Hvordan var det at få nr. 2?? (i forhold til nr.1)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. december 2011

Den lykkelige

Var det hårdere med 2 end en..
Tænker tit når jeg f.eks er glad for lige at kunne tage ud og handle selv, eller at jeg kan sove længe en af dagene i weekenden hvor manden så tager vores datter.. og omvendt tager jeg hende den anden dag i weekenden.. Eller når jeg får lavet mad, madpakker ordnet køkken osv, mens manden tager sig af den lille... MEN tænker jo så tit at hvis vi havde 2 ville vi ikke kunne det??? Eller?
Jeg er så nysgerrig på hvordan livet/dagligdagen ændrede sig da i fik nr. 2... var der de store ændringer??
Det er jo helt nyt med den første og mange ting føles sikkert hårdere... men man ved jo hvordan man skal gøre nu.. så der er nok mange ting som ikke vil blive spekuleret så meget i..
Men skriv endelig alt hvad i har af erfaringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2011

Gaia

Opper denlige. Kunne nemlig også godt tænke mig at høre folks erfaringer på det område, da vi venter nr. 2 til april 

Anmeld

13. december 2011

Den lykkelige

Gaia skriver:

Opper denlige. Kunne nemlig også godt tænke mig at høre folks erfaringer på det område, da vi venter nr. 2 til april 

Tak

Anmeld

13. december 2011

Den lykkelige

Slet ingen der har to børn????  

Anmeld

13. december 2011

Annette A

Hej

Jamen jeg har to, den ældste er 9 og den yngste er snart 4 mdr. Så der er jo lidt aldersforskel som jo gør en stor forskel i forhold til at have to jævnaldrende børn. så det ved jeg jo ikke hvordan det er. 

Ved bare at det har været fantastisk at få nr. 2. Synes det hele ermeget lettere og jeg nyder detmeget mere og man ved bare hvad man skal. Jeg er samtidigt ved at skrive min bachelor og har taget 4 eksamner siden den mindste han blev født og det er gået så fint.

Det er skønt at opleve nr 2 med den grad af større sikkerhed man har fået og synes bare det er en helt igennem fantastisk oplevelse at blive mor for anden gang. Ligeså skønt som første gang og mere til, så held og lykke med det hele til Jer 

Anmeld

13. december 2011

DitteFisk

Jeg glæder mig også til at finde ud af det, så lurer lige med  

Anmeld

13. december 2011

Gaia

Det lyder dejlig positivt håbr også at jeg vil synes anden gang er lettere end første. Det bilder jeg mig i hveret fald ind...meen nu må vi se

Anmeld

13. december 2011

SussieThyssen

Den lykkelige skriver:

Var det hårdere med 2 end en..
Tænker tit når jeg f.eks er glad for lige at kunne tage ud og handle selv, eller at jeg kan sove længe en af dagene i weekenden hvor manden så tager vores datter.. og omvendt tager jeg hende den anden dag i weekenden.. Eller når jeg får lavet mad, madpakker ordnet køkken osv, mens manden tager sig af den lille... MEN tænker jo så tit at hvis vi havde 2 ville vi ikke kunne det??? Eller?
Jeg er så nysgerrig på hvordan livet/dagligdagen ændrede sig da i fik nr. 2... var der de store ændringer??
Det er jo helt nyt med den første og mange ting føles sikkert hårdere... men man ved jo hvordan man skal gøre nu.. så der er nok mange ting som ikke vil blive spekuleret så meget i..
Men skriv endelig alt hvad i har af erfaringer...

Nu er der jo 10 år imellem mine to ældste, så det var ikke meget anderledes at få nr 2 som nr 1.

Men nr 2 var bare utrolig nem, så man mærkede jo næsten ikke at man havde fået barn.
Så det er jo nok lidt svært at svare på, før man selv står i det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. december 2011

Alban

Jo..... Jeg har 4  Det er en omvæltning at få det første barn , og jeg  synes det var en ligeså stor at få nr 2 faktisk synes jeg det var lidt mere hårdt med nr to end nr et man har jo netop to at tage sig af og når den ene sover kan den anden være vågen hvor man før kunne ligge sig sammen med nr et har man nu et andet barn at tage sig af anden gang kan man ikke bare indrette sig efter barnet , det er langt nemmere at få nr tre og fire  Der er man inde i det med at opfylde fleres behov . Men det er skønt at få flere børn 

Anmeld

14. december 2011

Gaia

Alban skriver:

Jo..... Jeg har 4  Det er en omvæltning at få det første barn , og jeg  synes det var en ligeså stor at få nr 2 faktisk synes jeg det var lidt mere hårdt med nr to end nr et man har jo netop to at tage sig af og når den ene sover kan den anden være vågen hvor man før kunne ligge sig sammen med nr et har man nu et andet barn at tage sig af anden gang kan man ikke bare indrette sig efter barnet , det er langt nemmere at få nr tre og fire  Der er man inde i det med at opfylde fleres behov . Men det er skønt at få flere børn 

Uh ha har godt tænkt det med at vi på samme måde ikke kan afløse hinanden, når der er to som skal passe. Men håber det ikke bliver lige så hÅrdt som første gang for der var det hos os mega sindsygt hårdt. Okay vi lagde os også syge og jeg havde oveni blodmangle pga. Blødning efter fødslen. Hvilket bestemt er to ting jeg meget håber at kunne undgå i denne omgang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.