Indkøring i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

mortilnoahogmelina

Vi har haft ufattelig mange indkørings problemer Noah er stadig ikk kørt ind Han startet d 1/12 . Og vi har to dage tilbage inden vores går på ferie og jeg starter job så her er pænt meget stress , så søger for at starte i god tid når i har muligheden ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Jeia

Mka skriver:

Vores datter startede den 1-12, og jeg skal starte den 12-1. Er rigtig glad for at have så lang tid, vi har taget det meget stille og roligt.
To første dage var vi med, så gil vi n halv time og så en time, så sov hun der i en time, nu er hun der ca fra 9-12.
Jeg synes det er så dejligt at jeg kan give hende nogle rigtige korte dage, synes ikke hun er klar til at være der i længre tid, ( eller mor er ikke ) Hun sover ca små to timer, så det er ikke meget hun er der vågen.

Ja tænker også, at det ville være dejligt med lang indkøring med korte dage, men får det bare så dårligt ved tanken, dumme mig 

Anmeld

15. december 2011

Jeia

birthee skriver:

Det er jo individuelt hvor lang indkøring et barn har brug for... Jeg ville dog, hvis det var mig, starte mit barn op efter jul... Så har I god tid, og der er plads til de der opstarts-sygedage der som regel kommer... Og dagene behøver jo ikke være lange - selvfølgelig kan jeg godt se det er en kunst at hente hende, uden at storebror opdager det, men sådan er det jo nu engang... måske du kunne hente hende efter storebror er gået på legepladsen omkring middag???

Pøj pøj med det

Ja tror også at jeg vil starte opkøring efter jul, selv om jeg har det så dårligt ved tanken, men vil også gerne have at hun er rigtig tryg ved de voksne, inden hun får længere dage.

Storebror er i udflytterbørnehave 4 dage om ugen, så det er kun om fredagen, at han er samme sted som hun, så kan sagtens hente hende tidlig uden at han opdager det. Skal bare lige have styr på mine dumme tanker

Anmeld

15. december 2011

Vial

Da jeg er "between Jobs", så går jeg hjemme. Jeg afleverer dog mine tvillinger i vugger hver dag kl 9 og så bliver de hentet kl 16. Synes det er dejligt at få en pause og børnene elsker deres vugger. De sover fra kl 12-15.30, så de føler nok ikke, at dagen er så lang.

Mine er 16 mdr. De startede, da de var 13 mdr og blev kørt ind på en uge. Var der de første to dage med dem.

Fra de var 10 mdr gik de i dagpleje. Der brugte jeg tre uger på indkøring. Så latterligt. Børnene blev så skuffede, da de fandt ud af, at mor ikke også var startet i dagpleje.

Anmeld

15. december 2011

Maja_4000

Jeia skriver:

Det er også det jeg selv tænker, korte dage + flere fridage, så hun har godt tid til at lære de andre at kende, men har det bare så dårligt ved at sende hende afsted så lang tid inden jeg selv skal starte

Sådan havde jeg det også i starten .. Men nu hvor jeg kan se hvor meget hun hygger sig med de andre børn , er jeg ved at komme over det

Anmeld

15. december 2011

Mka

Jeia skriver:

Ja tænker også, at det ville være dejligt med lang indkøring med korte dage, men får det bare så dårligt ved tanken, dumme mig 

Det havde jeg også, så jeg ringede på kommunen og spurgte om jeg kunne rykke hendes start frem til Januar, så jeg kunne holde hende hjemme en mdr mere. men det kunne jeg ikke, og er nu glad for at jeg har så lang tid

Anmeld

15. december 2011

Jeia

Jakob'sMor skriver:

Jakob startede 1/12 og jeg skal først starte på arb 1/2 så vi har også godt tid, i vores vs er de rigtig godt til at sige hvordan de synes det skal være og ved det jeg ikke har prøvet det før hører jeg efter dem. Jakob havde hans første "rigtige" dag fra 8-14 i mandags og det går super godt.

Jeg ser det ikke som en dårlig ting at aflevere ham, selv om jeg har hjemme, det er godt for ham at komme ud til andre børn jeg har fået en helt ny søn på de knap 14 dag og jakob elsker vuggestuen

Jeg tror og håber at hun kommer til at elske vuggestuen, hun elsker at lege med andre børn og søger altid kontakt med fremmede børn, når vi er ude. Har bare disse dumme tanker, men tror jeg begynder indkøring lige efter nytår, skal bare lige vænne mig tl tanken.

Anmeld

15. december 2011

AndreasMor84

MKBP skriver:

Jeg regner med en uges indkøring og så skulle det gerne køre ! Tror ikke de små har godt af en alt for lang indkøring, - men det er jo bare min personlige mening. Jeg regner med at aflevere den 1. dag og så gå med det samme og hente igen efter en times tid. 2. dag - kan hun være der i et par timer, 3. dag kan hun blive og spise med og 4. og 5. dag, regner jeg med at hun skal prøve at sove der !! Min plan indtil videre, så må den jo justeres hvis det skal ikke går !

//Mette

Vil bare sige, at man normalt ikke får "lov" til bare at aflevere sit barn og gå den første dag i vuggestuen Husk på, at hun ikke kender stedet, de voksne osv. Det har jeg i hvert fald aldrig praktiseret i mit arbejde som pædagog.
Men det kan jo være anderledes der hvor din datter skal gå

Anmeld

15. december 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
AndreasMor2011 skriver:

Vil bare sige, at man normalt ikke får "lov" til bare at aflevere sit barn og gå den første dag i vuggestuen Husk på, at hun ikke kender stedet, de voksne osv. Det har jeg i hvert fald aldrig praktiseret i mit arbejde som pædagog.
Men det kan jo være anderledes der hvor din datter skal gå

Åh...skulle nok lige ha' tilføjet at det er hos en dagplejer  Som har 3 børn, så det skulle være til at overskue, - og jeg sætter hende jo ikke bare af - bliver der selvfølgelig lige en halv times tid, men heller ikke mere.

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.