabo om morgen den 23, og så pyntede vi det bagefter...

Anmeld

16. december 2011

Bella89

Stumpen skriver:

Hjemme har vi altid pyntet den 23. og den tradition tog jeg med mig, men synes at vi fik for lidt ud af det smukke smukke træ, så den 4. søndag i advendt kommer den op herhjemme...

sådan var det også da jeg var barn.

og da min lille bror fylder år d. 28.12. så skal alt julepyndt ned 1 dag før hans dag. Så han får en dag lige som alle andre børn

Men det var da en virkelig god idé måske man skulle gøre det selv.

Anmeld

16. december 2011

morethanperfect

Bella89 skriver:

Hej piger

Hvornår køber i jeres juletræ og pynter det?

og hvor længe kan det holde sig pænt med nåle på?

Jeg vil virkelig gerne have et træ nu da jeg syntes det er hyggeligt og dufter godt, men ved ikke hvor længe det er pænt.

plus min familie syntes det er lidt tidligt

Knus Bella

Vi sætter det op og pynter det den 23

Det er lidt forskelligt om det er den 22 , 23 eller 24 det blir pyntet ..

For min skyld kunne vi godt pynte det NU

Meeen af hensyn til Oscar og vores juletræspynt , venter vi 

Anmeld

16. december 2011

Bella89

Thalia skriver:

Herhjemme pynter nissen op natten til den 1. december - og det inkluderer juletræ. Så bliver vi alle sammen vildt overraskede når vi kommer ned den 1. december og der er nisser og juletræ og alt muligt andet julegejl over det hele.

Det var en tradition der startede da jeg var alene med min ældste søn , og jeg samtidig var studerende. Jeg havde altid mange afleveringer og eksamensopgaver i december, så det var svært at få tid til en masse julehygge, men ved at nissen klarede alt pynten, kunne hyggen skæres ned til pebernødder og julekalender når vi kom hjem fra børnehave.

Vi flyttede i hus i foråret, og jeg havde lidt forsigtigt sagt at måske det kunne være at det med at pynte til jul skulle være en familieting fra nu af. Altså så ungerne kunne være med til at pynte op den 1. søndag i advent.

Det blev vores 4 årige skide fornærmet over, og også ret skuffet, for han syntes det var noget underligt noget at Nissen ikke gad pynte vores nye hus. Og så holdt vi fast i traditionen.

Og jeg elsker lidt ungernes ansigter når de ser træet, så vi holder nok ved den løsning nogle år endnu

den med 1 december har jeg også bare uden juletræ elsker også og se min datter smile over hele ansiget når hun kommer op af sengen.

haha! jamen det er da virkeligt sødt han syntes det er mærkeligt nissen ikke gider pynte op til jul i det nye griner

kan godt forstå du holder ved det når han elsker det.

Anmeld

16. december 2011

Bella89

lucas<3 skriver:

vi fandt altid juletræet ved vores gamle nabo om morgen den 23, og så pyntede vi det bagefter...

Det er også virkeligt hyggeligt på den måde men dette år er det første år "alene" med min datter dvs. min side af familien er med men uden min ex.

vi holder lille jul med min mor og mine søskne d. 23.12. Så syntes der er for meget der skal klares den dag også

d. 24.12. skal vi til fyn og holde juleaften med min fars side af familien.

Anmeld

16. december 2011

Bella89

morethanperfect skriver:

Vi sætter det op og pynter det den 23

Det er lidt forskelligt om det er den 22 , 23 eller 24 det blir pyntet ..

For min skyld kunne vi godt pynte det NU

Meeen af hensyn til Oscar og vores juletræspynt , venter vi 

hehe!  

de kære børn

men det er også bare så hyggeligt med julepyndt.

Anmeld

16. december 2011

M&M's Mor

1. advent henter vi og tager hjem og pynter det sammen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.