Hvornår deler I den skønne hemmelighed??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.465 visninger
19 svar
0 synes godt om
16. december 2011

LauraL

Hejsa...

Hvornår fortæller I venner og familie at I er gravide?? Vi har ikk fortalt det til negle endnu, men familien får det at vide til jul, og så de tætteste venner derefter... 

Andre får det nok først at vide når vi rammer uge 12.. 

Hvordan fortæller/fortalte I det?? Nogen speciel måde eller sagde I det bare?? Jeg kunne godt tænke mig at gøre det på en sjov måde, mangler bare lige lidt forslag.....  

Go jul allesammen, Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

sommerferie

Hej Laura

For os har det været lidt anderledes end normalt tror jeg. Vi har været igennen et forløb på fertilitetsklinik, hvor jeg er blevet stimuleret. Jeg har aborteret 2 gange.. 1 gang jeg blev gravid, tog min kæreste og jeg op til mine forældre med blomster, hvor der så var et kort i (Skrevet af baby selvfølgelig) De blev helt vilde, desværre gik det ik som det skulle. Mine forældre fik har været en stor del af forløbet, da jeg ikke kunne holde det hemmeligt. Det var svært fordi jeg skulle til så mange undersøgelser og fordi der var så mange bivirkninger af medicinen. Har haft det rigtig godt med at de har vidst det, de har været en stor støtte

Denne gang fortalte jeg det efter jeg havde testet positiv, synes det føltes anderledes og turde godt fortælle det. Jeg sagde til min mor at hun lige skulle se noget... og tog hendes hånd og lagde den på min mave. Så tudet hun  hihi.. og min far var mundlam. Tudegildet var ikke mindre da vi fik det bekræftet på klinikken ved en blodprøve.

Vi fortæller resten af familen det til jul og venner omkring uge 10 - 12. Det er bare så svært. Var sammen med et par gode veninder igår og havde sådan lyst til at fortælle det. Meeen gjorde det ikke

Go jul til dig også  Lise 

Anmeld

17. december 2011

LauraL

sommerferie skriver:

Hej Laura

For os har det været lidt anderledes end normalt tror jeg. Vi har været igennen et forløb på fertilitetsklinik, hvor jeg er blevet stimuleret. Jeg har aborteret 2 gange.. 1 gang jeg blev gravid, tog min kæreste og jeg op til mine forældre med blomster, hvor der så var et kort i (Skrevet af baby selvfølgelig) De blev helt vilde, desværre gik det ik som det skulle. Mine forældre fik har været en stor del af forløbet, da jeg ikke kunne holde det hemmeligt. Det var svært fordi jeg skulle til så mange undersøgelser og fordi der var så mange bivirkninger af medicinen. Har haft det rigtig godt med at de har vidst det, de har været en stor støtte

Denne gang fortalte jeg det efter jeg havde testet positiv, synes det føltes anderledes og turde godt fortælle det. Jeg sagde til min mor at hun lige skulle se noget... og tog hendes hånd og lagde den på min mave. Så tudet hun  hihi.. og min far var mundlam. Tudegildet var ikke mindre da vi fik det bekræftet på klinikken ved en blodprøve.

Vi fortæller resten af familen det til jul og venner omkring uge 10 - 12. Det er bare så svært. Var sammen med et par gode veninder igår og havde sådan lyst til at fortælle det. Meeen gjorde det ikke

Go jul til dig også  Lise 

Åh hvor er det godt det er lykkes dig at blive gravid igen, kæmpe stort tillykke med det....  

Ja det er megastore at holde mund, har bare lyst til at skrige "eg er gravid"..... Men må ha lidt tålmodighed endnu... Havde mine forældre på besøg samme dag som jeg havde været ved lægen og fået det bekræftet og lavet vandrejournal... Nøj det var svært at holde mund...  

Og var på juleshopping med min søster dagen efter, ihh havde bare sådan lyst til atfortælle den skønne nyhed... Godt jeg kun skal vente en uge mere nu.....  

Knus

Anmeld

18. december 2011

frk-stoltze

LauraL skriver:

Hejsa...

Hvornår fortæller I venner og familie at I er gravide?? Vi har ikk fortalt det til negle endnu, men familien får det at vide til jul, og så de tætteste venner derefter... 

Andre får det nok først at vide når vi rammer uge 12.. 

Hvordan fortæller/fortalte I det?? Nogen speciel måde eller sagde I det bare?? Jeg kunne godt tænke mig at gøre det på en sjov måde, mangler bare lige lidt forslag.....  

Go jul allesammen, Laura

Tillykke med graviditeten

Sidste gang jeg var gravid fortalt jeg min mor det og hun blev SÅ glad og så fortalte jeg det til resten af familien, de blev alle så glade, men de kunne desværre ikke holde deres mund og plagede mig om at måtte fortælle det videre, desværre endte det så i en SA.

Men denne gang ved de ingen ting og overvejer lidt at give dem besked i en gave juleaften, da vi ikke giver julgaver til vores forældre men kun søskende. Så kunne det jo være en fin lille "julegave"

Hvor langt er du henne?

Anmeld

18. december 2011

LauraL

frk-stoltze skriver:

Tillykke med graviditeten

Sidste gang jeg var gravid fortalt jeg min mor det og hun blev SÅ glad og så fortalte jeg det til resten af familien, de blev alle så glade, men de kunne desværre ikke holde deres mund og plagede mig om at måtte fortælle det videre, desværre endte det så i en SA.

Men denne gang ved de ingen ting og overvejer lidt at give dem besked i en gave juleaften, da vi ikke giver julgaver til vores forældre men kun søskende. Så kunne det jo være en fin lille "julegave"

Hvor langt er du henne?

