Indkøring i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. december 2011

Jeia

Har brug for et råd fra jer kloge damer

Hvor lang indkøring, skal jeg gi min datter? Hun har fået vuggestueplads i samme institution som storebror. Vi er meget glade for institutionen og personalet, men mit problem er at jeg har det så svært med at andre skal passe min børn, mens jeg selv har fri. Vi har fået denne plads før vores behovsdato, så nu har jeg god tid til indkøring, men har det bare så dårlig med at skulle aflevere hende.

Jeg kan bruge op til 7 uger på indkøring, vil ikke starte indkøring før efter jul, og vil jo gerne have at hun kender de voksne rigtig godt, inden jeg starter på arbejde, men har bare så dårlig samvitighed ved, at hun skal starte i vuggestue, inden jeg starter på arbejde igen

Hvor lang tid ville i bruge på indkøring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Clisolka

Jeia skriver:

Hvor lang indkøring, skal jeg gi min datter? Hun har fået vuggestueplads i samme institution som storebror. Vi er meget glade for institutionen og personalet, men mit problem er at jeg har det så svært med at andre skal passe min børn, mens jeg selv har fri. Vi har fået denne plads før vores behovsdato, så nu har jeg god tid til indkøring, men har det bare så dårlig med at skulle aflevere hende.

Jeg kan bruge op til 7 uger på indkøring, vil ikke starte indkøring før efter jul, og vil jo gerne have at hun kender de voksne rigtig godt, inden jeg starter på arbejde, men har bare så dårlig samvitighed ved, at hun skal starte i vuggestue, inden jeg starter på arbejde igen

Isabella startede i vuggestue den 1/9 - og jeg startede arbejde 19/9, så her havde vi omkring 14 dage til at køre hende ind (% nogle sygedage)  Det er gået supergodt med indkøringen, og hun er nu det fødte vuggestuebarn. Men det er jo ikke ensbetydende med at andre kan lave en indkøring på samme tid. Det er jo individuelt fra barn til barn 

Hvorfor har du dårlig samvittighed over, at hun skal starte i vuggestuen inden du starter på arbejde? Når du er startet på arbejde, så er hun jo måske indkørt  Her bagefter kan jeg godt se, at det gik lidt for hurtigt psykisk for mig, men Isabella har intet mærket til det. 

Anmeld

15. december 2011

Maja_4000

Caroline startede i vuggestue den 1/11 og jeg skal starte i skole til januar .. Så vi har haft 2 måneder til indkøring ..
Synes det har været fint at hun skulle afsted , selvom jeg går hjemme .. Hun får korte dage + en del fridage .. Og sygedage
Jeg er rigtig glad for at vi har haft lang indkøring ! Caroline var rigtig ked af det når hun blev afleveret i starten .. Og så var det SKØNT at jeg kunne hente hende hurtigt igen

Anmeld

15. december 2011

Mka

Vores datter startede den 1-12, og jeg skal starte den 12-1. Er rigtig glad for at have så lang tid, vi har taget det meget stille og roligt.
To første dage var vi med, så gil vi n halv time og så en time, så sov hun der i en time, nu er hun der ca fra 9-12.
Jeg synes det er så dejligt at jeg kan give hende nogle rigtige korte dage, synes ikke hun er klar til at være der i længre tid, ( eller mor er ikke ) Hun sover ca små to timer, så det er ikke meget hun er der vågen.

Anmeld

15. december 2011

birthee

Det er jo individuelt hvor lang indkøring et barn har brug for... Jeg ville dog, hvis det var mig, starte mit barn op efter jul... Så har I god tid, og der er plads til de der opstarts-sygedage der som regel kommer... Og dagene behøver jo ikke være lange - selvfølgelig kan jeg godt se det er en kunst at hente hende, uden at storebror opdager det, men sådan er det jo nu engang... måske du kunne hente hende efter storebror er gået på legepladsen omkring middag???

Pøj pøj med det

Anmeld

15. december 2011

Jakob'sMor

Jeia skriver:

Jakob startede 1/12 og jeg skal først starte på arb 1/2 så vi har også godt tid, i vores vs er de rigtig godt til at sige hvordan de synes det skal være og ved det jeg ikke har prøvet det før hører jeg efter dem. Jakob havde hans første "rigtige" dag fra 8-14 i mandags og det går super godt.

Jeg ser det ikke som en dårlig ting at aflevere ham, selv om jeg har hjemme, det er godt for ham at komme ud til andre børn jeg har fået en helt ny søn på de knap 14 dag og jakob elsker vuggestuen

Anmeld

15. december 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Jeg regner med en uges indkøring og så skulle det gerne køre ! Tror ikke de små har godt af en alt for lang indkøring, - men det er jo bare min personlige mening. Jeg regner med at aflevere den 1. dag og så gå med det samme og hente igen efter en times tid. 2. dag - kan hun være der i et par timer, 3. dag kan hun blive og spise med og 4. og 5. dag, regner jeg med at hun skal prøve at sove der !! Min plan indtil videre, så må den jo justeres hvis det skal ikke går !

//Mette

Anmeld

15. december 2011

AnneBJ

Vi har mulighed for at bruge en måned, men gør det kun hvis det er nødvendigt.

Anmeld

15. december 2011

Jeia

Babymor2010 skriver:

Isabella startede i vuggestue den 1/9 - og jeg startede arbejde 19/9, så her havde vi omkring 14 dage til at køre hende ind (% nogle sygedage)  Det er gået supergodt med indkøringen, og hun er nu det fødte vuggestuebarn. Men det er jo ikke ensbetydende med at andre kan lave en indkøring på samme tid. Det er jo individuelt fra barn til barn 

Hvorfor har du dårlig samvittighed over, at hun skal starte i vuggestuen inden du starter på arbejde? Når du er startet på arbejde, så er hun jo måske indkørt  Her bagefter kan jeg godt se, at det gik lidt for hurtigt psykisk for mig, men Isabella har intet mærket til det. 

Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, fordi synes selv at det mest fornuftige er at give hende lang indkøring, har det bare så svært ved tanken om det

Anmeld

15. december 2011

Jeia

Maja_4000 skriver:

Caroline startede i vuggestue den 1/11 og jeg skal starte i skole til januar .. Så vi har haft 2 måneder til indkøring ..
Synes det har været fint at hun skulle afsted , selvom jeg går hjemme .. Hun får korte dage + en del fridage .. Og sygedage
Jeg er rigtig glad for at vi har haft lang indkøring ! Caroline var rigtig ked af det når hun blev afleveret i starten .. Og så var det SKØNT at jeg kunne hente hende hurtigt igen

Det er også det jeg selv tænker, korte dage + flere fridage, så hun har godt tid til at lære de andre at kende, men har det bare så dårligt ved at sende hende afsted så lang tid inden jeg selv skal starte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.