Hvad mener i.... ?? (om feber)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2009

Diana...

nåå det lille pus håber hun snart får det bedre...

Men jeg ville altså os tage til lægen staden for og vente til i morgen heller en gang for meget end for lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2009

JonTri

Hvis hun ikke virker slap og hun spiser, drikker og leger så vil jeg godt kunne vente til i morgen. Hovedsagen er t hun får væske og spiser hun ikke så meget, så fyld noget saft i hende. Alle ens sukkerholdninger må da vente.
Men væske er især vgtigt ved feber OG dårlig mave. I værste fald bliver hun jo dehydreret.

Man siger at hvis børn har over 40 i feber bør man kontakte lægen - de reagerer HELT anderledes på temp. stigninger end voksne. Jeg ville være døden nær med 39, men det er ungerne ikke altid. Er det slemt kan man jo give børnepanodil, hvis man er til det.

Og feber er en god ting, så længe det er kontrolleret. Det er jo tegn på at kroppen fungere og bekæmper vira og bakterier...

God bedring til dit lille pus...
Knus Rikke.

Anmeld

26. februar 2009

LotteN

Milla-Victoria's mor skriver:

Min datter på 13½ mdr har været noget sløj siden mandag aften, og har dårlig mave. Hun har været en smule varm, men først her til morgen fandt jeg termometeret (der stadig var pakket ned efter flytningen for 4 mdr siden)...

Hun har 39,5 i feber (kl 8 og kl 11.45). Men hun gider ikke sidde stille, det er tydeligt i hendes øjne, at hun er noget døsig og træt. men hun pludre som altid, og jeg har forsøgt alt for at få hende til at sidde stille, hvilket ikke lykkedes som jeg gerne vil.

2 timer efter vi var stået op, kommer hun over og vil op og sidde ved mig i sofaen, hvorpå hun falder i søvn på min mave.

Hun vågner, vi får noget at spise igen, og en time senere, kommer hun og vil op igen. Jeg sætter mig med hende, og hun ligger sig i mine arme og er ved at falde i søvn.... Jeg har nu lagt hende ind i seng.
Men bliver nu i tvivl om jeg egentligt burde kontakte lægen!! Der er flere i familien der har sagt jeg skulle ringe til lægen, men hun er jo ellers frisk nok, og smiler og griner som altid!!!!!?

Hun er jo ellers frisk nok, og farer rundt og leger, og det er jo klart at hun bliver hurtigere træt, når hun nu har noget sygdom i kroppen.

Håber der er nogen der kan give mig et hint om hvad det kan være, eller fortælle mig hvordan de ville forholde sig til det??

Knus Pernille

hvordan går det med lillepigen?

Anmeld

26. februar 2009

Mutti2

LotteN skriver:

hvordan går det med lillepigen?

Hvor er i søde allesammen

Hej Lotte.

Hendes feber er steget, og er nu oppe på 40,2. Jeg har ringet igen, men så længe hun er "til stede" vil de gerne lige vente.

Men selv om hun har høj feber sidder hun og driller mig... Hun kaster ting på gulvet, og griner når jeg farer hen og samler det op - Bisse.

Hun drikker fint, og sidder lige nu og kværner en riskage.
Jeg har sat tegnefilm på, i håb om at hun vil sidde stille i sofaen, hvilket faktisk går bedre end forventet!!

Jeg er ved at koge pasta til hende, hvilket hun plejer at spise tonsvis af!! Så må vi se hvordan aftenen kommer til at gå, ellers tager jeg op til vagtlægen, uanset om de vil se hende eller ej!!

Knus Pernille

Anmeld

26. februar 2009

Mutti2

Hun klarer bare det sygdom SÅ godt Hvor er jeg stolt af hende, jeg tror jeg har det hårdere med at se hende sådan her, end hun har med at være syg.

Hun bøvler mere og mere med maven, og går nu rundt og småpyldre engang imellem, og hopper, fordi der er noget der presser!!
Hun kommer over til mig og vil kælde...

Jeg ved ikke om det stadig hjælper, men jeg holder hendes ben oppe så hun måske kan komme af med det !! Hver gang hun prutter (de første 10 prutter er kommet (undskyld detaljerne)) Så flækker hun af grin
Det letter simpelthen så meget foor hende, at hun griner... hehe

Det er så synd, men da så dejligt at hun stadig kan more sig, selvom hun har drønhøj feber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.