Jeg er i 7+3 idag, så er ikk så langt... Er så spændt og nervøs da det er første gang jeg er gravid.. Og jeg mærker ingenting, ingen kvalme, ingen ømme bryster osv, men måske skal jeg bare nyde det... 

Mine forældre skal ha det at vide på onsdag, da vi ikk skal være sammen med dem til jul.. Mine svigerforældre og svigerinde skal ha det at vide juleaften og mine søstre skal ha det som en gave anden juledag når de kommer til julefrokost.... ihh glæder mig sådan til at dele den dejlige nyhed....  

Håber alt går som det skal for dig denne gang, jeg krydser fingre.. 

Knus Laura

Anmeld

18. december 2011

frk-stoltze

LauraL skriver:

Jeg er i 7+3 idag, så er ikk så langt... Er så spændt og nervøs da det er første gang jeg er gravid.. Og jeg mærker ingenting, ingen kvalme, ingen ømme bryster osv, men måske skal jeg bare nyde det... 

Mine forældre skal ha det at vide på onsdag, da vi ikk skal være sammen med dem til jul.. Mine svigerforældre og svigerinde skal ha det at vide juleaften og mine søstre skal ha det som en gave anden juledag når de kommer til julefrokost.... ihh glæder mig sådan til at dele den dejlige nyhed....  

Håber alt går som det skal for dig denne gang, jeg krydser fingre.. 

Knus Laura

Nå men det lyder da til vi har de samme symptomer, så mon ikk alt er som det skal være;-)

Ihh giver du ikk en opdate på deres reaktion?? Og rigtig go jul

Anmeld

23. december 2011

Mor til Magnus

Hej piger! Først stort tillykke med jeres graviditet. Jeg har kun sagt det til en veninde ellers holder vi det hemmeligt. Vi har en søn på 2 ( fra august 2009) og ved ikke hvorfor men er simpelthen så bange for at miste. På den ene side ville det være rart at kunne fortælle det, og skulle det ulykkelige så ville vi jo have deres støtte. Puha det er svært. Tror vi tager en tryghedsscanning i uge 7, også tager vi den derfra... God jul til jer allesammen:-) Mor til Magnus 5+0

Anmeld

27. december 2011

Kay

uhh vi fortalte det ret hurtigt... og det er der flere grunde til...

1. så havde vi været i behandling med metformin fordi jeg har pco, men havde opgivet fordi min krop reagerede ret skidt på det... og vi ville så havde været startet i hormon behandling til januar... men pludselig stod vi meget lykkelige med en posetiv test... og havde selv lavet en lille spire...

da jeg ik havde en cyklus, er det jo svært at finde en termin... men viste udfra hvor når jeg testede sidst at det ville ret sikkert ramle sammen med vores bryllup der er planlagt til 4. august 2012.

så fordi vi bare var så glade for vores lille hjemmelavede mirakkel og fordi det ville være at holde vores familie og venner for nar, at lade den planlægge bryllupsoverraskelser når vi godt vidste det ville blive rykket...

derfor gik der kun en uge fra at vi viste det, til at vi fortalte det...

på mit job ved de det også, da vi stod overfor en omrokerin i personale sammensætningen på stuerne (arbejder i en vugestue) og at der jo så skulle tages hensyn til at jeg skulle gå fra på et tidspunkt... valgte jeg at fortælle det til min leder

det er blevet sagt på forskellige måder... min mor fik en tyk peterpedal bog hvor vi havde skrevet en hilsen på en af de første sider, min svigermor fik en syopskrift og stof, min sviger far et honning hjerte... og resten fik det bare afvide ansigt til ansigt... men på forskellige måder...

Anmeld

27. december 2011

LauraL

frk-stoltze skriver:

Nå men det lyder da til vi har de samme symptomer, så mon ikk alt er som det skal være;-)

Ihh giver du ikk en opdate på deres reaktion?? Og rigtig go jul

Desværre en dårlig Update herfra... 

Har aborteret uden at vide det... Testede positivt med 10 dages mellemrum hjemme og ved lægen, men en scanning i onsdags viste at der intet var i livmoren....  

Så ingen nyhed at dele med familien i julen...  

Så vi må prøve igen, og så håbe vi kan komme med en nyhed i løbet af foråret....  

Anmeld

27. december 2011

sommerferie

Øv  Det er jeg ked af Laura  Jeg har også været meget stille herinde på det sidste, da jeg har rendt på Skejby. Begyndte og bløde tirsdag i sidste uge og efter et besøg hos egen læge onsdag fik jeg en akut tid torsdag på Skejby, til trygheds scanning. Scanningen var dog ikke så positiv som forventet. Den første kunne ikke se fosterhinden  Så blev der kaldt på overlægen, som kunne se "noget"! Blev derefter sendt til blodprøve. Kunne slet ik holde ud de allerede snakkede om at jeg kunne få noget medicin til at hjælpe aborten igang  Kontaktede derfor Ciconia hvor jeg er blevet behandlet. Han kunne straks se fosterhinden  Og var ikke bekymret. Jeg fik taget blodprøve igen søndag og skal både scannes og ha taget blodprøve igen i morgen. På Skejby betragter de mig som gravid udenfor livmoderen indtil andet er bevist. På Ciconia var han tilfreds. Her står jeg tilbage mega frustreret. Kan slet ik glæde mig og ved ik hvilket ben jeg skal stå på Kan ikke forstå de ser det så forskelligt. Mon de har bedre udstyr på privathospitalerne og derfor kunne se det?? Han så det iøvrigt med det samme. 

Knus den usikre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.