Hvor gemmer I mandlen i risalamanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor er mandlen gemt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.735 visninger
20 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Anonym trådstarter

I min familie er der én der anretter risalamanden i tallerkenerne i køkkenet ALENE og gemmer mandlen i en portion hvorefter nogle af de andre sørger for at servere dem. På den måde bliver mandlen fundet i første portion og så er der ingen der behøver at kæmpe sig igennem en hel skål risalamande.

Det havde min mand - der ikke bryder sig om risalamande, men alligevel spiser til skålen er tom for at få mandlen - ikke oplevet nogen gøre før, så nu blev jeg nysgerrig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Frk Mig

Her bliver den gemt i skålen .. 

Anmeld

14. december 2011

M (:

Den gemmes i en stor skål, så alle efterfølgende er overmætte, har lidt kvalme og får sidestik under dansen om juletræet.. Total skør tradition..

Anmeld

14. december 2011

Kløver

Anonym skriver:

I min familie er der én der anretter risalamanden i tallerkenerne i køkkenet ALENE og gemmer mandlen i en portion hvorefter nogle af de andre sørger for at servere dem. På den måde bliver mandlen fundet i første portion og så er der ingen der behøver at kæmpe sig igennem en hel skål risalamande.

Det havde min mand - der ikke bryder sig om risalamande, men alligevel spiser til skålen er tom for at få mandlen - ikke oplevet nogen gøre før, så nu blev jeg nysgerrig...

Her bliver den gemt i skålen...
Glemmer aldrig det år, hvor min farmor ved uheld havde puttet citron i risalamanten, fordi hun ikke kunne huske om det skulle i, og min far ikke fortalte han havde fundet mandlen, så alle med brækfornemmelser kæmpede sig igennem hele den store skål, med syrlig risalamante

Anmeld

14. december 2011

Nessie

M (: skriver:

Den gemmes i en stor skål, så alle efterfølgende er overmætte, har lidt kvalme og får sidestik under dansen om juletræet.. Total skør tradition..

Jep, det er sådan det skal gøres

Anmeld

14. december 2011

Hasselnødden

Maja84 skriver:

Her bliver den gemt i skålen...
Glemmer aldrig det år, hvor min farmor ved uheld havde puttet citron i risalamanten, fordi hun ikke kunne huske om det skulle i, og min far ikke fortalte han havde fundet mandlen, så alle med brækfornemmelser kæmpede sig igennem hele den store skål, med syrlig risalamante

Hjælp et scenarie..! Hvor godt.

Anmeld

14. december 2011

Hasselnødden

En stor skål her - også hos mine forældre, har ikke holdt jul andre steder end lige sidste år med min mand og vores søn. da det var hans første og vores første med ham - og det var jo også en skål - hos svigermor ved jeg det ikke.. kan dog godt lide tanken bag den anden anretning med tallerknerne.

Anmeld

14. december 2011

M&M's Mor

Vi har nogen af de der høje dessertglas så der laves sådan et til hver person hvor et af dem har fået mandlen i af mig imens jeg har været alene...derefter blander min mand dem rundt alene og inden servering blandes de atter rundt så ingen har nogen ide om hvor den er...og til dem som kan proppe mere ned er der en stor skål ved siden af...

Anmeld

14. december 2011

mulle7430

Anonym skriver:

vi putter vores i en store skål

Anmeld

14. december 2011

twinboys

Anonym skriver:

begge dele... nemlig i skålen i risalamande og en mandel i hver skål i drengenes risengrød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.