Sivende fostervand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.121 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. december 2011

christinak

Hej piger.Jeg har lige et spørgsmål, jeg er idag 21+1 og skulle lige pludselig tisse rigtig meget, jeg var nede og handle så jeg skyndte mig hjem.Da jeg er på vej ind af døren kan jeg godt mærke det løber lidt, og da jeg endelig nåede toilettet skulle jeg bare overhoved ikke tisse særlig meget. Er det sivende fostervand eller har jeg bare rigtig pinligt som det er tisset i bukserne?Beklager de lidt mange detaljer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Maalene

Vil tro det er det sidste

Babyen fylder jo mere og mere - så slet ikke unormalt, at du kan have lidt problemer med at holde på vandet - så knib, knib, kniiiiiib

Hvis det er sivende fostervand, så bliver det ved med at "løbe" - og tror ikke du ville være i tvivl - det fik jeg ihvertfald og vide af min JM

Anmeld

14. december 2011

Filippa & Liva

hmm, det er svært at sige men håber da ikke at det er sivende fostervand du har haft, da du jo ikke er så langt henne endnu.

prøvede du at lugte til dine trusser?

(ja, jeg ved godt det ikke lyder særlig charmerende )

men jeg tænker mere, at har det været tis ville det nok lugte af urin hvorimod fostervand lugter ferskt.

da jeg var gravid kom jeg af og til også til at tisse i bukserne.

Anmeld

14. december 2011

SpunkenJo

christinak skriver:

Hej piger.Jeg har lige et spørgsmål, jeg er idag 21+1 og skulle lige pludselig tisse rigtig meget, jeg var nede og handle så jeg skyndte mig hjem.Da jeg er på vej ind af døren kan jeg godt mærke det løber lidt, og da jeg endelig nåede toilettet skulle jeg bare overhoved ikke tisse særlig meget. Er det sivende fostervand eller har jeg bare rigtig pinligt som det er tisset i bukserne?Beklager de lidt mange detaljer

Jeg tror sørme du har tisset i bukserne

Det sker

Men bare lige for at tjekke, skal du lige montere et bind i trussen. Blir det vådt/tungt kam det godt være tegn på sivende fostervand.
- tip: lugt til bindet. Lugter det ferskt og lidt lissom sæd ku det godt være fostervand

Anmeld

14. december 2011

Filippa & Liva

Hov, forresten.

Hvis du har mistanke om at det er sivende fostervand, så tag et bind på og er det tungt i løbet af en time er det meget muligt sivende fostervand - hvis ikke, er du nok kommet til at tisse.

Det var ihvertfald hvad min jordemoder i sin tid anbefalte mig.

Anmeld

14. december 2011

mor-til-en-dejlig-baby

mit var ikke sivende den i den forstand, men det sivede en smule hvilket jeg så troed var sivende tyndt udflåd.. så i mit tilfælde var der tvivl over tidspunktet over vandafgang, ,men det der fik mig til at tænke det var vandet, var at farvel blev gullig.

Anmeld

14. december 2011

Muffinmus

næsten aller der får det før fødslen er nær har ikke sivende fostervand, men enten meget tynd udflåd som sker i ny og næ, eller fordi der bliver trykket på blæren og du ufrivilligt og uden at mærke det lækker lidt:-)

Anmeld

14. december 2011

SpunkenJo

OBS!!!

Hvis det er sivende fostervand, og du ikke er længere henne, og du endnu ikke ved om baby vender ned og har sat sig fast, SKAL du lægge dig ned med det samme, for ellers kan man risikere at baby og bækken får navlestrengen i klemme.....

Anmeld

14. december 2011

christinak

Jeg prøver lige at følge det råd de fleste kommer med, med at tage et bind på. synes godt nok det er lidt pinligt

Anmeld

14. december 2011

Toshiba

christinak skriver:

jeg har prøvet det samme..

det blev ved over 1 time....

så til FG jeg ringede - og ba bu ambulance afsted - var ca. i uge 30. men hun lå ikke rigtigt - så transport skulle forgå liggende..

men jeg havde efter undersøgelse TISSET i bukserne  piiinligt..

da naboerne spurgte min  dreng dagen efter hvad der dog var sket... kunne han grinende berette - at mor var kommet med ambulancen - fordi hun havde tisset i bukserne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.