Hvad mener i.... ?? (om feber)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. februar 2009

Mutti2

Min datter på 13½ mdr har været noget sløj siden mandag aften, og har dårlig mave. Hun har været en smule varm, men først her til morgen fandt jeg termometeret (der stadig var pakket ned efter flytningen for 4 mdr siden)...

Hun har 39,5 i feber (kl 8 og kl 11.45). Men hun gider ikke sidde stille, det er tydeligt i hendes øjne, at hun er noget døsig og træt. men hun pludre som altid, og jeg har forsøgt alt for at få hende til at sidde stille, hvilket ikke lykkedes som jeg gerne vil.

2 timer efter vi var stået op, kommer hun over og vil op og sidde ved mig i sofaen, hvorpå hun falder i søvn på min mave.

Hun vågner, vi får noget at spise igen, og en time senere, kommer hun og vil op igen. Jeg sætter mig med hende, og hun ligger sig i mine arme og er ved at falde i søvn.... Jeg har nu lagt hende ind i seng.
Men bliver nu i tvivl om jeg egentligt burde kontakte lægen!! Der er flere i familien der har sagt jeg skulle ringe til lægen, men hun er jo ellers frisk nok, og smiler og griner som altid!!!!!?

Hun er jo ellers frisk nok, og farer rundt og leger, og det er jo klart at hun bliver hurtigere træt, når hun nu har noget sygdom i kroppen.

Håber der er nogen der kan give mig et hint om hvad det kan være, eller fortælle mig hvordan de ville forholde sig til det??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2009

SaNiNa

Milla-Victoria's mor skriver:

Min datter på 13½ mdr har været noget sløj siden mandag aften, og har dårlig mave. Hun har været en smule varm, men først her til morgen fandt jeg termometeret (der stadig var pakket ned efter flytningen for 4 mdr siden)...

Hun har 39,5 i feber (kl 8 og kl 11.45). Men hun gider ikke sidde stille, det er tydeligt i hendes øjne, at hun er noget døsig og træt. men hun pludre som altid, og jeg har forsøgt alt for at få hende til at sidde stille, hvilket ikke lykkedes som jeg gerne vil.

2 timer efter vi var stået op, kommer hun over og vil op og sidde ved mig i sofaen, hvorpå hun falder i søvn på min mave.

Hun vågner, vi får noget at spise igen, og en time senere, kommer hun og vil op igen. Jeg sætter mig med hende, og hun ligger sig i mine arme og er ved at falde i søvn.... Jeg har nu lagt hende ind i seng.
Men bliver nu i tvivl om jeg egentligt burde kontakte lægen!! Der er flere i familien der har sagt jeg skulle ringe til lægen, men hun er jo ellers frisk nok, og smiler og griner som altid!!!!!?

Hun er jo ellers frisk nok, og farer rundt og leger, og det er jo klart at hun bliver hurtigere træt, når hun nu har noget sygdom i kroppen.

Håber der er nogen der kan give mig et hint om hvad det kan være, eller fortælle mig hvordan de ville forholde sig til det??

Knus Pernille

hun kan ikke være ved at få tænder... Det er min første tanke...

men jeg ville da helt sikkert ringe til lægen osse når hun har så høj feber

Anmeld

26. februar 2009

Pia.

Du SKAL kontakte lægen... uden tvivl - hendes feber er meget høj især når man tænker på det er om formiddagen den er så høj...

Jeg ville uden tvivl kontakte lægen hvis mit barn på 13 mdr. havde så høj feber...

God bedring med hende... Knus Pia.

Anmeld

26. februar 2009

bette

jeg ville nok se tiden an.. man siger at små børn godt kan have høj feber uden det er alamering... men hvis du er i tvivl så kontakt lægen..

men jeg mener hvis hun virker glad og tilfreds og leger som altid.. og spiser og drikker vand (sorry alle de og´er haha) jamen så synes jeg ikke du skal bekymre dig en hel masse

Anmeld

26. februar 2009

Mutti2

Jeg skyndte mig at ringe, da jeg så jeres beskeder. Hun gav mig en tid til i morgen formiddag!!

Milla-Victoria, er i mellemtiden vågnet, og har det værrer :--(
Så nu vil vi ligge os på sofaen og slappe af.

Tak for jeres svar

Knus Pernille

Anmeld

26. februar 2009

LotteN

åhr, den lille stakkel...
Men hvis hun har fået det værre, burde du så ikke ringe derop nu og få hende tjekket idag - jeg synes da der er længe til imorgen, hvis hun har det så skidt...
Rigtig god bedring til hende...

Anmeld

26. februar 2009

lonemus

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg skyndte mig at ringe, da jeg så jeres beskeder. Hun gav mig en tid til i morgen formiddag!!

Milla-Victoria, er i mellemtiden vågnet, og har det værrer :--(
Så nu vil vi ligge os på sofaen og slappe af.

Tak for jeres svar

Knus Pernille

Hvis hun får det værre, så ville jeg altså lige tage forbi vagtlægen i dag og ikke vente til imorgen!!

Hellere en gang for meget, end en gang for lidt - især når hun ikke er ældre!

God bedring med hende!

Lone - som selv har haft børn med meget høj feber, taget forbi lægen og der har altid været noget som krævede pencillin!

Anmeld

26. februar 2009

bette

hvis hun har fået det værre så synes jeg bestemt også du skulle se forbi vatlægen eller lign..

Anmeld

26. februar 2009

charlottekri

min datter fik feber i torsdags (ved 17 tiden), men hun virkede frisk nok, pludrede og fes rundt som altid selvom hun var noget træt... om natten (halv 1) gav jeg hende panodil for lige at holde feberen i skak i løbet af natten, og næste morgen blev jeg hjemme med hende for en sikkerheds skyld selvom hun ikke havde feber (ville lige se tiden an) først kl 10.30 fik hun feber igen og besluttede at ringe til lægen og fik så en tid halv 1... troede faktisk at det var noget halsbetændelse eller lungebetændelse fordi hun hostede helt vildt... men det var så mellemøresbetændelse i begge ører!!! hun havde ikke haft feber over 39, men om natten til lørdag kom den helt op på 39.8... der var jeg altså lige ved at bliver lidt urolig!!!
så jeg synes altså at du skulle få hende tjekket, for der er jo en grund til at hun har feber... hellere en gang for meget end en gang for lidt

Anmeld

26. februar 2009

pusling30

Hejsa.. Her er lige vores forløb..
Tirsdag i forrige uge fik Lukas feber om aften og havde feber hele onsdagen, torsdag var han så feberfri, men igen torsadg aften fik han feber og lørdag nat var den oppe på 41,2, og han fik blå læber, havde svært ved at trække vejeret og hostede som en søløve. Afsted til skadestuen efter en samtale med vagtlægen. Han havde falsk strubehoste.. Søndag var det bedre men han havde stadig feber, og den lå på over 39, mandag, tirsdag, onsdag og torsdag morgen, og der ringede jeg til lægen, hvor vi var til et tjek, og han havde så lungebetændelse... Han fik penecillin og er nu frisk igen.
Mvh Anja mor til 3

Ps, han var ikke slap og sløv, men småsnakkede og tullede rundt som han plejer, dog faldt han også i søvn så snart han sad hos mig, og hans appetit var ikke så stor!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.