Su som forsørger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.797 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. december 2011

Anonym trådstarter

Hej piger..

Jeg har valgt at være anonym med dette indlæg da jeg ikke føler min arbejdsgiver har behov for kunne læse med

Sagen er den at jeg for 6 mdr siden fødte en søn, og jeg inden da gik sygmeldt længe, jeg har haft en del stridigheder med min chef omkring min barsel, og inderst inde ønsker jeg ikke skal tilbage til hende og det faktisk ikke kan hænge sammen arbejdstiderne og privatlivet..

Jeg er en forholdsvis ung pige som har maaange år tilbage på arbejdet og derfor tænker jeg det måske vil være meget smart snart få taget mig min uddannelse, MEN så kommer mit problem: Hvad får man på SU som forsørger hvis man bor sammen med en som har et alm job med en alm løn? Vil jeg stadig kun få de 4-5000 man får som udeboende eller hvordan?

Håber nogle kan hjælpe mig da jeg er heelt på herrens mark...

Mvh en som gerne snart vil få sig sin uddannelse i hus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

ESV

Hej. Ja du får helt alm su på 5400 kr om måneden.. Du kan som forsøger få et højere su lån. Men det er jo "bare" et lån. Hvis du er på su må du kunne søge friplads i forhold til vuggestue/dagpleje og der er (så vidt jeg ved) nogle tillæg fra kommunen.. Altså jeg ville gøre det. At gå i skolen mens barnet er lille givet virkelig en frihed!!

Anmeld

16. december 2011

Maja_4000

Sådan som jeg har forstået det , får du 'kun' den almindelige su .. Men jeg håber at nogle siger jeg tager fejl - jeg starter nemlig på uddannelse i januar :p

Anmeld

16. december 2011

mn

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg har valgt at være anonym med dette indlæg da jeg ikke føler min arbejdsgiver har behov for kunne læse med

Sagen er den at jeg for 6 mdr siden fødte en søn, og jeg inden da gik sygmeldt længe, jeg har haft en del stridigheder med min chef omkring min barsel, og inderst inde ønsker jeg ikke skal tilbage til hende og det faktisk ikke kan hænge sammen arbejdstiderne og privatlivet..

Jeg er en forholdsvis ung pige som har maaange år tilbage på arbejdet og derfor tænker jeg det måske vil være meget smart snart få taget mig min uddannelse, MEN så kommer mit problem: Hvad får man på SU som forsørger hvis man bor sammen med en som har et alm job med en alm løn? Vil jeg stadig kun få de 4-5000 man får som udeboende eller hvordan?

Håber nogle kan hjælpe mig da jeg er heelt på herrens mark...

Mvh en som gerne snart vil få sig sin uddannelse i hus..

Sådan som jeg har forstået det, kommer det an på om manden er far til barnet eller ikke. Hvis han er far til barnet får du kun det, hvis ikke får du som enlig forsøger.

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

Ok det var godt nok ikke meget man får hvis man vil tage en uddannelse... Det jo stort set umuligt at tage en uddannelse så hvis man er forsørger.. Hvor er det ØV....

Vi bor i eget hus og har en næsten ny bil så kan sgu ikke leve hvis jeg kun får 5400 om måneden.. Og vil da helst ikke skulle til tage et lån for få en uddannelse...

Faderen er far til barnet...

Anmeld

1. januar 2012

MSM

Anonym skriver:

Ok det var godt nok ikke meget man får hvis man vil tage en uddannelse... Det jo stort set umuligt at tage en uddannelse så hvis man er forsørger.. Hvor er det ØV....

Vi bor i eget hus og har en næsten ny bil så kan sgu ikke leve hvis jeg kun får 5400 om måneden.. Og vil da helst ikke skulle til tage et lån for få en uddannelse...

Faderen er far til barnet...

Så længe du ikke er enlig forsøger får du alm. SU. Men du kann få et ekstra SU-lån hvis du ønsker det.

Anmeld

1. januar 2012

Mor Til Oktober Børn

Vi står i den situation at vi begge er studerende, men da min kærestes løn ikke hedder SU, men skolepraktikydelse, kan jeg stadig kun få den almindelig udeboende SU, på 5400 ,-kr .. Vi har så fået friplads til vores datter i VS, så vi betaler kun 440kr om måneden .. Men som der bliver sagt kan du søge forhøjet SU lån ..

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

MSM skriver:

Så længe du ikke er enlig forsøger får du alm. SU. Men du kann få et ekstra SU-lån hvis du ønsker det.

OK det er godt nok ikke meget.. Så bliver da vidst ingen uddannelse her forlbøbig

Anmeld

2. januar 2012

serinasmor

hejsa

hvis den du bor sammen med ikke bare er et bofællesskab (kammerathalløj) så kan du ikke få forsørgertillæg med mindre i begge studerer.. friplads ved institutionerne og ekstra tilskud til forældre der studerer kommer an på husstandsindkomsten .. derfor kommer det an på hvor meget din kæreste( gætter jeg på) tjener ... ellers kan det tænkes i skal flytte for jer selv .. så er der både forsørgertillæg og mange andre goder  

Anmeld

2. januar 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hejsa

hvis den du bor sammen med ikke bare er et bofællesskab (kammerathalløj) så kan du ikke få forsørgertillæg med mindre i begge studerer.. friplads ved institutionerne og ekstra tilskud til forældre der studerer kommer an på husstandsindkomsten .. derfor kommer det an på hvor meget din kæreste( gætter jeg på) tjener ... ellers kan det tænkes i skal flytte for jer selv .. så er der både forsørgertillæg og mange andre goder  

Det er min kæreste og far til min søn.. Vi bor sammen i vores eget hus vi har købt og har ingen planer om at snyde samfundet ved en af os får adresse et andet sted selvom vi vil få meget mere begge to da han har et barn som også bor her.. Men må nok bare skyde en hvid pil efter uddannelsen:/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.