Kommer julemanden, mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.536 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. december 2011

Jose og emils mor

ÅÅhhhh no!, Emil på 6 spurgte mig lige igår om julemanden kommer juleaften. De to sidste år har vi haft julemand, men som han og søster har stået og grint af og sagt " det er jo bare Onkel Klaus". Så i år gik jeg faktisk ud fra at julemanden godt kunne tage et friår

Hvad hulen gør man? Begge børn tror stadig på nissen som ligger en lille pakke i deres sok hver dag. Syntes bare det virker helt fjollet at stoppe min kæreste eller far i julekostumet, for at børnene kan sige "det er jo stadig ikke den rigtige julemand"!!

Skal man evt. ringe på døren og ligge gaver fra Julemanden, og lade som om at han havde for travlt til at komme ind?. Ej, det hopper de da ikke på...... eller gør de?

Nogen med nogle erfaringer?

Mvh Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

roenlund

lige den med at ringe på virkede da jeg var lille... min far gik på "toilettet" og så rumsterede det udenfor, nogle år så man glimt af en nissehue (naboen ude i haven) og så lå der en sæk med gaver i havestuen... det var magisk

Anmeld

15. december 2011

Trunte<3

smiler...

Min søn på 6 år sagde at han godt vidste at det var onkel Henrik der var julemanden sidste år, for han havde en guldring på sin finger ( han er gift)... så de er ikke nemme at narre de herlige unger

kunne man måske "bytte" med naboen eller en ven ( altså at din mand/kæreste lånes ud til at være julemand hos naboen/vennen, som så kommer forbi senere hos Jer?? så er far eller onkel der jo stadig når julemanden kommer ...

bare en ide..

Anmeld

15. december 2011

Jose og emils mor

Ha ha, det er simpelthen så herligt alt det man går igennem for at holde løgnen kørende.

Jeg har tænkt på det med naboen, men der er ikke rigtig nogen som kan hjælpe.

Jeg syntes bare at det er mærkeligt at han de sidste to år har sagt at han godt viste at det ikke var den rigtige julemand der kom - og nu spørger han så om han kommer????

Han sender lidt blandet signaler, så jeg kan ikke finde ud af om han egentlig stadig tror at den rigtig julemand findes eller ej. Syntes bare det ville være syndt at sige til ham at han ikke findes, og gøre ham ked af det. Men hvor meget skal man lige gøre, for at holde magien kørende nu når han er så stor?

Anmeld

15. december 2011

Mussen2

Få en nabo til at hjælpe Eller måske læg nogle pakker i tagrenden Det har min kollega fortalt de gjorde og det tales der om endnu Julemanden havde smidt dem ud fra sin kane

Og så lad en eller anden ringe op som om det er julemanden og fortælle han lige er fløjet forbi og har smidt gaverne.

Anmeld

15. december 2011

SaNiNa

Men er det ikke bare selve stemmningen ved at julemanden kommer som vi alle holder ved. selv vi voksne som ved hvem der gemmer sig bag syntes jo det er lidt hyggelig at julemanden kommer.

Hos os er det min farfar som er julemanden han er også den eneste rigtig julemand for os har han leget i alle de år jeg kan huske og jeg er 26.

Nicklas er 2½ og syntes i år at julemanden er et kæmpe hit for han kommer med gaver og lidt snack

Så jeg syntes da I skal søger for julemanden kommer

Anmeld

15. december 2011

livhemdrup

Vi gør det at vi gåe en tur om eftermidaggen og når vi kommer tilbage så står der en sæk med gaver inde i stuen så julemanden ha været der mens vi var væk men havde ikke tid til at vente.

Anmeld

15. december 2011

Jose og emils mor

livhemdrup skriver:

Vi gør det at vi gåe en tur om eftermidaggen og når vi kommer tilbage så står der en sæk med gaver inde i stuen så julemanden ha været der mens vi var væk men havde ikke tid til at vente.

Ej, det var da en super idé!

Det tror jeg at vi gør, for vi skal allerede mødes kl. 15. Så der er jo tid til at gå en tur, også så børnene ikke  bliver for vilde inden gaveregnen

Anmeld

15. december 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Da jeg var lille gik min søster (8 år ældre end mig), min mor og jeg ind i min søsters værelse, som lå ud til terrassen. Min far og bror (10 år ældre end mig) blev i stuen, de skulle hjælpe julemanden  På værelset sad vi spændt og forsøgte at læse en julehistorie eller andet og pludselig lød der en trampen og et HO HO HO udefra...-så måtte vi løbe ud i stuen og ALLE pakkerne var lagt under træet - det var SÅ vildt !!! Noget andet magisk ved juleaften var om morgenen, hvor jeg altid listede mig hen til døren ind til stuen - lukkede den langsomt op...og DER stod juletræet, pyntet, flot og med tændt lys - uha hvor jeg elskede det !!

Nu er Karla snart 10 mdr og jeg glæder mig til årene der kommer, hvor vi skal finde VORES traditioner og gøre julen magisk for hende - JEG GLÆDER MIG !!!

//Mette

Anmeld

15. december 2011

Pia.

ÅÅhhhh no!, Emil på 6 spurgte mig lige igår om julemanden kommer juleaften. De to sidste år har vi haft julemand, men som han og søster har stået og grint af og sagt " det er jo bare Onkel Klaus". Så i år gik jeg faktisk ud fra at julemanden godt kunne tage et friår

Hvad hulen gør man? Begge børn tror stadig på nissen som ligger en lille pakke i deres sok hver dag. Syntes bare det virker helt fjollet at stoppe min kæreste eller far i julekostumet, for at børnene kan sige "det er jo stadig ikke den rigtige julemand"!!

Skal man evt. ringe på døren og ligge gaver fra Julemanden, og lade som om at han havde for travlt til at komme ind?. Ej, det hopper de da ikke på...... eller gør de?

Nogen med nogle erfaringer?

Mvh Kristine

Jamen I år har Julemanden jo ekstra travlt - Og hvis du er så heldig at de stadig lidt tror på nissen, Så syntes jeg du skal få naboen til at ringe på jeres dør klokken ??? - og i sækken er der gaver og et brev fra julemanden om at han I år har ekstra mange søde børn og derfor har han bare sat sækken af eller han har fået en af sine frække drille nisser til at gøre det - og Nisserne ser vi jo ikke - de kommer jo kun når vi sover

..... - Lav et sjovt brev og hust Julemanden skriver jo omvendt

Altså (eks.) eræk nrøb - ekkis edøs I rah teræv i rå .... He He håber du forstår (Kære Børn sikke søde I har væet i år)

.... Det sjove er jo når du så skal læse det op på julemands skrift...

Glædelig Jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.