Hvor gemmer I mandlen i risalamanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

B&J

vi putter den i en stor skål men da vi var små sad vi altid siden af en voksen så byttede de under bordet så når vi kiggede væk kom den i vores ris a la mande hihihihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

birthee

hos mine forældre kommer mandlen i en stor skål, og hos mine svigerforældre kommer den i en af de små tallerkner, og vi får så alle sammen en portionsanretning... hvordan vi gør herhjemme ved jeg ikke, for vores søn bryder sig ikke om ris a la mande, og vi skal have risengrød den 23. med mine forældre og søskende... så det ved jeg ikke lige hvordan vi gør... har overvejet at lave små juletræs-lagkager til os den 24. om eftermiddagen, efter kirke, og så gemme mandlen i en af de kager  hvis altså manden synes der skal være mandelgave...

Anmeld

14. december 2011

serinasmor

hjemme ved mine forældre kommer mandlen på én af tallerkenerne ... hvilket min lillebror er lykkelig over .. han kan nemlig ikke lide det ... til gengæld er han blevet mester i at finsortere det med en ske .. der har heller ikke været noget med at alle børn får en mandel .. det synes jeg også er lidt noget pjat

hos min sviger ved jeg ikke .... men ved det plejer at få risengrød ... skal holde jul der for første gang i år .. så nu med vi se  

Anmeld

14. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her kommer mandlen i skålen, hvor både voksne og børn får risalamanden fra

Anmeld

14. december 2011

lio

jeg synes det er sjovt at alle graver og graver efter mandlen og man selv har fisket den op end at nogen har puttet den i en skål.

Anmeld

14. december 2011

Ciss

Hos os er alle vidner, når mandlen droppes i risalamanten/risengrøden (afhængig af, hvor vi fejrer jul). Så bliver der rørt rundt og rundt, og så går skålen rundt, og man forsyner sig. Så er det op til hver enkelt, hvor meget man synes, man magter. Hvis mandlen ikke er fundet og alle er mædte, gemmes resten af indholdet til "dessert" ved julefrokosten 1.juledag. Men det er vel kun sket en gang, tror jeg.

Anmeld

14. december 2011

Muhmi

I en kæmpe stor skål!

Sidste år var det mig der stod for at lave risalamanden (Kæmpe ære) og jeg har aldrig og jeg mener virkelig aldrig fundet mandlen, før sidste år... Jeg var overlykkelig og var ligesom et barn igen og kunne ikke holde det inde... Sad med den i munden og jeg blev helt paf så jeg råbte bare: "YES jeg har fundet mandlen!!!" Så holdt alle folk op med at spise og det var sku egentlig lidt ærgeligt, for jeg havde lavet MEGET  Traditionen er også at yngste tager først og så slutter den ældste med at tage...

Men jeg er officielt blevet risalamande-laver i min familie nu her og det er faktisk næsten bedre end at finde mandlen... Jeg lever dog stadig højt på sidste år, da det altid plejer at være min stedfar der finder mandlen

Anmeld

14. december 2011

Chris86

Men som regel er skålen ca. svarene til det vi gider spise, så den blir også altid fundet

Anmeld

14. december 2011

Alexander071106sMor

Vores kommes altid i en skål til de voksne, og børnene får en portion hver, hvor der er en mandel i.

Min ældste bonussøn, kan ikke lide ris a la mande, så han plejer at få en portion is sammen med min far, de to store drenge er nu 12 og 14 år, så tror at de efterhånden skal være med i voksen-reglen

Anmeld

14. december 2011

>>Carina<<

Anonym skriver:

I min familie er der én der anretter risalamanden i tallerkenerne i køkkenet ALENE og gemmer mandlen i en portion hvorefter nogle af de andre sørger for at servere dem. På den måde bliver mandlen fundet i første portion og så er der ingen der behøver at kæmpe sig igennem en hel skål risalamande.

Det havde min mand - der ikke bryder sig om risalamande, men alligevel spiser til skålen er tom for at få mandlen - ikke oplevet nogen gøre før, så nu blev jeg nysgerrig...

Det gør vi også i min familie men i min kærestes familie er det også i en stor skål... Hmm godt jeg lige så dit indlæg for vi ska holde jul hos os i år for første gang. Så vi ska da nok lige snakke om hva vi gør :-) indtil jeg får min vilje naturligvis ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.