Barnetsbog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

heidi30

Hej,

jeg begyndte at skrive da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg skrev lidt om mig selv og min kæreste. 

Derefter skrev jeg hvordan graviditeten forløb uge for uge, hvordan jeg havde det, min vægt, hvad vi havde købt osv.

Da jeg fødte fik jeg (eller nok nærmere Malte ) en bog af min mormor som hedder " de syv første år". Der er ikke alt muligt fancy i, bare simple stregtegninger og så udfylder man resten.

God fornøjelse med den. Det er ihvertfald en super ide. Vi har allerede ofte læst i vores, hvis vi lige skulle tjekke noget eller bare "huske" hvordan en tid var. Man glemmer jo bare så hurtigt.

God dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

EKBJ

LunaLykke skriver:

Det synes jeg helt klart du skal gøre!

Jeg er igang med min 20. graviditets uge, men det betyder vel ikke at jeg er halvvejs? Jeg er vel først halvvejs når jeg er 20+0? 

Anmeld

14. december 2011

lycly

EKBJ skriver:

Jeg er igang med min 20. graviditets uge, men det betyder vel ikke at jeg er halvvejs? Jeg er vel først halvvejs når jeg er 20+0? 

Ja, når du er fulde 20 uger henne, er du halvvejs. Så ja, 20+0

Anmeld

14. december 2011

EKBJ

LunaLykke skriver:

Ja, når du er fulde 20 uger henne, er du halvvejs. Så ja, 20+0

Mente jeg nok, blev helt i tvivl. (ved ikke hvorfor

Anmeld

14. december 2011

lycly

EKBJ skriver:

Mente jeg nok, blev helt i tvivl. (ved ikke hvorfor

Det kender jeg godt Jeg tænkte slet ikke over det, før mine kollegaer krævede kage fordi jeg var halvvejs

Anmeld

14. december 2011

EKBJ

LunaLykke skriver:

Det kender jeg godt Jeg tænkte slet ikke over det, før mine kollegaer krævede kage fordi jeg var halvvejs

Jeg blvier hele tiden spurgt om hvor langt jeg er "idag".. er på efterskole, der får man jo hele tiden spørgsmål fordi det er så "unormalt".. 

Anmeld

14. december 2011

lycly

EKBJ skriver:

Jeg blvier hele tiden spurgt om hvor langt jeg er "idag".. er på efterskole, der får man jo hele tiden spørgsmål fordi det er så "unormalt".. 

Ah, ja okay, det klart

Anmeld

14. december 2011

pemiro

Annana89 skriver:

Jeglommer lige med et tillægsspørgsmål, håbet det er ok!?

Hvilke bøger kan i anbefale man køber?

Jeg har brugt sådan en ganske almindelig linieret blok med hårdt sort omslag...
De fås i Tiger til 30 kr :O.
Jeg har så gjort det, at jeg med guldtusch har skrevet "Min første bog" på forsiden, så den ikke blot var sort..

sig til hvis du vil se billeder, så skal jeg se om jeg kan få nogle ind

Anmeld

14. december 2011

Annana89

pemiro skriver:

Jeg har brugt sådan en ganske almindelig linieret blok med hårdt sort omslag...
De fås i Tiger til 30 kr :O.
Jeg har så gjort det, at jeg med guldtusch har skrevet "Min første bog" på forsiden, så den ikke blot var sort..

sig til hvis du vil se billeder, så skal jeg se om jeg kan få nogle ind

Uh ja en selvgjort er helt sikkert lige min smag! Sys den anden er lidt dyr, ingen tvivl om den ser fed ud, men jeg er ret kreativ selv så hjemmelavet er nok mere noget for mig. Vil meget gerne se din så jeg kan få lidtinspiration!

Anmeld

14. december 2011

LilleMie

Jeg vil lave en selv her i januar (når jeg er på barsel). Laver den i et stort ringbind (hvor jeg tænker at lave noget collage på for- og bagsiden), så der hele tiden er plads til nye ting, første tegning osv.

Jeg begyndte at skrive "dagbog" i en lille lommebog en måned før, jeg testede positivt. Der skriver jeg bare tanker om gravideten, hvad der sker med kroppen/maven, scanninger og jordemoder-/lægebesøg, hvad vi køber osv. Tænker jeg vil skrive højdepunkterne fra den ind i barnetsbog i et gravidtetsafsnit.

Håber det er noget barnet vil værdsætte, når det bliver større og om ikke andet, så vil jeg elske at sidde og kigge i den senere !

Og så har vi lige lavet en lukket blog, så familien der bog ca. 250 km væk bedre kan følge med i alt hvad der sker. Og den er jo også lidt indirekte en barnets bog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.