Er dt abort, ekstrauterin graviditet elr. livmoderhalskræft?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. december 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.. 

Jeg har virkelig brug noget svar, så i må gerne svar mig

Ja har forsøget at blive gravid flere gange nu uden at vide hvornår det var jeg havde ægløsning (troede hvis jeg bare havde ubeskyttet sex 1 til 2 gange så vil jeg blive gravid), og for lidt over 3uger siden købt jeg ægløsningstesten og fandt ud hvornå  jeg havde ægløsning, hvor jeg derefter havde ubeskytte sex.. Efter 2uger kom min menstruation 4dage for tidligt, og den varede i 5dage som altid, men igen den 7dage kom der nogle dråber blod og det stoppede..

Jeg har ømme bryster, og min ryg gør nas,.. Jeg ved ikk om det bare mig der bilder mig selv ind i det men det føles lidt tung i mit underliver.. Jeg har også lidt ondt i hovedet og lidt feber.. 

Efter lidt reserche på google, fandt jeg frem til at for tidlig mens. kan være oversag til mange ting, og af dem udover tidlig abort kan være gravidtet denfor livmoderen eller livmoderhalskræft.. 

Jeg er lige bleven 24, og har stadig efter adskellig opfordrelse/breve ikke været hos lægen for livmoderhalskræft undersøgelse.. Jeg er bange og ved slet ikke hvad jeg skal tænke eller tro?+ Eller om jeg burde tage tlf og aftale tid hos lægen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

sweet

Anonym skriver:

Hej piger.. 

Ja har forsøget at blive gravid flere gange nu uden at vide hvornår det var jeg havde ægløsning (troede hvis jeg bare havde ubeskyttet sex 1 til 2 gange så vil jeg blive gravid), og for lidt over 3uger siden købt jeg ægløsningstesten og fandt ud hvornå  jeg havde ægløsning, hvor jeg derefter havde ubeskytte sex.. Efter 2uger kom min menstruation 4dage for tidligt, og den varede i 5dage som altid, men igen den 7dage kom der nogle dråber blod og det stoppede..

Jeg har ømme bryster, og min ryg gør nas,.. Jeg ved ikk om det bare mig der bilder mig selv ind i det men det føles lidt tung i mit underliver.. Jeg har også lidt ondt i hovedet og lidt feber.. 

Efter lidt reserche på google, fandt jeg frem til at for tidlig mens. kan være oversag til mange ting, og af dem udover tidlig abort kan være gravidtet denfor livmoderen eller livmoderhalskræft.. 

Jeg er lige bleven 24, og har stadig efter adskellig opfordrelse/breve ikke været hos lægen for livmoderhalskræft undersøgelse.. Jeg er bange og ved slet ikke hvad jeg skal tænke eller tro?+ Eller om jeg burde tage tlf og aftale tid hos lægen... 

hvis jeg var dig ville jeg bare få lavet en tid ved lægen og fortælle dem hvorfor du gerne vil have en tid.. jeg døjer meget med celleforandringer og mit har aldrig udviklet sig til kræft.

kan selvfølgelig ikke sidde her og fortælle dig hvad der er i vejen, men der kan jo være mange årsager. det kan f.eks. også være du har en underlivsbetændelse.. så inden du går helt i panik så ring til lægen i morgen og få en snak med dem..

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

TAKKER.....

Det må jeg se at få det gjort i morgen.. Men håber bare ikk det bliver noget af de ovenstående... 

Kan især ikke forstå hvordan man kan være gravid (selvom man blev testet negativt hele tiden) og have regelmæssigt menstruation samtidigt, også derefter have abort uden at vide det?? 

Anmeld

16. december 2011

Anonym trådstarter

PS: Det gør vel ikk noget at have ubeskytte sex efter det?? 

Anmeld

16. december 2011

l.kjoeller

TRor ikke det er livmoderhalskræft men få din læge til at kigge. Man er ikke i tvivl om graviditet uden for livmoderen. DEt gør ekstremt ondt sir de. Ville tage en test for er også den mulighed det er alm graviditet. Mangle bløder under graviditet nemlig. Held og lykke

Anmeld

16. december 2011

mn

Anonym skriver:

Hej piger.. 

nu ved jeg ikke hvor du fandt det om livmoderhalskraft, men mit kom som det plejede.

Anmeld

16. december 2011

Rockertand

Det er ikke sjovt at gå med de tanker 

Selvom din cyklus normalt er omkring 28 dage, og den så pludseligt skifter til at være 22 dage eller 35 dage, så er den stadig normal, og det er normale hormonelle udsving i din cyklus - den kan godt gøre det en enkelt måned og så gå tilbage til tidligere kendte intervaller, der er som regel ingen forklaring på det.

Du har ikke livmoderhalskræft, det er helt sikkert, livmoderhalskræft udvikles næsten udelukkende på basis af HPV-virus (som man ofte får ved ubeskyttet samleje), og det tager 10-15 år at udvikle celleforandringer (som ikke er kræft på det stadie), og det er der da en lille sandsynlighed for, men det er derfor, man skal få lavet celleskrab hvert 3. år, så vil næsten 100% af tilfælde med begyndende celleforandringer blive opdaget og behandlet i god tid.

Graviditet udenfor livmoderen giver voldsomme smerter, som kommer, når graviditeten er langt nok henne, hvilket er forskelligt  fra person til person, men omkring 6. graviditetsuge.

Jeg synes, at du skal tage det helt roligt og få en snak med din læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.