Kommer julemanden, mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Jose og emils mor

Pia. skriver:

Jamen I år har Julemanden jo ekstra travlt - Og hvis du er så heldig at de stadig lidt tror på nissen, Så syntes jeg du skal få naboen til at ringe på jeres dør klokken ??? - og i sækken er der gaver og et brev fra julemanden om at han I år har ekstra mange søde børn og derfor har han bare sat sækken af eller han har fået en af sine frække drille nisser til at gøre det - og Nisserne ser vi jo ikke - de kommer jo kun når vi sover

..... - Lav et sjovt brev og hust Julemanden skriver jo omvendt

Altså (eks.) eræk nrøb - ekkis edøs I rah teræv i rå .... He He håber du forstår (Kære Børn sikke søde I har væet i år)

.... Det sjove er jo når du så skal læse det op på julemands skrift...

Glædelig Jul

Ej, hvor godt. Vidste ikke at Julemanden skriver omvendt. Men god idé. Må lige drøfte med manden om vi tage din model eller den med at gå en tur. Men super gode idéer begge to. 

Det sjoveste er jo når man stadig kan få dem til at være i tvivl, om han nu findes eller ej

God jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Pia.

Jose og emils mor skriver:

Ej, hvor godt. Vidste ikke at Julemanden skriver omvendt. Men god idé. Må lige drøfte med manden om vi tage din model eller den med at gå en tur. Men super gode idéer begge to. 

Det sjoveste er jo når man stadig kan få dem til at være i tvivl, om han nu findes eller ej

God jul

Ja det er nemlig rigtig sjovt at få dem til at tro lidt selv de er ved at være så gamle at de tvivler

Det er så sjovt at skrive på "julemands sprog" - I min mindste søns børnehave får de hvert år et brev fra julemanden og det er en hel A4 side - skrevet omvendt - det er så sjovt at læse ... Så læser en af pædagogerne det først op på julemands sprog og efterfølgende oversætter hun det - men børnene syntes det er så spændende og de får alle sammen afvide hvad de hedder på julemands sprog

Glæder mig til at høre hvad I vælger

Knus

Anmeld

15. december 2011

madsenmor

ÅÅhhhh no!, Emil på 6 spurgte mig lige igår om julemanden kommer juleaften. De to sidste år har vi haft julemand, men som han og søster har stået og grint af og sagt " det er jo bare Onkel Klaus". Så i år gik jeg faktisk ud fra at julemanden godt kunne tage et friår

Hvad hulen gør man? Begge børn tror stadig på nissen som ligger en lille pakke i deres sok hver dag. Syntes bare det virker helt fjollet at stoppe min kæreste eller far i julekostumet, for at børnene kan sige "det er jo stadig ikke den rigtige julemand"!!

Skal man evt. ringe på døren og ligge gaver fra Julemanden, og lade som om at han havde for travlt til at komme ind?. Ej, det hopper de da ikke på...... eller gør de?

Nogen med nogle erfaringer?

Mvh Kristine

jeg må indrømme at jeg ikke har læst alle indlægne så ved ikke om nogen er kommet med samme forslag???

men her gør vi det at vi aftaler med en af de andre familer i enten børnehave eller klassen bytter fædre på den måde er vi alle tilstæde når julemanden kommer forbi og så tit snakker de ikke med de andre fædre ( man skal jo ikke lige vælge bedste vendens far)

Anmeld

15. december 2011

Muhmi

ÅÅhhhh no!, Emil på 6 spurgte mig lige igår om julemanden kommer juleaften. De to sidste år har vi haft julemand, men som han og søster har stået og grint af og sagt " det er jo bare Onkel Klaus". Så i år gik jeg faktisk ud fra at julemanden godt kunne tage et friår

Hvad hulen gør man? Begge børn tror stadig på nissen som ligger en lille pakke i deres sok hver dag. Syntes bare det virker helt fjollet at stoppe min kæreste eller far i julekostumet, for at børnene kan sige "det er jo stadig ikke den rigtige julemand"!!

Skal man evt. ringe på døren og ligge gaver fra Julemanden, og lade som om at han havde for travlt til at komme ind?. Ej, det hopper de da ikke på...... eller gør de?

Mvh Kristine

Ej jeg må indrømme at jeg synes det lyder som en rigtig sød idé med at ligge pakkerne udenfor døren med en seddel fra julemanden (julenissen) at han har for travlt til at komme indenfor i år, men at han håber at de ses næste år... Den tror jeg faktisk selv jeg vil bruge når Silas bliver større.. Jeg er nemlig slet ikke til de der udklædte nissemænd, de skræmmer mig

Anmeld

15. december 2011

signe.

Mvh Kristine

Hmm, da min nervø var 5 år tror jeg.. Da tog hans far julemandskostumet på og gik bare rundt udenfor på terassen, så man bare så glimt af ham, og så stillede han sækken med gaver ved terassedøren, han gik bare rundt udenfor og sagde ho ho ho.. Min brors undskyldning for at gå var at han skulle ud at ryge, og det gør han så tit derhjemme, så min nervø fattede ikke mistanke. Da julemanden så var væk, gik der en 5 minutter før min bror kom ind igen og min nervø sprang frem "ej faaaar, du så ikke julemanden!! Han har lige været her"

Så det der med at ringe på døren, eller bare liste rundt udenfor, kan sagtens virke, for så ser de ham ikke tæt på måske jeres søn bare skal være så beskæftiget at han ikke opdager at nogen fra jeres selskab lige smutter , eller måske en der ryger

Anmeld

15. december 2011

ønskerbaby

da min fætter var mindre. var der et år hvor hans far var julemand og kom ind af døren min fætter blev så ked af det fordi han ikke kun finde sin far fordi han skulle sige hej til jule manden  

det var lidt synd for ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.