Herhjemme pynter nissen op natten til den 1. december - og det inkluderer juletræ. Så bliver vi alle sammen vildt overraskede når vi kommer ned den 1. december og der er nisser og juletræ og alt muligt andet julegejl over det hele.
Det var en tradition der startede da jeg var alene med min ældste søn , og jeg samtidig var studerende. Jeg havde altid mange afleveringer og eksamensopgaver i december, så det var svært at få tid til en masse julehygge, men ved at nissen klarede alt pynten, kunne hyggen skæres ned til pebernødder og julekalender når vi kom hjem fra børnehave.
Vi flyttede i hus i foråret, og jeg havde lidt forsigtigt sagt at måske det kunne være at det med at pynte til jul skulle være en familieting fra nu af. Altså så ungerne kunne være med til at pynte op den 1. søndag i advent.
Det blev vores 4 årige skide fornærmet over, og også ret skuffet, for han syntes det var noget underligt noget at Nissen ikke gad pynte vores nye hus. Og så holdt vi fast i traditionen.
Og jeg elsker lidt ungernes ansigter når de ser træet, så vi holder nok ved den løsning nogle år endnu 
Anmeld