Su som forsørger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Det er min kæreste og far til min søn.. Vi bor sammen i vores eget hus vi har købt og har ingen planer om at snyde samfundet ved en af os får adresse et andet sted selvom vi vil få meget mere begge to da han har et barn som også bor her.. Men må nok bare skyde en hvid pil efter uddannelsen:/

hehe ... det lød bare ikke som om det var barnets far ..  hmmm nej .. så er du nok nødt til at vente med uddannelse til senere .. det der med eget hus gør nemlig alting meget dyrere ... vi bor til leje og får jo derfor huslejestøtte (har glemt hvad det hedder på stående fod- boligtilskud måske )  ... men som skrevet .. resten af tilskudene kommer an på husstandsindkomst (mener man her i aalborg skal tjene 400.000 om året for slet ikke at få tilskud til institution ..  ved ikke hvordan med reglerne for andet barn i sammenbragte familier .. men ved at barn nr 2 normalt er billigere i institution en barn 1 ...

hmmm ... måske er der noget med at i kan overføre dit fradrag til ham ( grundet gæld til huslån) .. bare i perioden med uddannelse ...det kan være det hjælper på det ..

med SUlån kommer du i øvrigt højere op end de 5000 ..

det ville være ærgerligt at skulle droppe at tage uddannelse ... måske kan du få bijob der kan klares hjemmefra?? .. måske er det muligt at finde et eller andet der ikke kræver det vilde ... havde en bekendt engang der skrev reklametekster til produkter der blev solgt på nettet

ellers er det noget med at stramme bæltet ind og leve så billigt som overhovedet muligt  

snak med banken .. det kan være de kan hjælpe jer med at lægge budget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hehe ... det lød bare ikke som om det var barnets far ..  hmmm nej .. så er du nok nødt til at vente med uddannelse til senere .. det der med eget hus gør nemlig alting meget dyrere ... vi bor til leje og får jo derfor huslejestøtte (har glemt hvad det hedder på stående fod- boligtilskud måske )  ... men som skrevet .. resten af tilskudene kommer an på husstandsindkomst (mener man her i aalborg skal tjene 400.000 om året for slet ikke at få tilskud til institution ..  ved ikke hvordan med reglerne for andet barn i sammenbragte familier .. men ved at barn nr 2 normalt er billigere i institution en barn 1 ...

hmmm ... måske er der noget med at i kan overføre dit fradrag til ham ( grundet gæld til huslån) .. bare i perioden med uddannelse ...det kan være det hjælper på det ..

med SUlån kommer du i øvrigt højere op end de 5000 ..

det ville være ærgerligt at skulle droppe at tage uddannelse ... måske kan du få bijob der kan klares hjemmefra?? .. måske er det muligt at finde et eller andet der ikke kræver det vilde ... havde en bekendt engang der skrev reklametekster til produkter der blev solgt på nettet

ellers er det noget med at stramme bæltet ind og leve så billigt som overhovedet muligt  

snak med banken .. det kan være de kan hjælpe jer med at lægge budget

Ja der er mange muligheder. Vi må se på det når det bliver aktuelt her om nogle mdr... Vi har den mulighed vi kan lave vores lån om til afdragsfrit men den vil vi helst bare ikke ud i, da vi har det bedst med få betalt huset af...

Men ja jeg må lige prøve undersøge det nærmere.. vi har overvejet det med ekstra job men det kan bare SLET ikke hænge sammen med min kærestes arbejdstider desværre...

Anmeld

2. januar 2012

Sofia

Alm SU - jeg får 5192 udbetalt!

Anmeld

2. januar 2012

Sofia

Men hvis du fx tager et SUlån på 2700 ekstra i mdr mens du er under uddannelse er renten jo så lav at det sagtens kan betale sig - du kommer jo til at tjene mere år du er uddannet - formoder jeg

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Men hvis du fx tager et SUlån på 2700 ekstra i mdr mens du er under uddannelse er renten jo så lav at det sagtens kan betale sig - du kommer jo til at tjene mere år du er uddannet - formoder jeg

Hehe ja det er da meningen i hvertfald hehe..

Meeen det er stadig meget at gå ned lige pt...

Anmeld

2. januar 2012

Bassemor<3

Jeg er i næsten samme situation.

hvis du bor sammen med en ikke su modtager kan du KUN få de 5600 kr. i alm. su om måneden. derudover kan du få su lån som er på 2900 kr skattefrit. Jeg for 8156 udbetalt om måneden med alm su og alm su-lån. jeg kan først få det suplerende su lån til forsøgere på 1400 kr når jeg er færdig med barsel. 

Så du kan få:

5600 før skat i alm. su

2900 skattefrit i su lån

1400 skattefrit i suplerende su lån til forsørgere, dog kun hvis du er aktiv på din udd. 

Håber det hjalp 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.