DIN og babys vægt i uge 30?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Mor til Mike

Emily-2012 skriver:

Hvor meget vejede DU i uge 30 og hvor meget havde du taget på?

OG hvor meget blev baby skønnet til i CA uge 30?

Jeg vejede 58 til start, i uge 30 havde jeg taget 7 kilo på, og kan ikke huske hvad han blev vurderet til, men kan huske det var over gennemsnittet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Emily2012<3

LilleMie skriver:

Jeg er i dag 30+6 og har taget 8,6 kg på (og vejede i morges 76,6 kg).

Baby blev skønnet til at veje 1500 g (det er en stor basse over gennemsnittet), da jeg var 29+4 og der havde jeg taget ca. 8 kg på +-.

Synes virkelig jeg tager mange kilo på for tiden og det går bare stærkt, ca. 500-700 g om ugen !

Men det lyder da som en rigtig øv oplevelse, du har haft hos din jordemoder/læge! Håber du er ved at være ovenpå igen og jeg er sikker på at både du og baby har præcis den størrelse, I skal have

Uh så er det da ikke en særligt stor baby jeg går rundt med. Jeg er 29+4 idag, og hun er skønnet til ca 1200g.. MEN jordemoderen virkede heller ikke specielt interesseret i at tjekke det.. 

Det hun gik mest op i var min vægt og hvordan jeg ser ud.. 

Anmeld

14. december 2011

4xGreve

Emily-2012 skriver:

Jeg ved selv hvad jeg skal gøre bagefter.. Og kæresten støtter mig i det når jeg har født..

Jeg er bare træt af at de skal fortælle mig det så mange gange i løbet af så kort tid.

Kan jeg godt forstå, men nyd du din graviditet og lad vær med at tænk så meget over havd de har sagt...

Og dejligt med en kæreste dervstøtter dig 

Anmeld

14. december 2011

Darling<3

Emily-2012 skriver:

Uh så er det da ikke en særligt stor baby jeg går rundt med. Jeg er 29+4 idag, og hun er skønnet til ca 1200g.. MEN jordemoderen virkede heller ikke specielt interesseret i at tjekke det.. 

Du har ca 10 uger tilbage søde, nyd det - og lad vær med at lytte til din JM

Ikke 2 kroppe er ens, det burde HUN da vide!!

Anmeld

14. december 2011

Neon

Jeg er 29 uger henne og vejer nu 62. Jeg startede på 52, så det er lige 10 kilo! Ups hehe.. For en uge siden vejede baby 1286 gram.. Mit sidste lægebegsøg sagde lægen til mig at han synes jeg skulle prøve at holde mig inde for 7-13 kilo.. Jeg har dog snakket med min jordemoder som mener det er 10-15 kilo.. Så jeg er begyndt at træne en lille smule, så min vægt har stået stille de sidste 3-4 uger..

Så længe man er klar over at de kilo også skal af igen, så går jeg ikke så meget op i det.

Anmeld

14. december 2011

LilleMie

Emily-2012 skriver:

Det lyder ikke som en særlig god jordemoder, du har fået dig, øv

Vægt er et følsomt for de fleste kvinder (og især gravide kvinder med mange hormoner) så de burde vide, at der er gode og dårlige måder at snakke om vægt på! Jeg ville blive knust, hvis min jordmoder kun snakkede om min vægt !

Husk at det heldigvis bare er et skøn og at din baby sikkert er lige som den skal være (og hvis den er 1200 g, så er den stadig inden for normalkurven). Men kan virkelig godt forstå, at det ikke er specielt sjovt, at hun ikke rigtig gider prøve at skønne størrelsen.

Men min jordemoders gæt på babys vægt kan jo også være helt skævt, tænker bare at så længe, jeg mærker masser af liv derinde, så har baby det godt og trives !

Anmeld

14. december 2011

Nille-pigen

Emily-2012 skriver:

Hvor meget vejede DU i uge 30 og hvor meget havde du taget på?

OG hvor meget blev baby skønnet til i CA uge 30?

jeg vejede mig her i weekenden, altså hvor jeg var 30 hele uger henne, og der vejede jeg stadig 2,2 kg mindre end før jeg blev gravid. Så jeg har altså ikke ramt min normalvægt endnu... min jordmor mente ikke det gjorde noget for den lille vokser godt og blev skønnet til at veje mellem 1600-1800 g í går.  

Du må endelig ikke lade dem gå dig på ven...  langt de fleste tager godt på i deres graviditet og ingen er ens... sært at det er din jm som er efter dig... hun skal bare være glad for at du trives  og har det godt... 

Anmeld

14. december 2011

Ems30

Øv, for en jordemoder du har fået dig. Så ærgerligt at hun skal gøre dig ked af det. Det sidste man har brug for, nu hvor man er i 3. trimester.

Jeg fik skønnet bebs til at veje 1450, da jeg var til scanning i 28+5. Idag er jeg 30+4 og vejer selv 64 kg. Jeg startede med 52 kg, så har taget 12 kilo på. Ret meget, ville nogen mene. Men jeg er fuldstændig ligeglad. Jeg har det fint, spiser en masse lækkert mad, bebs trives og vokser, og så kan alt andet være ligegyldigt. 

Knus herfra

Anmeld

14. december 2011

Levi&LilysMor

Det er kun et skøn skal du tænke på og det er ikke alle som er lige gode til det, min jordemoder skønnede Levi til at være 1500 gram i uge 30+

Anmeld

14. december 2011

Aalexandra

Jeg var hos min jordmoder i dag og jeg er 33+5 og hun sagde at baby vejede ca 2500 g  og at det nok bliver en "stor" baby. Men min læge siger at det bliver en "lille" baby. Så jeg ved ikke hvad man kan regne med  . Min vægt før jeg blev gravid var 45.5 kilo og jeg er 163 cm høj, og nu vejer jeg 60 kilo. så jeg har taget ca 15 kilo på og det siger både min læge og jordmoder er helt fint 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.